Tjena!
Tänkte att det var dags att lägga upp en liten tråd om min lilla pärla!
Motor:
Toppen renoverad av Sandén
Chip från Revline
Ställbart bränsletryck
Chassi:
Totalt original. Dock är bilen sänkt så mkt som skruvmånen fram medger
18" Cup 3 fälgar med GoodYear Eagle F1
Kaross:
Gemballaläpp
Turbo S spoiler
M3 speglar på hemsmidda fästen (Ensam om det på en 944?)
Nedlackad på sidorna
Diverse onödiga hål igenlagda
Inredning/Ljud:
Greppvänligare ratt
Ljudbygge med 6,5" framsystem. 10" bas i reservhjulsbaljan. Alpine rakt igenom.
Lackad våren -06 med två lager klarlack
944 Turbo S -88B
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2004-04-14 15:11:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Skellefteå
- Contact:
944 Turbo S -88B
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by 951-forever on 2007-12-20 16:04:49, edited 6 times in total.
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Tjena, har du några bilder på framsystemet? Har planer på 6,5" eller 8" fram.
Mvh Erol
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- Peedster
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2004-03-29 09:39:44
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
- Location: Stockholm/Täby
- Contact:
- M-Nilsson
- Addict
- Posts: 1673
- Joined: 2007-01-24 21:33:00
- Bilmodell: 944 S
- Årsmodell: 1987
- Location: Karlshamn
- Contact:
- johan944
- Addict
- Posts: 3376
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Coolt med en annorlunda lösning med speglarna!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2004-04-14 15:11:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Skellefteå
- Contact:
Kul med olika synpunkter om backspeglarna...Kan nämnas att kostnaden för dom blev ungefär 1/10 av vad det skulle kostat med cupspeglar.
För övrigt så är bilen riktigt snabb trots alla sina bekvämligheter och alldeles för tunga hjul. Är obesegrad i slalom sista två somrarna, trots försök från 964rs med R-däck...
För övrigt så är bilen riktigt snabb trots alla sina bekvämligheter och alldeles för tunga hjul. Är obesegrad i slalom sista två somrarna, trots försök från 964rs med R-däck...
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?p=59492#59492
- GLind
- Turbo-Poster
- Posts: 942
- Joined: 2005-06-26 09:31:45
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund/Sthlm
- Contact:
Med orginalchassi (!?), gött isf att kunna klämma en 964rs...951-forever wrote:Kul med olika synpunkter om backspeglarna...Kan nämnas att kostnaden för dom blev ungefär 1/10 av vad det skulle kostat med cupspeglar.
För övrigt så är bilen riktigt snabb trots alla sina bekvämligheter och alldeles för tunga hjul. Är obesegrad i slalom sista två somrarna, trots försök från 964rs med R-däck...
/Gustav Lind
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
Porsche 944 turbo, 1990 - Bengts steg 1, Lindsey racing wategate, Sänkt
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=7917]Porsche 924 turbo, 1980 - Renoveringsobjekt[/url]
-
- NA-Poster
- Posts: 23
- Joined: 2004-04-14 15:11:38
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Skellefteå
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users