Porsche 944 turbo -89
-
- S-Poster
- Posts: 173
- Joined: 2004-03-29 08:51:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Porsche 944 turbo -89
Hej
Tänkte jag skulle ta och lägga upp en tråd jag med...
Bilen har en mkt ovanlig färg, observera att det är originalkulör och inte en omlackad bil. I övrigt så är det en 250 hk variant med M030 och diffbroms.
Nedan följer lite info om hur mitt porscheägande har sett ut hittills och lite mer info om bilen.
Mitt Porscheägande började med en vit 944 n/a som jag hade för ett par år sedan. Det var en trevlig bil att köra, relativt bra väghållning för att vara en originalbil och billig i drift. Ekonomin tillät inte så mkt mer än det eftersom jag då studerade i Linköping. Bilen hämtades i Tyskland och efter att ha putsat upp den och åkt en sommar med den så såldes den till en lycklig man från Norrland.
Sen följde ett och ett halvt år av letande efter en lämplig ersättare tills jag i juni 2004 hittade en annons på blocket om en 951-89 som var till salu i norra Värmland. Priset var lågt tyckte jag och var lite fundersam till en början men jag ringde iaf och hörde mig för lite. Jag fick prata med en värmlänning som verkade genomärlig och som sa att han ägt bilen i ett drygt år men att han nu skulle sälja den eftersom han blivit av med sitt jobb i Norge och inte hade råd att ha två bilar. Killen sa att bilen var en importerad och att det var en kille som henne Benny som tagit in den. Servicebok fanns och en del kvitton och tyska besiktningspapper. Det lät väldigt lovande och jag frågade om det inte fanns några fel på den. Fick till svar att bakdäcken var utslitna och att den hade en lackskada på huven, därav hade han satt priset lite lägre (han värderade de två bakdäcken och bättring av huven till ca 15 000 kr). Eftersom jag har en mycket bra kontakt som lackerar gratis åt mig så ansåg jag kostnaden för att rätta till dessa två ”fel” som mycket lägre än de 15 000 som säljaren värderade det till. Jag var klart intresserad och ville komma och titta på bilen. Det visade sig dock att det fanns ytterligare ett problem, en annan köpare från Skåne hade hört av sig före mig och han skulle komma och titta på bilen kommande helg och han hade förtur. ”F-n”, tänkte jag, där försvann den bilen också.
”Också” kommer sig av att jag för några år sen var mycket intresserad av att köpa ett avstannat projekt i form av en blå 951 från en kille som heter Johan och kommer från Stockholm. Den bilen var det just en skåning som hann före till, tror han finns här på forumet under namnet Magnus Åkerkvist. Om du läser detta Magnus så tror jag du gjorde ett jäkla bra köp…
Jag lämnade dock mitt nummer till killen från Värmland och bad honom ringa mig ifall skåningen inte skulle köpa bilen.
Veckan gick och på lördagen såg jag att jag hade ett missat samtal från Porsche försäljaren. Jaha, tänkte jag, han skulle väl bara ringa och säga att skåningen köpte bilen men jag ringer väl upp. Till min förvåning så har skåningen dragit sig ur efter att ha fått reda på att det inte är original servicebok som finns till bilen. Den första servicen saknas nämligen i den bok som finns med till bilen. Jag blev lite tveksam men bestämde att jag skulle åka och titta på bilen. Innan jag åkte så ringde jag upp Benny som importerat bilen och undrade om han kom ihåg den och det gjorde han. Fick till svar att han inte förstod alls varför priset var så lågt och att han kunde garantera milen på den bilen. Enligt Benny så var det en kanon bil och det fanns överhuvudtaget inga fel alls på bilen förutom lackskadan på huven. Om Benny själv skulle ha sålt den så hade priset varit ca 20 000 kr högre (vilket det var när den nuvarande säljaren hade köpt bilen av Benny). Det lät lovande tyckte jag och det blev därmed en resa till norra Värmland. Bilen var mycket riktigt väldigt fin förutom lackskadan på huven och så var bakdäcken blankslitna. Efter att ha granskat dokumentationen en lång stund så var jag ganska säker på att ordinarie servicebok helt enkelt måste ha blivit förstörd eller liknande. Den första servicen saknas men efter den finns alla servicestämplar fram tills bilen togs in i Sverige. Till varje service finns även ett kvitto från servicestället med specifikationer på vad som är bytt osv. Dessutom finns samtliga besiktningsprotokoll från Tyskland kvar och dessa matchar perfekt med alla de servicekvitton som finns. Bilens fina skick, den goda dokumentationen och den genomärliga säljaren gav ett så gott intryck att det blev affär.
