Tog lite bilder på nya toppen.
1. Rejält plastad kanal från spridare hela vägen ner till sätet. Grytan är helt fylld och kanalen har fått en perfekt radie. Tror att denna kanal flödar bätte än 931 toppen jag har vilket beror på att distansen mellan säte och korta radien är längre. Kapad ventilstyrning.
2. Ställbart kamdrev och AGAP kam med 14mm lyft. Solida tryckare och andra fjädrar.
3. En snyggt sätesjobb och förbättrat förbränningsrum. Kanalen trumpeter verkligen ut i förbränningsrummet vilket gör under för flödet.
Kamdrevet är en specialare. Köpte ett Eurospec på Ebay.de som suttit på en Audi. Tandhjulet i alu var helt utslitet varpå jag tog ett orginalhjul i stål och svarvade till. Ställbart och starkt.
Om flödet nu kommer upp i 180cfm borde det räcka till ca 180hk, men då behöver jag mer kam och varv. Men jag räknar med en effekt på 150hk vid 6000 varv och följer rödmarkeringen för marginal. Fjädrarna är uppshimsade från Australien via gruppköpet på 924.org och på 14mm lyft lite hårdare. Solida tryckare är lite lättare och starkare. Så det borde gå att dra den till 7000