Regelverket står det klart och tydligt OR på varje ny bana med klubben, om man inte har väldokumenterad erfarenhet från banan.patand wrote:Det är ju bara första PCS träffen man är tvungen att köra OR. Inte varje träff på ny bana!headline wrote:Det tråkiga med PCS är att jag alltid måste köra OR på varje ny bana
944 -85B | Clubräser
- easec
- Addict
- Posts: 1023
- Joined: 2005-10-24 11:11:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lomma, Skåne
- Contact:
- Highway
- Addict
- Posts: 1953
- Joined: 2004-05-14 22:20:38
- Bilmodell: Porsche 993 C2
- Årsmodell: 1994
- Location: Oslo
- Contact:
För att köra med PCSR som funktionär krävs att man är medlem i PCSR, licens och en funktionell bil samt ett glatt humör.
Här finns lite mer info om PCSR och ett speciellt funktionärsavsnitt
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20051219110126.pdf
Jag skall ner på lördag så om du vill slå följe från GBG så hör av dig
Här finns lite mer info om PCSR och ett speciellt funktionärsavsnitt
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20051219110126.pdf
Jag skall ner på lördag så om du vill slå följe från GBG så hör av dig
Magnus Svensson
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
PCS/R #8811 | 993 Rääääser
Birel Rotax Max -06
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Hmm läste lite noggrannare nu och såg att det faktiskt står att man skall ha varit med i OR på aktuell bana minst en gång för att få köra R1...easec wrote:Regelverket står det klart och tydligt OR på varje ny bana med klubben, om man inte har väldokumenterad erfarenhet från banan.
My bad!

Fast lite löjligt känns det ju, man kan ju ha kört både R1 och R2 och tävlat med PCSR på flertal andra banor osså bara för att det är en ny bana så ska man ner i OR...
Men nu ska vi inte sabba tråden! Ber om ursäkt för min missvisande information tidigare!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- easec
- Addict
- Posts: 1023
- Joined: 2005-10-24 11:11:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lomma, Skåne
- Contact:
Vad innebär ett snabbt tempo?Highway wrote:För att köra med PCSR som funktionär krävs att man är medlem i PCSR, licens och en funktionell bil samt ett glatt humör.
Här finns lite mer info om PCSR och ett speciellt funktionärsavsnitt
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20051219110126.pdf
Jag skall ner på lördag så om du vill slå följe från GBG så hör av dig
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Står i pdf dokumentet att det motsvarar körning i PCS R2 klass.easec wrote:Vad innebär ett snabbt tempo?Highway wrote:För att köra med PCSR som funktionär krävs att man är medlem i PCSR, licens och en funktionell bil samt ett glatt humör.
Här finns lite mer info om PCSR och ett speciellt funktionärsavsnitt
http://www.pcsracing.nu/upload/fil_20051219110126.pdf
Jag skall ner på lördag så om du vill slå följe från GBG så hör av dig

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- easec
- Addict
- Posts: 1023
- Joined: 2005-10-24 11:11:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lomma, Skåne
- Contact:
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Nu är vi lite OT tycker jag!
Har pratat med stötdämparverkstan om mina dämpare och konstaterat att dom banne mig inte ska glappa. Det är alltså FEL! Kanske går dom att fixa men jag räknar inte med det... Det får bli nya i så fall...
Någon som har ett par gamla orginaldämpare som funkar som jag kan få låna så jag åtminstone kan använda bilen, vill inte köra mer då dom kanske körs ner till oreparerbara!
Mvh Gustav
Har pratat med stötdämparverkstan om mina dämpare och konstaterat att dom banne mig inte ska glappa. Det är alltså FEL! Kanske går dom att fixa men jag räknar inte med det... Det får bli nya i så fall...
Någon som har ett par gamla orginaldämpare som funkar som jag kan få låna så jag åtminstone kan använda bilen, vill inte köra mer då dom kanske körs ner till oreparerbara!
Mvh Gustav
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
Ring och fråga!!! Historiskt sett så brukar det vara ett ganska stort manfall på Knutstorp så det kanske behövs fler funktionärer. Sen så handlar det nog inte så mycket om vilka varvtider man har utan mer om att man är medveten om att det finns snabbare bilar på banan. Tidigare så har det varit ca 6st 20 minuters pass för funkisarna (som naturligtvis viftar flaggor mellan sina pass) Förra året var det tävlande som åkte på 1.24 tider så 1.20 som funktionär skall inte vara något problem tycker jag.easec wrote:ok det innebär? 1,20 el lägre?patand wrote: Står i pdf dokumentet att det motsvarar körning i PCS R2 klass.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
[OT]Utan att själv ha kört Knutstorp så vill jag bara säga: min bil har ju gått på 1.16.337 utan trim (med Goran som förare). Så 1.20 plus några sekunder är nog inget jättesvårt mål för de flesta som kör funktionärskörningarna. Dessutom är det skert som Fredrik skriver att det handlar mer om HUR man kör än hur FORT man kör. På långloppen som jag kör så är det ju nästan så man använder backspeglarna mer än vindrutan att kika i... man vill ju inte vara ivägen för de snabbare ekipagen och orsaka någon olycka... [/OT]
[OT2]Vill du att jag rensar tråden Gustav så säg bara till![/OT2]
[OT2]Vill du att jag rensar tråden Gustav så säg bara till![/OT2]
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Jajjemän! Det är så härligt och gott!! Mina framdämpare är skit och dom glappar enligt min beskrivning i annan tråd. Tillbaka på pallbockarna med nerslitna fjäderben, happy nation alltså!
Av förklarliga själ så blir det inget Knutstorp och framför allt inget åka i helgen.
/Gustav