Klockan hade hunnit bli kring 22.30 och det var dags att sätta sig i bilen och åka de 25 milen hem till Kumla. Tyvärr så saknades giltigt skattemärke eftersom säljarens mamma hade råkat kasta det eftersom hon trodde att det hörde till en annan bil (fråga mig inte varför man kastar ett skattemärke, oavsett vilken bil det tillhör), men de garanterade iaf att skatten var betald.
Det får väl gå tänkte jag, får väl dra nån fin historia om jag blir stoppad tänkte jag. Det oroade mig dock lite eftersom avsaknaden av skattemärke antagligen ökar risken för att bli stannad av en polis och jag var mycket väl medveten om att jag åkte med slicks bak vilket sannolikt skulle upptäckas om jag blev stoppad. Vi gav oss dock iväg hemåt och han inte komma många mil förrän regnet kom och gjorde mig ännu mer positivt inställd till mina blanka bakdäck. Vi körde relativt lugnt och resan gick bra. När vi nådde Örebro så kändes det som jag var hemma och jag tänkte jag skulle känna lite på draget i bilen ut på motorvägen. Det resulterade i att bakdäcken släppte från den regnvåta asfalten, min puls steg onödigt högt och jag kom med sidan före ut på motorvägen. Bilen rätade dock upp sig snällt så det gick bra och till slut stod den hemma i Kumla på garageuppfarten.
Dagen efter när jag skulle ställa av bilen för att slippa betala vägverkets skyhöga trafikförsäkring fram till dess att bilen han bli anmäld till en entusiastförsäkring så upptäckte jag att den inte var besiktigad. Det visade sig att bilen endast var registreringsbesiktigad och någon kontrollbesiktning var aldrig gjord. Tidigare var det väl så att kontrollbesiktning ingick i registreringsbesiktningen men det gjordes om för ett par år sedan så numera är man väl tvungen att göra först en registreringsbesiktning och sedan en kontrollbesiktning. Antagligen så hade väl säljaren eller Benny missat det när bilen togs in så bilen hade gått snart två år på svenska vägar utan att vara kontrollbesiktigad. Hade varit fint att bli stoppad på vägen hem med en bil som saknade skattemärke, hade blankslitna bakdäck och dessutom inte var besiktigad…
Men hem kom jag iaf och åkte sommaren 2004 med bilen precis som den var (förutom att jag besiktigade och köpte nya bakdäck).
Till vintern 2004/2005 så var grundtanken att gå igenom bilen och se till så att allt var ok. Jag ville vara säker på att alla vitala delar var hela och fungerade som de skulle. Det resulterade i att följande gjordes under förra vintern.
En liten uppfräschning skulle göras i samband med att huven skulle lackas. En gemballaspoiler inhandlades av Plastis och nya textilmattor samt 968-kjolar köptes av Nemo här på forumet. När 968-kjolarna skulle provmonteras så upptäckte jag till min stora förvåning att den ena är ca 5 mm för kort, eller så är min bil 5 mm för lång på ena sidan… Det finns helt enkelt inte en chans att få dit kjolen utan att skära av den på mitten och förlänga den ca 5 mm. På grund av att sommaren började närma sig och jag ville få iväg övriga delar på lack så hoppade jag över kjolarna denna vinter. Får ta dem denna vinter istället tillsammans med lite annat…
Gemballaspoilern passade dock ganska bra och den lackades tillsammans med huv, front, frontplåt, ljuslock, bakvinge och bakspoiler. Grundtanken var att fixa lackskadan på huven men när ändå den skulle lackas så passade jag på att lägga lite nya färg på vissa delar där jag tyckte det behövdes pga av stenskott.
