Tack! det var ju det man ville höra. då är det bara att kika förbi Utzon när man väl får tummen ur.Cédric wrote:Går det mosa ur 274whp ur en vanlig EFI turbokonverterad 924 så borde du vara rätt lugnhttp://944sverige.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=28319" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns andra på det forumet som kört 1 bar under manga år med standardmaskin, även med kjet utan store problem. Bra laddluftkylning och se till att ha kollpå blandingen så ska de vara lugnt..
924 Turbo -80 | EFI & IC
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Daniel Eén
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Toppen är demonterad..
Det tog "bara" två år innan jag fick tummen ur.
Tycker mig kunna ana vart vattnet har tryckt in. i den svarta ringen på packningen.
Finns det något bra sätt att tvätta ur geggan ur kyl kanalerna?
Det tog "bara" två år innan jag fick tummen ur.

Tycker mig kunna ana vart vattnet har tryckt in. i den svarta ringen på packningen.
Finns det något bra sätt att tvätta ur geggan ur kyl kanalerna?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daniel Eén
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Bilden på packningen.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Daniel Eén
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Oj, vilken gegga!
Prova köra med vattenslang och lite lagom tryck?

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Lämnar inga garantier då jag inte utfört något liknanden själv. Det var bara första tanken som kom upp i huvudet.een wrote:Tack för tipset!

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Har kollat lite mer noga på toppen och det finns ett litet märke som med största sannolikhet är svaret på varför topplockspackningen gav sig, behöver en planing.
Skruvade isär toppen för att kunna lämna in på planing och då finner jag även att tryckarna sannolikt behöver bytas.. Vart f..n hittar man sådana billigt?
Känner någon för att ta över detta projektet så är jag nog lättövertalad nu..
Skruvade isär toppen för att kunna lämna in på planing och då finner jag även att tryckarna sannolikt behöver bytas.. Vart f..n hittar man sådana billigt?
Känner någon för att ta över detta projektet så är jag nog lättövertalad nu..
Daniel Eén
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3934
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Kolla ebay!een wrote:Har kollat lite mer noga på toppen och det finns ett litet märke som med största sannolikhet är svaret på varför topplockspackningen gav sig, behöver en planing.
Skruvade isär toppen för att kunna lämna in på planing och då finner jag även att tryckarna sannolikt behöver bytas.. Vart f..n hittar man sådana billigt?
Känner någon för att ta över detta projektet så är jag nog lättövertalad nu..
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- makkanftw
- Addict
- Posts: 1456
- Joined: 2009-02-08 20:11:35
- Bilmodell: 931 10vt, 924 N/A, 911 C2
- Årsmodell: 1980
- Location: Ed
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
http://garage.ideola.com/prod-EngineMods.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Uppgradera när du ändå är där och rotar?
Vet inte om de delas med andra bilar men har för mig att dem hydrauliska inte är helt lätta att få tag på.
Uppgradera när du ändå är där och rotar?
Vet inte om de delas med andra bilar men har för mig att dem hydrauliska inte är helt lätta att få tag på.
- Marcus
-
- S2-Poster
- Posts: 237
- Joined: 2006-06-16 07:09:20
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: GBG
- Contact:
Re: 924 Turbo -80 | EFI & IC
Tack för tipsen!
Dahlbäck skall tydligen ha lite grejor också.
Dahlbäck skall tydligen ha lite grejor också.
Daniel Eén
Who is online
Users browsing this forum: No registered users