True...patand wrote:Med lockelser kan man få även den mest hängivna av frontmotoranhängare att ändra åsikt...Spånet wrote:Jag som tänkte låta dig köra cupen på "ringen" i sommar för att se vad den går för. men då är du inte intresserad![]()
![]()
![]()

True...patand wrote:Med lockelser kan man få även den mest hängivna av frontmotoranhängare att ändra åsikt...Spånet wrote:Jag som tänkte låta dig köra cupen på "ringen" i sommar för att se vad den går för. men då är du inte intresserad![]()
![]()
![]()
Transportstyrelsen wrote:Ansökan om ursprungskontroll är nu godkänd med importorsaken annat ändamål.
Du kan därmed boka tid för registreringsbesiktning.
patand wrote:Transportstyrelsen wrote:Ansökan om ursprungskontroll är nu godkänd med importorsaken annat ändamål.
Du kan därmed boka tid för registreringsbesiktning.Nu väntar vi bara på intygen från VAG.
Undrar hur lång kö det är till registreringsbesiktning. Man kanske skulle boka in en tid redan nu? Sätter ju också lite press på en själv så det kanske händer något?!
Vi saknar en vänster framlykta för att konvertera till högertrafik, i övrigt har vi nog allt för att jag ska kunna sätta igång och skruva på bilen och göra den klar för regbesiktning.
Eventuellt måste vi ha andra däck då jag inte tror att de japanska Toyo T1R som sitter på nu är E märkta, eller hur noga är det på den punkten vid regbesiktning? Löser sig nog genom att vi lånar hjul från t.ex cabben om det nu inte måste vara original 16" fälgar på bilen förståss, cabben har ju 17" CUP3 kopior.
Ja det närmar sig iaf!Spånet wrote:Sweeet, snart klart![]()
Tänk på att det blir fälg/däcks dim som kommer att stå i reggpapprena efter en reg.beiktning.
Kanske inte så kul om det står 15" och 195-75 på en 968
Du ska inte låna en uppsättning 18" med centrumbult och 27/68 slicks?patand wrote:Ja det närmar sig iaf!Spånet wrote:Sweeet, snart klart![]()
Tänk på att det blir fälg/däcks dim som kommer att stå i reggpapprena efter en reg.beiktning.
Kanske inte så kul om det står 15" och 195-75 på en 968
Blir det något annat än original 16" så lär det nog bli cabbens 17" CUP3 kopior som det sitter 235/45 däck på. Det passar väl bra på en 968an iaf!
Så länge slicksen godkänns på besiktningen så gärna!Spånet wrote:Du ska inte låna en uppsättning 18" med centrumbult och 27/68 slicks?![]()
Stämmer bra det! Men ursprungskontrollen ÄR ju klar nu!marazas wrote:Jag tror att man inte kan boka registreringsbesiktning innan ursprungskontrollen är klar. Det fungerade inte när jag försökte - då sa dem bara att det inte var klart ännu.
Så det verkar som att Porsche var snabba att fixa fram intygen och att de redan är på väg via posten till mig!Nils-Erik wrote:Hej Patrik!
Intyg skickat i dag.
Fordonsintyg
Fabrikat: Porsche
Typ: 968
Årsmodell: 1993 (:shock: vi som trodde det var en 92:a)
Chassienummer: WP0ZZZ96... osv
Motornummer: 42P00921
På begäran intygas att ovan identifierad bil i seriemässigt skick uppfyller följande krav enligt VVFS 2003:22:
6 kap, 7 §, pkt 1 Bränslesystem, bränsletank av plast
10 kap, 2 § Utvändigt fordonsbuller
12 kap, 3 §, pkt 1 Bromsar
15 kap, 2 §, pkt 1 Stöldskydd
27 kap, 2 §, pkt 1 Rattinträngning i kupéutrymme
16 kap, 18 §, pkt 1 Dörrlås/gångjärn sidodörr
29 kap, 4 §, pkt 1 Sätesfastsättning
28 kap, 7 §, pkt 1 Instrumentpanel, ryggstöd, armstöd
30 kap, 7 §, pkt 1 Bilbälten, fästpunkter
Den uppfyller i originalskick också svenska avgaskrav enligt A12. Avgascert. NR/datum A134/92/1992-07-08. Motorfamilj G1-968-92. Fordonstyp 1.
Vi ska väl inte ropa hej riktigt ännu, det gör vi först när regbesiktningen är klar. Men helt klart är det iaf par steg i rätt riktning vad det verkar!rob3rt wrote:Skönt att det löste sig
Ja det känns riktigt bra faktiskt!gurra wrote:Det verkar nära nu, skoj!
Users browsing this forum: No registered users