944 -85B | Clubräser

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Post Reply
Message
Author
User avatar
easec
Addict
Posts: 1023
Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:

#121 Post by easec »

patand wrote:
headline wrote:Det tråkiga med PCS är att jag alltid måste köra OR på varje ny bana
Det är ju bara första PCS träffen man är tvungen att köra OR. Inte varje träff på ny bana! :)
Regelverket står det klart och tydligt OR på varje ny bana med klubben, om man inte har väldokumenterad erfarenhet från banan.

User avatar
Highway
Addict
Posts: 1953
Joined: 2004-05-14 22:20:38
Bilmodell: Porsche 993 C2
Årsmodell: 1994
Location: Oslo
Contact:

#122 Post by Highway »

För att köra med PCSR som funktionär krävs att man är medlem i PCSR, licens och en funktionell bil samt ett glatt humör.

Här finns lite mer info om PCSR och ett speciellt funktionärsavsnitt
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20051219110126.pdf

Jag skall ner på lördag så om du vill slå följe från GBG så hör av dig
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#123 Post by patand »

easec wrote:Regelverket står det klart och tydligt OR på varje ny bana med klubben, om man inte har väldokumenterad erfarenhet från banan.
Hmm läste lite noggrannare nu och såg att det faktiskt står att man skall ha varit med i OR på aktuell bana minst en gång för att få köra R1...

My bad! :)

Fast lite löjligt känns det ju, man kan ju ha kört både R1 och R2 och tävlat med PCSR på flertal andra banor osså bara för att det är en ny bana så ska man ner i OR...

Men nu ska vi inte sabba tråden! Ber om ursäkt för min missvisande information tidigare!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
easec
Addict
Posts: 1023
Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:

#124 Post by easec »

Highway wrote:För att köra med PCSR som funktionär krävs att man är medlem i PCSR, licens och en funktionell bil samt ett glatt humör.

Här finns lite mer info om PCSR och ett speciellt funktionärsavsnitt
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20051219110126.pdf

Jag skall ner på lördag så om du vill slå följe från GBG så hör av dig
Vad innebär ett snabbt tempo?

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#125 Post by patand »

easec wrote:
Highway wrote:För att köra med PCSR som funktionär krävs att man är medlem i PCSR, licens och en funktionell bil samt ett glatt humör.

Här finns lite mer info om PCSR och ett speciellt funktionärsavsnitt
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20051219110126.pdf

Jag skall ner på lördag så om du vill slå följe från GBG så hör av dig
Vad innebär ett snabbt tempo?
Står i pdf dokumentet att det motsvarar körning i PCS R2 klass. :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
easec
Addict
Posts: 1023
Joined: 2005-10-24 11:11:36
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Lomma, Skåne
Contact:

#126 Post by easec »

patand wrote:
easec wrote: Vad innebär ett snabbt tempo?
Står i pdf dokumentet att det motsvarar körning i PCS R2 klass. :)
ok det innebär? 1,20 el lägre?

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#127 Post by headline »

Nu är vi lite OT tycker jag!

Har pratat med stötdämparverkstan om mina dämpare och konstaterat att dom banne mig inte ska glappa. Det är alltså FEL! Kanske går dom att fixa men jag räknar inte med det... Det får bli nya i så fall...

Någon som har ett par gamla orginaldämpare som funkar som jag kan få låna så jag åtminstone kan använda bilen, vill inte köra mer då dom kanske körs ner till oreparerbara!

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#128 Post by FSN »

easec wrote:
patand wrote: Står i pdf dokumentet att det motsvarar körning i PCS R2 klass. :)
ok det innebär? 1,20 el lägre?
Ring och fråga!!! Historiskt sett så brukar det vara ett ganska stort manfall på Knutstorp så det kanske behövs fler funktionärer. Sen så handlar det nog inte så mycket om vilka varvtider man har utan mer om att man är medveten om att det finns snabbare bilar på banan. Tidigare så har det varit ca 6st 20 minuters pass för funkisarna (som naturligtvis viftar flaggor mellan sina pass) Förra året var det tävlande som åkte på 1.24 tider så 1.20 som funktionär skall inte vara något problem tycker jag.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#129 Post by patand »

