Är lyktlocket skadat eller ser det bara så ut?[Bobo] wrote:
Om det är så att det är skadat så skulle du ha passat på att köpa ett av mig när du ändock var här. Fel färg visserligen men jag tror de är oskadade de jag har ligger i förrådet.

Är lyktlocket skadat eller ser det bara så ut?[Bobo] wrote:
Den första jag fick hem fungerade inte alls, den andra fungerar, men känns inte så stabil..patand wrote:Det där med domkraft är lurigt... jag har en billig (antagligen lika som den du köpte) och den funkar bra efter mååånga år. Har aldrig strulat.[Bobo] wrote:Köpte en billig domkraft för att slippa veva så förbannat, men den var sådär...
179kr är inte tillräckligt mycket pengar för en domkraft!![]()
Sen har jag en dyr, racedomkraft från Biltema. Den är ju smidigare att använda och kommer under 931an (som ju är rätt låg) vilket den andra inte gör. MEN den läcker ju olja...
Skulle vilja ha en rejäl ordentlig garagedomkraft som är låg nog att komma under 931an. Men då blir det väldans dyrt verkar det som.
Bara maskeringstejp...patand wrote:Är lyktlocket skadat eller ser det bara så ut?[Bobo] wrote:
Om det är så att det är skadat så skulle du ha passat på att köpa ett av mig när du ändock var här. Fel färg visserligen men jag tror de är oskadade de jag har ligger i förrådet.
Du använder väl pallbockar! Annars ska du INTE in under bilen oavsett vilken domkraft du har![Bobo] wrote:men den känns som sagt inte så säker att använda.![]()
Gött![Bobo] wrote:Bara maskeringstejp...![]()
Använder alltid bockar!patand wrote:Du använder väl pallbockar! Annars ska du INTE in under bilen oavsett vilken domkraft du har![Bobo] wrote:men den känns som sagt inte så säker att använda.![]()
'Som sagt, hjulen glider mer än de rullar... Underlaget är väl inte helt 100, men jag tror att det hade gått bättre med mjukare hjul...patand wrote:Men om bilen glider iväg så är det ju domkraften som INTE rullar undan som den ska.
Om domkraften står på ett plant underlag och har väl fungerande hjul så ska inte bilen behöva flytta sig när vinkeln ändras när man sänker ner den.
Risken är väl att hjulen trycks ner i skivan och sen rör sig inte domkraften alls. Men är skivan hård tillräckligt så kan det funka. Värt ett försök är det iaf.[Bobo] wrote:Kanske skulle lägga en mdf-skiva under domkraften när jag hissar/sänker?![]()
Ska testa nästa gång det är dags...patand wrote:Risken är väl att hjulen trycks ner i skivan och sen rör sig inte domkraften alls. Men är skivan hård tillräckligt så kan det funka. Värt ett försök är det iaf.[Bobo] wrote:Kanske skulle lägga en mdf-skiva under domkraften när jag hissar/sänker?![]()
Vi kan ta det när det passar dig! Bara det sker före den 16/9 så är det lugnt.Widegren wrote:Gött med nytt garage!![]()
F-n vad det händer grejer när man är bortrest!
Säg till när det passar dig med balansering av hjul, jag skall försöka bli bättre på att svara i telefon..![]()
Den här veckan är det nog rätt kört dock då jag sticker till anderstorp för lite race-meck...
Puss på dig!
Skaffa "sidokolar" från en 931.[Bobo] wrote:Jag funderar lite på hur jag ska göra med trösklarna...
Dom brukar väl vara svarta orginal? Jag tycker personligen att det är snyggast att köra allt i samma färg, men jag vill ju samtidigt inte att det ska se så hemlackat ut som det faktiskt är...![]()
Det verkar som att jag är ganska ensam om att tycka att det är avslappnande och roligt att slipa.patand wrote:Å du står på för fullt med slipandet som vanligt. Jag som tycker det är extremt tråkigt blir lika imponerade varje gång!
Skaffa "sidokolar" från en 931.[Bobo] wrote:Jag funderar lite på hur jag ska göra med trösklarna...
Dom brukar väl vara svarta orginal? Jag tycker personligen att det är snyggast att köra allt i samma färg, men jag vill ju samtidigt inte att det ska se så hemlackat ut som det faktiskt är...![]()
Users browsing this forum: No registered users