Motorn fick en lätt översyn med nya vätskor, oljefilter, bensinfilter samt ett kam och balansrems byte.
Bakre delen av avgassystemet bygges om eftersom det var nån med tummen på fel ställe som hade varit och pillat på det tidigare.
Ett chip, eller egentligen två, inhandlades av Vitesse i USA och det monterades tillsammans med en turbotrycksmätare, ett sportluftfilter och en så kallad AccuBoost från Boostsciences.com för att justera turbotrycket. Detta ska förhoppningsvis ge bilen upp mot 300 hk. Kan varmt rekommendera Vitesse, en mkt bra produkt och grymt bra respons på frågor via mail.
Bestämde mig för att fräscha upp fjäderbenen och se över bromsarna. Det resulterade i att alla hjulupphängningar plockades ner tillsammans med bakaxel och växellåda. Alla aluminiumdetaljer, inklusive växellådan blästrades tills de blev i nyskick och allt målat tvättades noga och slipades innan det målades om i originalfärger, så även med bromsoken. Funderade en stund på att byta till slitsade bromsksivor och bättre belägg men beslöt mig för att köra slut på originalbeläggen först.
När allt ändå var nedplockat, inklusive innerskärmar med mera så tog jag fram diskborsten och ett mycket starkt avfettningsmedel och borstade hela undersidan på bilen, inklusive hjulhusen för hand och spolade rent allt. Det var tråkigt som f** men rent blev det och bilen har nu exakt samma färg runt om vilket är trevligt enligt min mening.
Eftersom baksätet är oanvändbart så plockades det ur och plåten kläddes med en tunn filtmatta. Liten viktbesparing och ett steg närmre rensad inredning och fullbur…
Inredet fick en rejäl genomgång i form av demontering, städning och återmontering. Dels för att jag gillar när saker och ting är rent och dels på grund av jag hade beslutat mig för att montera ur det halvdana ljudbygge som satt i bilen vid köpet. Ett halvdant ljudbygge som även hade medfört att alla paneler inte hade blivit riktigt rätt fastskruvade och sånt gillar vi inte!
Det var väl i princip det som gjordes under vinter 2004/2005. Bilen kördes sedan ganska sparsamt under sommaren 2005. Sammanfattningsvis så är jag riktigt nöjd med bilen och jag är övertygad om att 951 är den ultimata körmaskinen i denna prisklass.
Planer för denna vinter finns det såklart, men önskelistan är nog längre än vad både tid och pengar räcker till under just denna vinter. På önskelistan står dock bland annat en ny IC samt en del saker från Leda, Nira, Garret, Tial, Sparco och så vidare, samt en hel del eget arbete i form av lite samkväm med TIGen och en del laminering med epoxi och glas/kol…
Vad som händer i vinter och vad som får bli en senare fråga får dock tiden och ekonomin avgöra… Det finns tyvärr fler saker att lägga både tid och pengar på, ska bland annat försöka åka 65-70 knop på vatten också…dock inte med Porschen. Sen finns det visst en del vardagliga saker som även de kräver sitt av både tid och pengar…
Tänkte jag skulle ta och lägga upp en tråd jag med...
Bilen har en mkt ovanlig färg, observera att det är originalkulör och inte en omlackad bil. I övrigt så är det en 250 hk variant med M030 och diffbroms.
Nedan följer lite info om hur mitt porscheägande har sett ut hittills och lite mer info om bilen.
Mitt Porscheägande började med en vit 944 n/a som jag hade för ett par år sedan. Det var en trevlig bil att köra, relativt bra väghållning för att vara en originalbil och billig i drift. Ekonomin tillät inte så mkt mer än det eftersom jag då studerade i Linköping. Bilen hämtades i Tyskland och efter att ha putsat upp den och åkt en sommar med den så såldes den till en lycklig man från Norrland.
