Jag gav ca 1300 för knopp och damask,
Jepp, en 84a är det, hehe, finns hel del massa att göra men jag älskar det ; )
Nu ska man in till studenten och titta på, Porschen är hos verkstaden och byter bränslepumpen och ledningar mm, hämtar den om några timmar, bilder osv på fixet, inredning, och sådär kommer ikväll eller imorgon, bilen ska vaxas också.
Söndag, söndag, och söndag.
Veckan har varit hektiskt, mycket som dök upp på en gång, var tvungen att byta bränslepump, batteri, och några smådetaljer. Bilen skulle även städas, putsas och snyggas upp ordentligt.
Fler frågetecken dök upp, hjulinställning måste göras nästa vecka, bakre ljuddämpare mår sådär.
I fredags blev Porschen klar hos verkstaden, hämtade den, och körde hem den till garaget. Nu blev den vaxad och städad igår.
I nästa vecka skall jag montera den nya läderdamasken till växelspaken, tillsammans med knopp, skall även köpa nya mattor, "Porsche".
Efter midsommar kommer jag renovera sätena ordentligt, men det ligger 2-3 veckor fram i tiden.
Här nedan finns bilder,
Ha en trevlig söndag,
/Matty
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Bilen verkar för övrigt fått ett väldigt kärleksfullt hem!
Ibland när man är trött
Jo, bilen har fått ett kärleksfullt hem, idag fick jag några småsaker från nioelva.se, imorgon skall de på, ny damask till växelspaken och knopp, tog mig lite tid att klura ut hur jag skulle få loss spaken dock, eftersom damasken skall träs på underifrån. Tror jag kom på det.
Balanserade även däcken, mmmmmmm vilken skillnad,
Ny ljuddämpare så småningom, och genomgång av motor och växellåda kommer, letar för tillfället verkstad med någorlunda bra avstånd och pris, blir förmodligen Prorox i Habo.
Ny ljuddämpare är nu på, Porsche original, skinande fin.
Har även tittat på flera lösningar på den trasiga klädseln, renovering ca 12 000 kr, nya stolar, 8000-10 000 kr, eller en begagnad inredning till 944an.
Ny front vore kul, originalet är tråkigt, alternativet är ju turbofronten, men känns fel, är ju ingen turbo.
Blev servad för några veckor sedan, bytte även hjullager, fördelare, mm.
Här kommer lite bilder på vad som är nytt rörande bilen, bytte ut den gamla slitna ratten, mot ny, även bakre ljuddämpare, och växelspaksknopp samt damask, nya mattor finns också.
Tyvärr lossnade någonting på targaluckan idag när jag tvättade bilen, bilder finns, om någon vet hur man kan ordna det på ett enkelt sätt, berätta gärna.
Nu framöver funderar jag på ett chip, ny front, ev turbofronten till 944 N/A, fälgar, lackering, och uppfräschning av sätena, förtsättning följer.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.