johan944 wrote:Patrik, det "tanklocket" som sitter ovanför regskylten på denna bild är väll avluftningen?
Angående fiat locken så vill ju jag kunna tanka på OKQ8 så därav dem, lite rejsiga och samtidigt lite blingade
Ingen aning vilken som är avluftningen i detta fallet tyvärr.
Om du ska ha bilen "gatmässig" när det gäller tanklocken så är nog det enklaste att bara ha ett fungerande tanklock och en "dummy" för utseendets skull. Fiatlocken kanske funkar bra i båda fallen.
Att använda två tanklock är mest praktiskt på bensinmätarna.
Eftersom det blir en fuelcell i skuffen så måste jag ändå ha en avluftning i den täta lådan som måste vara över, och då hamnar den ovanför regsklylten.
Funderar också lite på ett styling ingrepp på dörrsidorna. Den "limpan" som sitter i överkant, om man skaffar sådanna och sen flockar dem men inte flockar porsche texten så trorjag att det kan vara lite läckert.
Men vad tror ni seriöst om att köra med breddade plåtfälgar och glas/kolfiber konor i mitten och antingen centrumbullt eller fembultat?
Som jag har förståt det efter att ha tittat i diverse trådar på rejsa så kan man ha det men den måste antingen sitta utanför karossen eller bakom en lufttät vägg/låda.
Beroende på vilken storlek det blir på den så kan det bli så att den hamnar under ett tillplanat bagage golv, alltså borttagna baljor för reservhjul och dem bakom bakdäcken.
Är det så bra? Visserligen är väl en fuelcell säkrare än en vanlig tank men att sätta den mer oskyddat än orginaltanken känns inte lämpligt. Om du skulle krascha riktigt rejält så är nog det sista du önskar en skadad fuelcell, eller?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Lämpligast är nog att placera fuelcellen där originaltanken sitter ungefär. Blir säkert knepigt att få till det exakt på samma ställe men med lite fantasi och jobb så borde det gå att få den sitta någorlunda bra i bilen.
johan944 wrote:Dem var nästan läckrare än GTP:n kanske det tack för länken Patand
Varsågod! Tyckte priserna var överkomliga dessutom. Fast sen är det ju det där med frakten till Sverige... om du har tur kan du kanske ordna något via Cédric iof.
Tur att man inte ligger sist på få bilen ut på vägen listan . Hur är det egentligen har du hämtat bilen eller står den kvar? Jag som hade velat ha bältena ur den bilen, men rätt som de va så var den bortlovad .
Vad har du för garage att hålla på i, lär behövas lite plats att greja i ?
Lycka till med grejandet !
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.