Sen följde ett och ett halvt år av letande efter en lämplig ersättare tills jag i juni 2004 hittade en annons på blocket om en 951-89 som var till salu i norra Värmland. Priset var lågt tyckte jag och var lite fundersam till en början men jag ringde iaf och hörde mig för lite. Jag fick prata med en värmlänning som verkade genomärlig och som sa att han ägt bilen i ett drygt år men att han nu skulle sälja den eftersom han blivit av med sitt jobb i Norge och inte hade råd att ha två bilar. Killen sa att bilen var en importerad och att det var en kille som henne Benny som tagit in den. Servicebok fanns och en del kvitton och tyska besiktningspapper. Det lät väldigt lovande och jag frågade om det inte fanns några fel på den. Fick till svar att bakdäcken var utslitna och att den hade en lackskada på huven, därav hade han satt priset lite lägre (han värderade de två bakdäcken och bättring av huven till ca 15 000 kr). Eftersom jag har en mycket bra kontakt som lackerar gratis åt mig så ansåg jag kostnaden för att rätta till dessa två ”fel” som mycket lägre än de 15 000 som säljaren värderade det till. Jag var klart intresserad och ville komma och titta på bilen. Det visade sig dock att det fanns ytterligare ett problem, en annan köpare från Skåne hade hört av sig före mig och han skulle komma och titta på bilen kommande helg och han hade förtur. ”F-n”, tänkte jag, där försvann den bilen också.
”Också” kommer sig av att jag för några år sen var mycket intresserad av att köpa ett avstannat projekt i form av en blå 951 från en kille som heter Johan och kommer från Stockholm. Den bilen var det just en skåning som hann före till, tror han finns här på forumet under namnet Magnus Åkerkvist. Om du läser detta Magnus så tror jag du gjorde ett jäkla bra köp…
Jag lämnade dock mitt nummer till killen från Värmland och bad honom ringa mig ifall skåningen inte skulle köpa bilen.
Veckan gick och på lördagen såg jag att jag hade ett missat samtal från Porsche försäljaren. Jaha, tänkte jag, han skulle väl bara ringa och säga att skåningen köpte bilen men jag ringer väl upp. Till min förvåning så har skåningen dragit sig ur efter att ha fått reda på att det inte är original servicebok som finns till bilen. Den första servicen saknas nämligen i den bok som finns med till bilen. Jag blev lite tveksam men bestämde att jag skulle åka och titta på bilen. Innan jag åkte så ringde jag upp Benny som importerat bilen och undrade om han kom ihåg den och det gjorde han. Fick till svar att han inte förstod alls varför priset var så lågt och att han kunde garantera milen på den bilen. Enligt Benny så var det en kanon bil och det fanns överhuvudtaget inga fel alls på bilen förutom lackskadan på huven. Om Benny själv skulle ha sålt den så hade priset varit ca 20 000 kr högre (vilket det var när den nuvarande säljaren hade köpt bilen av Benny). Det lät lovande tyckte jag och det blev därmed en resa till norra Värmland. Bilen var mycket riktigt väldigt fin förutom lackskadan på huven och så var bakdäcken blankslitna. Efter att ha granskat dokumentationen en lång stund så var jag ganska säker på att ordinarie servicebok helt enkelt måste ha blivit förstörd eller liknande. Den första servicen saknas men efter den finns alla servicestämplar fram tills bilen togs in i Sverige. Till varje service finns även ett kvitto från servicestället med specifikationer på vad som är bytt osv. Dessutom finns samtliga besiktningsprotokoll från Tyskland kvar och dessa matchar perfekt med alla de servicekvitton som finns. Bilens fina skick, den goda dokumentationen och den genomärliga säljaren gav ett så gott intryck att det blev affär.
