Tanken är ju att båda gummibussningarna ska vara mjuka och, framför allt, hela.
Hehe, det där känner man ju igen och då inte bara angående backspeglar utan angående lite allt möjligt mekande!deejay wrote:Total arbetstid ca. 30 min. och ändå ska det behöva ta så lång tid innan man tar tag i det.
Tackar för den.patand wrote:Hehe, det där känner man ju igen och då inte bara angående backspeglar utan angående lite allt möjligt mekande!deejay wrote:Total arbetstid ca. 30 min. och ändå ska det behöva ta så lång tid innan man tar tag i det.Men det är så dj-vla skönt när det väl blir gjort dessa smågrejer!
![]()
Har också råkat ut för elbackspegel som "hängt lös". Dock kapade jag aldrig kablarna utan lyckades pressa ner och vrida skruven utan att sabba kablarna genom att använda mig av en tång och om jag minns rätt en stor skruvmejsel. Tänkte bara som ettt tips för andra med samma problem, det finns olika lösningar.
Varsågod! Men du... vänta inte till vintern, då kommer du bara tänka "varför gjorde jag inte detta tidigare"!Xmax wrote:Tackar för den.
Ska ge mig på just det jobbet, med vänster elbackspegel i vinter.
Det har du förstås helt rätt i.patand wrote:Varsågod! Men du... vänta inte till vintern, då kommer du bara tänka "varför gjorde jag inte detta tidigare"!Xmax wrote:Tackar för den.
Ska ge mig på just det jobbet, med vänster elbackspegel i vinter.Det är ju nu bilen ska användas!
[/quote]Tackar för den.
Ska ge mig på just det jobbet, med vänster elbackspegel i vinter.
Tackar tackar!deejay wrote:
Fick se en sak som kan hjälpa dig.
Det går att peta ur kabelskorna ur den stora kontakten som sitter i spegeln. Då behöver du varken klippa kablar eller vara rädd för att du skadar dom när du ska dra åt skruven. Det känns som enklaste vägen.
Det finns ett specialverktyg för att trycka ut kablarna ur kontakten men det är väl inte gratis antar jag. En gammal hederlig mejsel kan nog göra jobbet också.
Users browsing this forum: No registered users