Bilen köpte jag den 9:e december 2004 nere i Gantofta. Bilen stod hos Jan Tolli eftersom den varit inne för felsökning.
Det var 2:ans vevstakslager hade gett upp, och dåvarande ägare tyckte att prisföslaget på reparationen var i häftigaste laget. Det slutade i alla fall med att jag blev Porscheägare till att förmånligt pris.
Eftersom bilen inte var körbar så trailades den hem till Lidköping där den puttades in i garaget.

Eftersom vevstakslagret var ordentligt sönderslaget räknade jag med att behöva byta 2:ans vevstake också.
Alltså började jag med att skaffa en reservdelsmotor. Denna hämtades i Göteborg av någon på forumet.
När reservdelsmotorn plockades ned så var även denna ordentligt sliten på 2:ans vevstakslager....

Bilen puttades sedan till andra sidan av garaget och demontering av motorn som satt i bilen vidtog

Någonstans här så avstannade projektet. Mest beroende på att jag bytte jobb och började veckopendla. Under de följande åren så hann jag åka lite terrängkörning med min suzuki, annars var det ganska tunt med bilhobbyn.
Under denna tid hann jag i alla fall skaffa en bättre reservdelsmotor. Och lite andra roliga delar som kommer att presenteras senare.
Nu har jag i alla fall bestämt att det är hög tid att projektet får liv igen!
Planer för 2008:
Kontrollera kopplingen
Byta packboxar
Byta remmar
Byta motorfästen?
Montera motorn i bilen
När detta är gjort hoppas jag att det är dags för en provkörning. Hittils har jag endast puttat omkring bilen.
Planer för 2009:
Jag kommer att fylla på här när bilen är provkörd.