Frugan har ju en 924 Cabbe och kan den med enkla medel (och små ekonomiska insatser) få lite roligare motor så skadar det ju inte!

Ja jag tycker då verkligen inte om motorn som den är just nu, allmänt trött och tråkig kurva på den, vart riktigt förvånad över att den gick att sparka ut på tvåan på torr asfalt dock.patand wrote:Låter ju kanon!Original är ju faktiskt 924 motorn lite tråkig, utan spets liksom. 924 Turbo däremot, där har man en kul motor!
Tror en 924 motorn med lite mer klös och karraktär med spetsigare effektkurvar kan bli riktigt kul!
Vet tyvärr inte originalstorlek på ventil osv. Men om du kikar in på min hemsida (www.patandracing.se) så hittar du b.la porsches verkstadshandböcker för 924. Står säkert en del nyttigt där.
Haha, självklart så kommer det dröser med bilder osv när det sätter igångpatand wrote:Hoppas förresten vi får följa arbetet med motorn i denna tråd! Gärna med bilder och förklaringar på vad ni gör med motorn!
Frugan har ju en 924 Cabbe och kan den med enkla medel (och små ekonomiska insatser) få lite roligare motor så skadar det ju inte!
Det är just priset i förhållande till vad man får ut som gör att få sugtrimmar en 924.Mokko wrote:Om nu något ska göras åt motorn vilket troligtvis kommer hända så åker allt ur och det blir nya lager, lättade stakar om dom väger för mycket och ser stabila ut, sen viktjustera dom i stora och lilla ändan, viktjustera kolvar, nya ringar osv, men det verkade ganska dyrt med grejer till dom mot för till saabar som jag är van vid
Hittade några bilder där att kika på, måste säga att stakarna påminner en smula om saabarnas men jag tyckte inte att dom såg ut att vara lika grova, måste nog stå med en i handen för att bedömma om man vågar ge sig på att lätta dom.johan944 wrote:angående bilder på kolvar, stackar och topp så kan du titta i min tråd om hjärtat.
Skiljer lite granna på 924 och 931 (924 turbo) men inte så mycket.
/Johan
Users browsing this forum: No registered users