931 -79

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
notetoself
Addict
Posts: 1623
Joined: 2004-05-13 07:15:48
Bilmodell: Porschelös
Location: Högsäter
Contact:

#46 Post by notetoself »

patand wrote: Jag håller med angående K-jet, därav att jag inte planerar någon modifiering på fungerande motor. Däremot vore det kul att bygga med EFI på reservmotorn. :)
Jag är - i princip - beredd att hålla med! Saken är bara den att risken för att ha en fungerande motor minskar med k-jet.

Motivering: Vips (utan förvarning eller tecken!) så ger en spridare mindre bränsle av avsett. När man märker det är det för sent. Och det är trist.

Jag skulle jättegärna fortsatt köra k-jet (om inte annat för sporten), men ovanstående problematik samt varmstarterna får mig att avböja. Det handlar inte om kunskap, det handlar om att jag är lat.
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#47 Post by patand »

Turbo-Puh wrote:Vet inte riktigt varför jag ska behöva motivera det, men ok. MS är mappningsbart med laptop t.ex., etanol anyone etc? Finns många anledningar.

Bosch/Saab kan man köra med om man vill ha en enkel billig konvertering (något för dig patand! :wink: ).
Jag frågar för att lära... inte för att det skulle vara något fel att välja MS. :)

En billig konvertering är absolut något för mig! ;)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
notetoself
Addict
Posts: 1623
Joined: 2004-05-13 07:15:48
Bilmodell: Porschelös
Location: Högsäter
Contact:

#48 Post by notetoself »

patand wrote: Jag frågar för att lära... inte för att det skulle vara något fel att välja MS. :)
Korkad formulering av mig - my bad. Andemeningen var typ "det är väl ganska självklart..."! Sorry! :d=:
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#49 Post by patand »

Turbo-Puh wrote:Korkad formulering av mig - my bad. Andemeningen var typ "det är väl ganska självklart..."! Sorry! :d=:
Ingen fara Mattias! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Henka_E
Addict
Posts: 1401
Joined: 2008-06-12 17:12:33
Bilmodell: Porsche 944
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

#50 Post by Henka_E »

patand wrote: EFI är ju egentligen inte besiktningsbart på våra bilar... men får inte byta ut bränslesystemet på det sättet, tyvärr.
Grabbar, ni läser väl spoilernytt varje vecka? Det är helt ok att byta sprut på våra bilar - på alla bilar före 93 (eller 92 eller 94 men typ kan kolla upp igen) OM det är för att etanolkonvertera. Och - det finns INGET krav på att man kör på etanol efter besiktningen. Finns lite trådar på Rejsa om detta också. Bara läsa på och sen åka och besiktiga med sitt fin-fina sprut...

User avatar
notetoself
Addict
Posts: 1623
Joined: 2004-05-13 07:15:48
Bilmodell: Porschelös
Location: Högsäter
Contact:

#51 Post by notetoself »

Henka_E wrote: Grabbar, ni läser väl spoilernytt varje vecka? Det är helt ok att byta sprut på våra bilar - på alla bilar före 93 (eller 92 eller 94 men typ kan kolla upp igen) OM det är för att etanolkonvertera. Och - det finns INGET krav på att man kör på etanol efter besiktningen. Finns lite trådar på Rejsa om detta också. Bara läsa på och sen åka och besiktiga med sitt fin-fina sprut...
Stiligt! Härliga nyheter!
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#52 Post by patand »

Kul! :D Tack för infon Henka!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4715
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#53 Post by Cédric »

Vad hände med denna bilen ? Vet någon?

Malte
S2-Poster
Posts: 219
Joined: 2009-01-23 19:38:59
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Ängelholm
Contact:

#54 Post by Malte »

Det som hände var att jag fick en dotter :) Så garaget blev inte klart till den gångna hösten (tyvärr), är dock näst intill klart bara målning kvar samt lite el dragning så projektet renovering har blivigt lite fram skötet men det kommer..är en allt för rolig bil att bli stående och jag ska göra mitt bästa att försöka dokumentera det här i denna biltråd då det börjas på.

P.S Barn tar väldigt mycket tid...heh heh..men är oxå väldigt roligt :)

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4715
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#55 Post by Cédric »

Grattis till dottern! Det viktiga saker och så finns det viktiga saker :D

Kul att projetet inte är sålt och bortglömt, det är så många projekt som bara försvinner ut i det tomma intet. Lycka till med både barn och garage så får vi se om det dyker upp några händelser i tråden !

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#56 Post by patand »

En får gratulera till dootra! Självklart går det före ett bilprojekt! :D

Ska dock bli kul att följa detta när du sätter fart igen och ett garage är ju alltid trevligt att ha! :)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
gegge
Addict
Posts: 2635
Joined: 2007-06-13 07:05:52
Bilmodell: 924, turbo och S
Årsmodell: 1981
Location: Skåne
Contact:

#57 Post by gegge »

Grattis till dottern!

Jag har två, 4år och 2år. En stor källa till glädje, men att hina med att skruva på bilen är inte lätt. Skulle man "glömma" bort att priritera dem så får man snabbt veta det. Så jag har full förståelse!!!
Fredrik Torkildsen

I couldn't find the sports car of my dreams, so I built it myself. -Ferdinand Porsche

Malte
S2-Poster
Posts: 219
Joined: 2009-01-23 19:38:59
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Ängelholm
Contact:

Re: 931 -79

#58 Post by Malte »

Bara ett litet bildbevis på att den fortfarnade finns :)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users