[OT]Utan att själv ha kört Knutstorp så vill jag bara säga: min bil har ju gått på 1.16.337 utan trim (med Goran som förare). Så 1.20 plus några sekunder är nog inget jättesvårt mål för de flesta som kör funktionärskörningarna. Dessutom är det skert som Fredrik skriver att det handlar mer om HUR man kör än hur FORT man kör. På långloppen som jag kör så är det ju nästan så man använder backspeglarna mer än vindrutan att kika i... man vill ju inte vara ivägen för de snabbare ekipagen och orsaka någon olycka... [/OT]

[OT2]Vill du att jag rensar tråden Gustav så säg bara till![/OT2]
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#130 Post by headline »

Jajjemän! Det är så härligt och gott!! Mina framdämpare är skit och dom glappar enligt min beskrivning i annan tråd. Tillbaka på pallbockarna med nerslitna fjäderben, happy nation alltså! :evil:

Av förklarliga själ så blir det inget Knutstorp och framför allt inget åka i helgen.

/Gustav
Last edited by headline on 2006-05-29 05:58:43, edited 1 time in total.
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#131 Post by patand »

Trist att det dyker upp småsaker hela tiden... men allting löser sig till slut! Jag lovar! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#132 Post by headline »

patand wrote:Trist att det dyker upp småsaker hela tiden... men allting löser sig till slut! Jag lovar! :)
Då har man varit lite rapp och lyckats skaffa och monterat fjäderben från en turbo istället för konibenen som glappade så det har löst sig. Synd bara att det inte löser sig av sig självt! 8) Det verkar funka fint hur som helst. Bilen blev några centimeter högre fram men det gör inte så mycket. Det harmoniserar bättre med den höga baken så det är helt ok. Bilder kommer.

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#133 Post by patand »

Goda nyheter Gustav! :D Bara tuta och köra nu då?
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Göran_J
S-Poster
Posts: 186
Joined: 2005-10-15 16:40:32
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Älvängen
Contact:

#134 Post by Göran_J »

Bra att allt verkar fungera!
Synd att det inte blev något åka av i helgen.
Porsche 944 -85/2
PCS 3791

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#135 Post by headline »

Det har varit lite stiltje från min sida här på forumet ett tag. Av två anledningar igentligen:

1. Har haft mycket att göra på jobbet
2. Bilen rullar nästintill dagligen och behöver inte mekas med 8) :lol:

Det finns en del prylar jag skulle vilja göra med bilen men iom att jag flyttat bilen från ett dugligt mekgarage till ett för ändamålet helt odugligt kallgarage där jag knappt kommer ur bilen för att det är så smalt så blir det mest till att vara glad och använda bilen istället!

Det har tyvärr inte blivit nåt banåka än men väl finåka med MGCC 50th Anniversary Tour (klubben fyller 50 år i år). Det var ca 130 sportbilar av alla de slag och turen gick från Malmö via kusten till Helsingborg och vidare in i landet utanför Höör där det övernattades. Mycket trevlig tillställning trots att vi (jag och min co-driver Pelle) sänkte medelåldern rejält då dom flesta var i medelåldern, typ!

Bifogar några halvdanna bilder från resan:

Första stoppet på stortorget i Malmö
Image

Co-drivern laddar upp med glass i tvättkön (jag hade inte hunnit tvätta bilen innan vi kom ner så det fick bli en avstickare så man slapp skämmas bland alla putsade bilar)
Image

Nytvättad och fin var det uppställning vid Henry Dunkers plats i Helsingborg där det även var serverades god och välbehövlig lunch
Image

Vädret var kanon och Skåne visade sina fina sidor från goa småvägar. Bilen framför är en Ginetta helt i min smak; liten, lätt och snabb!
Image


Troligtvis kommer tråden framöver mest handla om äventyr med bilen och mindre mek än tidigare. Har kört över 200 mil med den så här långt efter att jag fick ihop den så jag börjar känna mig trygg med den funktionsmässigt.

Det var allt för nu!

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]