Tyckte dämpare och fjädrar fungerade kanon. Mycket mindre innerhjuls-spinn!qvisfr wrote:Kul o höra!
Hur var dina dämpare då, och har du fått tryck i Turbon?
Turbon laddar fortfarande bara 0.65 Bar, så där finns en del att hämta.
Mvh Jon
Tyckte dämpare och fjädrar fungerade kanon. Mycket mindre innerhjuls-spinn!qvisfr wrote:Kul o höra!
Hur var dina dämpare då, och har du fått tryck i Turbon?
På Sviesta är jag iaf jämnsnabb med Torbjörn, t.om lite snabbare sist tror jag. Men självklart ska Jon åka ifrån mig med sin turbo när den går som den ska! Sen är det ju iof så att slicks är snabbare än R-däck, men lite handikapp kan han ju få...Bathory wrote:Lite träning & du tar Patand
Tror vi snarare kan skylla på kass chauför än de (mindre) fel bilen har. Som ett gott exempel från gårdagen var det två förare på en BMW M3 med kompressor och cirka 500hk. En av dem körde på 1:17 blank tider, medans den andra föraren körde på 1:23 tider. Det enda som skilde var alltså chauför.patand wrote:Låter som du hade en kanondag Jon! Härligt!
På Sviesta är jag iaf jämnsnabb med Torbjörn, t.om lite snabbare sist tror jag. Men självklart ska Jon åka ifrån mig med sin turbo när den går som den ska! Sen är det ju iof så att slicks är snabbare än R-däck, men lite handikapp kan han ju få...Bathory wrote:Lite träning & du tar Patand
JonJon80 wrote:Tror vi snarare kan skylla på kass chauför än de (mindre) fel bilen har. Som ett gott exempel från gårdagen var det två förare på en BMW M3 med kompressor och cirka 500hk. En av dem körde på 1:17 blank tider, medans den andra föraren körde på 1:23 tider. Det enda som skilde var alltså chauför.patand wrote:Låter som du hade en kanondag Jon! Härligt!
På Sviesta är jag iaf jämnsnabb med Torbjörn, t.om lite snabbare sist tror jag. Men självklart ska Jon åka ifrån mig med sin turbo när den går som den ska! Sen är det ju iof så att slicks är snabbare än R-däck, men lite handikapp kan han ju få...
Ser mig själv som den andre BMW föraren. Finns massor av tid att hämta bakom ratten, och lite tid att hämta av att optimera bilens nuvarande delar.
Mvh Jon
Fast det går ju inte så fort som man villRikard wrote: Jon
Jag tycker att du är onödigt hård mot dig själv när du säger att du är kass! Oerfaren är ett bättre ord som jag skulle använt! SKÄRPNING![]()
Knepigt att du inte får fullt laddtryck??? Avgasläcka??? Wastegate???
Kul att höra att du hade en bra dag!!! Avundsjuk - nej inte alls![]()
Rikard
Gott att hörajohan944 wrote:Trevligt att höra Jon.
Nu lever min bil också, med korset i länkaget så blev det som en ny växellåda
så det är bara att börja sälja dem.
/Johan
Det fotades igår (även specifikt på korset) när vi mekade ihop grejerna så det kommer snart bilder från Johan är jag övertygad om.Jon80 wrote:Gott att höra
Du råkar inte ha någon bild liggandes
Jon80 wrote:Nästa pryl var däcken. Har inte mätt cambern fram, men vänster framdäck såg ut såhär:
Konsulterade Rikard som konstaterade att jag åkt med ca 0.5 bar för _lite_
>Vilket varmtryck åkte du med? Med mina R däck åkte jag på 2.3 (kall 1.9) fram på Gelleråsen. Camber på min bil är -3,5.
>Hur var det f.ö att åka med Alfa pojkarna?
//TL
Var nere på 2 Bar i varmtryck, blev riktigt lågt på vänster fram, 1.9Torbjorn968 wrote:Jon80 wrote:Nästa pryl var däcken. Har inte mätt cambern fram, men vänster framdäck såg ut såhär:
Konsulterade Rikard som konstaterade att jag åkt med ca 0.5 bar för _lite_
>Vilket varmtryck åkte du med? Med mina R däck åkte jag på 2.3 (kall 1.9) fram på Gelleråsen. Camber på min bil är -3,5.
>Hur var det f.ö att åka med Alfa pojkarna?
//TL
Besiktningsgubben tyckte du hade godkänt däckmönster iallafall, det är väl huvudsakenJon80 wrote: Var nere på 2 Bar i varmtryck, blev riktigt lågt på vänster fram, 1.9![]()
Ska försöka komma loss imorgon och kolla vilken camber jag har.
Alfakillarna var trevliga, lite oroliga när en udda fågel som en Porsche 944 kom. Lyckades höra genom nervevade rutor hur två alfakillar kommenterade: "Ja, den gick fort Porschen, var överaskad... men sen såg jag... han kör ju med slicks."
![]()
Users browsing this forum: Google [Bot]