Av förklarliga själ så blir det inget Knutstorp och framför allt inget åka i helgen.
/Gustav
Last edited by headline on 2006-05-29 05:58:43, edited 1 time in total.
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Trist att det dyker upp småsaker hela tiden... men allting löser sig till slut! Jag lovar! 

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Då har man varit lite rapp och lyckats skaffa och monterat fjäderben från en turbo istället för konibenen som glappade så det har löst sig. Synd bara att det inte löser sig av sig självt!patand wrote:Trist att det dyker upp småsaker hela tiden... men allting löser sig till slut! Jag lovar!

Mvh Gustav
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Goda nyheter Gustav!
Bara tuta och köra nu då?

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Göran_J
- S-Poster
- Posts: 186
- Joined: 2005-10-15 16:40:32
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Älvängen
- Contact:
- headline
- Addict
- Posts: 1445
- Joined: 2004-05-15 19:03:28
- Location: Göteborg
- Contact:
Det har varit lite stiltje från min sida här på forumet ett tag. Av två anledningar igentligen:
1. Har haft mycket att göra på jobbet
2. Bilen rullar nästintill dagligen och behöver inte mekas med
Det finns en del prylar jag skulle vilja göra med bilen men iom att jag flyttat bilen från ett dugligt mekgarage till ett för ändamålet helt odugligt kallgarage där jag knappt kommer ur bilen för att det är så smalt så blir det mest till att vara glad och använda bilen istället!
Det har tyvärr inte blivit nåt banåka än men väl finåka med MGCC 50th Anniversary Tour (klubben fyller 50 år i år). Det var ca 130 sportbilar av alla de slag och turen gick från Malmö via kusten till Helsingborg och vidare in i landet utanför Höör där det övernattades. Mycket trevlig tillställning trots att vi (jag och min co-driver Pelle) sänkte medelåldern rejält då dom flesta var i medelåldern, typ!
Bifogar några halvdanna bilder från resan:
Första stoppet på stortorget i Malmö
Co-drivern laddar upp med glass i tvättkön (jag hade inte hunnit tvätta bilen innan vi kom ner så det fick bli en avstickare så man slapp skämmas bland alla putsade bilar)
Nytvättad och fin var det uppställning vid Henry Dunkers plats i Helsingborg där det även var serverades god och välbehövlig lunch
Vädret var kanon och Skåne visade sina fina sidor från goa småvägar. Bilen framför är en Ginetta helt i min smak; liten, lätt och snabb!

Troligtvis kommer tråden framöver mest handla om äventyr med bilen och mindre mek än tidigare. Har kört över 200 mil med den så här långt efter att jag fick ihop den så jag börjar känna mig trygg med den funktionsmässigt.
Det var allt för nu!
Mvh Gustav
1. Har haft mycket att göra på jobbet
2. Bilen rullar nästintill dagligen och behöver inte mekas med


Det finns en del prylar jag skulle vilja göra med bilen men iom att jag flyttat bilen från ett dugligt mekgarage till ett för ändamålet helt odugligt kallgarage där jag knappt kommer ur bilen för att det är så smalt så blir det mest till att vara glad och använda bilen istället!
Det har tyvärr inte blivit nåt banåka än men väl finåka med MGCC 50th Anniversary Tour (klubben fyller 50 år i år). Det var ca 130 sportbilar av alla de slag och turen gick från Malmö via kusten till Helsingborg och vidare in i landet utanför Höör där det övernattades. Mycket trevlig tillställning trots att vi (jag och min co-driver Pelle) sänkte medelåldern rejält då dom flesta var i medelåldern, typ!
Bifogar några halvdanna bilder från resan:
Första stoppet på stortorget i Malmö

Co-drivern laddar upp med glass i tvättkön (jag hade inte hunnit tvätta bilen innan vi kom ner så det fick bli en avstickare så man slapp skämmas bland alla putsade bilar)

Nytvättad och fin var det uppställning vid Henry Dunkers plats i Helsingborg där det även var serverades god och välbehövlig lunch

Vädret var kanon och Skåne visade sina fina sidor från goa småvägar. Bilen framför är en Ginetta helt i min smak; liten, lätt och snabb!

Troligtvis kommer tråden framöver mest handla om äventyr med bilen och mindre mek än tidigare. Har kört över 200 mil med den så här långt efter att jag fick ihop den så jag börjar känna mig trygg med den funktionsmässigt.
Det var allt för nu!
Mvh Gustav
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]