Klockan hade hunnit bli kring 22.30 och det var dags att sätta sig i bilen och åka de 25 milen hem till Kumla. Tyvärr så saknades giltigt skattemärke eftersom säljarens mamma hade råkat kasta det eftersom hon trodde att det hörde till en annan bil (fråga mig inte varför man kastar ett skattemärke, oavsett vilken bil det tillhör), men de garanterade iaf att skatten var betald.
Det får väl gå tänkte jag, får väl dra nån fin historia om jag blir stoppad tänkte jag. Det oroade mig dock lite eftersom avsaknaden av skattemärke antagligen ökar risken för att bli stannad av en polis och jag var mycket väl medveten om att jag åkte med slicks bak vilket sannolikt skulle upptäckas om jag blev stoppad. Vi gav oss dock iväg hemåt och han inte komma många mil förrän regnet kom och gjorde mig ännu mer positivt inställd till mina blanka bakdäck. Vi körde relativt lugnt och resan gick bra. När vi nådde Örebro så kändes det som jag var hemma och jag tänkte jag skulle känna lite på draget i bilen ut på motorvägen. Det resulterade i att bakdäcken släppte från den regnvåta asfalten, min puls steg onödigt högt och jag kom med sidan före ut på motorvägen. Bilen rätade dock upp sig snällt så det gick bra och till slut stod den hemma i Kumla på garageuppfarten.
Dagen efter när jag skulle ställa av bilen för att slippa betala vägverkets skyhöga trafikförsäkring fram till dess att bilen han bli anmäld till en entusiastförsäkring så upptäckte jag att den inte var besiktigad. Det visade sig att bilen endast var registreringsbesiktigad och någon kontrollbesiktning var aldrig gjord. Tidigare var det väl så att kontrollbesiktning ingick i registreringsbesiktningen men det gjordes om för ett par år sedan så numera är man väl tvungen att göra först en registreringsbesiktning och sedan en kontrollbesiktning. Antagligen så hade väl säljaren eller Benny missat det när bilen togs in så bilen hade gått snart två år på svenska vägar utan att vara kontrollbesiktigad. Hade varit fint att bli stoppad på vägen hem med en bil som saknade skattemärke, hade blankslitna bakdäck och dessutom inte var besiktigad…
Men hem kom jag iaf och åkte sommaren 2004 med bilen precis som den var (förutom att jag besiktigade och köpte nya bakdäck).
Till vintern 2004/2005 så var grundtanken att gå igenom bilen och se till så att allt var ok. Jag ville vara säker på att alla vitala delar var hela och fungerade som de skulle. Det resulterade i att följande gjordes under förra vintern.
En liten uppfräschning skulle göras i samband med att huven skulle lackas. En gemballaspoiler inhandlades av Plastis och nya textilmattor samt 968-kjolar köptes av Nemo här på forumet. När 968-kjolarna skulle provmonteras så upptäckte jag till min stora förvåning att den ena är ca 5 mm för kort, eller så är min bil 5 mm för lång på ena sidan… Det finns helt enkelt inte en chans att få dit kjolen utan att skära av den på mitten och förlänga den ca 5 mm. På grund av att sommaren började närma sig och jag ville få iväg övriga delar på lack så hoppade jag över kjolarna denna vinter. Får ta dem denna vinter istället tillsammans med lite annat…
Gemballaspoilern passade dock ganska bra och den lackades tillsammans med huv, front, frontplåt, ljuslock, bakvinge och bakspoiler. Grundtanken var att fixa lackskadan på huven men när ändå den skulle lackas så passade jag på att lägga lite nya färg på vissa delar där jag tyckte det behövdes pga av stenskott.
Motorn fick en lätt översyn med nya vätskor, oljefilter, bensinfilter samt ett kam och balansrems byte.
Bakre delen av avgassystemet bygges om eftersom det var nån med tummen på fel ställe som hade varit och pillat på det tidigare.
