StefanQ wrote:Ok, just nu har jag ett Fekzen chip för 98 oktan men du menar att man måste mappa om mer än så? Vilka förändringar gjorde ni?
ett sådant chip hade jag också och det passade inte alls. nu har jag orginal chip med höjt varvstopp från fekzen. orginal chippet passade lite bättre men det finns ändå mycket att justera för att det skall bli bra. jag har i och försig slipat om kammarna också. skall förhoppningsvis hämta min bil till helgen mappad och klar
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Ballt projekt, snygg bil, kreds! Har du funderat på att skärma av motorn för att få in bara sval luft? Ser ut att vara enkelt, men får man in tillräckligt med luft gemon grillen?
Hoppas vi ses på nån bana i sommar!
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Ballt projekt, snygg bil, kreds! Har du funderat på att skärma av motorn för att få in bara sval luft? Ser ut att vara enkelt, men får man in tillräckligt med luft gemon grillen?
Hoppas vi ses på nån bana i sommar!
mvh Sebbe
tack ska du ha. har funderat på att skärma av men har inte kommit på någon riktigt bra lösning faktiskt. man skulle gjort någon tratt också så att det blåser in ordentligt med kall luft. filtret blir inte varmt när man kör iallafall så det e nog hyffsat med flöde genom motor rummet
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
God morgon Jonas! Du bränner "the midnight oil" ser jag på tiden av ditt inlägg!
Jag vet inte om du såg hur jag hade gjort på min GTV6:a. Postade i en annan tråd på samma ämne. Jag använde en tunn alu-plåt som jag enkelt bockade till som jag ville ha den och formade en att följa konturerna. Satte en gummilist på kanterna för tätning och att slippa skav mot plåten.
Man borde kunna forma sidorna på den i en 968 så att det blir en tratt fram till insugen i burkan. Göra två flugor på smällen lixom: avskärmning och tratt i ett!
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
SebStein wrote:God morgon Jonas! Du bränner "the midnight oil" ser jag på tiden av ditt inlägg!
Jag vet inte om du såg hur jag hade gjort på min GTV6:a. Postade i en annan tråd på samma ämne. Jag använde en tunn alu-plåt som jag enkelt bockade till som jag ville ha den och formade en att följa konturerna. Satte en gummilist på kanterna för tätning och att slippa skav mot plåten.
Man borde kunna forma sidorna på den i en 968 så att det blir en tratt fram till insugen i burkan. Göra två flugor på smällen lixom: avskärmning och tratt i ett!
mvh Sebbe
hehe det e ju gött att komma upp i tid på mornarna och jobba
det e nog något man skulle kolla på i vinter. lite kallare luft skadar ju alldrig. mitt filter som jag har är faktiskt ett insats filter till en BMW 120d det e rejält stort mot många vanliga koniska filter.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
då har man äntligen fått tillbaka bilen från köhler mappad och klar. han hittade 22hk och 25nm på driven
är det någon som vet hur många procent man skall lägga på för att få motor effekten på dessa bilar?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
SebStein wrote:Var det 208hk du hade innan? Orginal då eller?
231 på gummit är riktigt bra. Vad hade du gjort med kammarna?
/Sebbe
208hk va med samma grejer fast omappat. det är köhler som har slipat om kammarna också efter sin egen spec. har ju gjort en del med min motor så den borde ju vara lite vassare än orginal. man är rätt sugen att få prova bilen nu
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
Hmmm... nån som kollat vad 968CS har på hjulen orginal? Jag skall se till att få upp min i bänken så jag vet vad mitt chip gör! Om det gör nåt förutom att flytta varvstoppet.
Drar igång att modda luftburk då åxå.
Jonas, har du nån känsla för om ditt luftfilter funkar bättre än den valiga modden för 968?
mvh Sebbe
968 CS M030 - M220
Gotland Ring-instruktör och transaxelfantast!
Snygg bur, har du regbesiktat med hela buren? Var det några problem i så fall? Hur mycket måste man vaddera?
Funderar på en liknande bur, antingen Heigo eller Wiechers. Tycker bara det ser trångt ut att komma i och ur bilen när buren går framför instrumentbrädan, hur är det i verkligheten?