Nemlig en 1988mod 944S, den var for billig og bra til å la være å kjøpe. Litt info om bilen, som sagt en 88mod, Rød med sort pinstripe interiør, el.vinduer og speil, 17" turbo cup replica, bilen var også oppgradert til turbo bakstilling og turbo calippere...
I tillegg, så er jo bilen litt sjelden...

944S - 1987 = 5862stk, 3127 til USA og 2735 til resten av verden
944S - 1988 = 7074stk, 5562 til USA og 1512 til resten av verden
944S - Totalt = 12936stk, 8688 til USA og 4248 til resten av verden
Så min er en av 1512stk i europa. Ble solgt ny en gang i 1988 i Italia og importert til Norge....
Bilen var ikke i så bra stand da jeg kjøpte den. Totalt motorhavari.... Kjedet mellom kammene hadde røket og slått av et stykke av toppen. Så hva gjør man da???
En har jo endel alternativ..
1. Monterer inn en 8v motor, nope
2. Monterer inn en S2motor, tja...
3. Monterer inn en 944 Turbo motor, tja....
4. Monterer inn en 968 motor, hmmmm....
5. Monterer inn en 944S motor... Vanskeligste motor å få fatt i, og kanskje den morsomste å lete etter...

Etter å ha snudd på alle stener rundtom på kloden, så hva skjer??? Jo Mister Sanden som jeg hadde også snakket med sendte en mail om at han hadde hånden på en 1987mod 944S med motor i bra stand... Nice...
Løftet ut den ødelagte motoren og lirket den bak i min 96mod Audi A4 avant. Kjørte 12-13timer ifra Bergen (Norge)-Gøteborg...
Kommer med videre info om hva jeg har gjort med bilen etterhvert jeg får lagt inn bilder....

Mistet kameraet som bildene før jeg tok ut motoren, så her er de første bildene av bilen....