Ett chip, eller egentligen två, inhandlades av Vitesse i USA och det monterades tillsammans med en turbotrycksmätare, ett sportluftfilter och en så kallad AccuBoost från Boostsciences.com för att justera turbotrycket. Detta ska förhoppningsvis ge bilen upp mot 300 hk. Kan varmt rekommendera Vitesse, en mkt bra produkt och grymt bra respons på frågor via mail.
Bestämde mig för att fräscha upp fjäderbenen och se över bromsarna. Det resulterade i att alla hjulupphängningar plockades ner tillsammans med bakaxel och växellåda. Alla aluminiumdetaljer, inklusive växellådan blästrades tills de blev i nyskick och allt målat tvättades noga och slipades innan det målades om i originalfärger, så även med bromsoken. Funderade en stund på att byta till slitsade bromsksivor och bättre belägg men beslöt mig för att köra slut på originalbeläggen först.
När allt ändå var nedplockat, inklusive innerskärmar med mera så tog jag fram diskborsten och ett mycket starkt avfettningsmedel och borstade hela undersidan på bilen, inklusive hjulhusen för hand och spolade rent allt. Det var tråkigt som f** men rent blev det och bilen har nu exakt samma färg runt om vilket är trevligt enligt min mening.
Eftersom baksätet är oanvändbart så plockades det ur och plåten kläddes med en tunn filtmatta. Liten viktbesparing och ett steg närmre rensad inredning och fullbur…
Inredet fick en rejäl genomgång i form av demontering, städning och återmontering. Dels för att jag gillar när saker och ting är rent och dels på grund av jag hade beslutat mig för att montera ur det halvdana ljudbygge som satt i bilen vid köpet. Ett halvdant ljudbygge som även hade medfört att alla paneler inte hade blivit riktigt rätt fastskruvade och sånt gillar vi inte!
Det var väl i princip det som gjordes under vinter 2004/2005. Bilen kördes sedan ganska sparsamt under sommaren 2005. Sammanfattningsvis så är jag riktigt nöjd med bilen och jag är övertygad om att 951 är den ultimata körmaskinen i denna prisklass.
Planer för denna vinter finns det såklart, men önskelistan är nog längre än vad både tid och pengar räcker till under just denna vinter. På önskelistan står dock bland annat en ny IC samt en del saker från Leda, Nira, Garret, Tial, Sparco och så vidare, samt en hel del eget arbete i form av lite samkväm med TIGen och en del laminering med epoxi och glas/kol…
Vad som händer i vinter och vad som får bli en senare fråga får dock tiden och ekonomin avgöra… Det finns tyvärr fler saker att lägga både tid och pengar på, ska bland annat försöka åka 65-70 knop på vatten också…dock inte med Porschen. Sen finns det visst en del vardagliga saker som även de kräver sitt av både tid och pengar…
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Mvh
Björn Olsson
Porsche 951 -89
Björn Olsson
Porsche 951 -89
- emm
- Addict
- Posts: 3901
- Joined: 2005-06-27 21:25:51
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
- Contact:
Tjo!
Trevlig beskrivning, välkommen åter! Ser fin ut!
Trevlig beskrivning, välkommen åter! Ser fin ut!
Mikael S
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
Porsche 996 C2 X51
Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Fin bil!
Gisses vilket långt inlägg... måste vara något slags rekord... 


Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 68
- Joined: 2004-05-05 18:28:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Gävle
- Contact:
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 173
- Joined: 2004-03-29 08:51:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
Kul läsning och fin bil!
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Magnus Åkerqvist
- S2-Poster
- Posts: 248
- Joined: 2004-03-29 11:40:39
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Hässleholm
- Contact:
- DLS
- Addict
- Posts: 3240
- Joined: 2004-07-06 13:29:23
- Bilmodell: 944 Turbo
- Årsmodell: 1990
- Location: Vingåker
- Contact:
- DENIS
- Carrera-Poster
- Posts: 332
- Joined: 2006-05-07 15:33:04
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kalmar
- Contact:
-
- S-Poster
- Posts: 173
- Joined: 2004-03-29 08:51:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kumla
- Contact:
Who is online
Users browsing this forum: No registered users