Lykta monterad!
Tog mig också en titt på bakvagnen och konstaterade detta:
fel inställt.jpg
Helt klart har ju inställningen flyttats rejält. Man ser ganska tydligt var skruvförbandet suttit tidigare.
Jag lossade skruvarna och lyckades sen pressa tillbaka hjulet i läge som det suttit tidigare.
När det var gjort tog jag en provtur runt kvarteret. FÖRSTA körningen med 968an!
Kände ingen vinglighet i bakvagnen, dock vet jag ju inte hur det kändes när far körde innan jag justerade tillbaka bakvagnen. Får höra vad han säger när han provkör igen.
Dock drar den ganska mycket snett vänster märkte jag. Så framvagnen behöver ses över också. Man ser att vänster framhjul sitter längre bak än det högra. Kanske har caster ändrats rejält bakåt på vänster sida precis som det hade gjort på bakhjulet som ju också hade flyttats bakåt och då kan den kanske dra snett pga det?
Nåväl, utöver det så funkade koppling, bromsar och växellåda oklanderligt. Var dock bara upp på 3:ans växel som mest och det gick nog inte fortare än 30 heller.
Det knackar fortfarande en del om motorn, men hoppas fortfarande det bara är som för Fredrik C att den behöer köras ordentligt varm efter ett längre stillastående för att blir normaltyst igen. Ordentligt varn blir den ju knappast ens om den får gå tills fläkten startar. Oljan blir ju inte varm ordentligt förrän man pressar på lite. Det får alltså bli en senare fråga...
Orkade pga förkylningen inte göra mer idag, men lite blev det ju gjort iaf.

You do not have the required permissions to view the files attached to this post.