944 -85B

Lägg upp en egen tråd och presentera din bil och dina projekt.
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#16 Post by patand »

Patrik Börjesson wrote:Patand här på forumet som har den sidan. Mycket bra.
Tack! :D
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Kangaroo
S-Poster
Posts: 56
Joined: 2007-08-10 22:19:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping
Contact:

#17 Post by Kangaroo »

Ah, det hade jag ju i och för sig kunnat gissa. Har ju redan laddat ner verkstadsmanualerna därifrån. Tack så mycket!
Emil Sällberg

Kangaroo
S-Poster
Posts: 56
Joined: 2007-08-10 22:19:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping
Contact:

#18 Post by Kangaroo »

Ja, hur mycket har nu egentligen hänt med bilen? Inte speciellt mycket är väl svaret.

Ett chip från FekZen har installerats och det gjorde bilen mycket trevligare att köra, framför allt i stadstrafik måste jag säga, där skillnaderna är mest påtagliga.

Köpte en uppsättning 16" telefonfälgar av Mats Jacobsson som ska bli banåkafälgar. Tyvärr fel ET, men spacers ska ju ändå skaffas. Har försökt att mäta upp vilken bredd på spacers jag ska ha och tror att 30 mm runt om är lagom. 205 fram, 225 bak och lite spacers på det borde hjälpligt fylla ut hjulhusen.

Annars så har det mest blivit att köra bilen. En liten service med olje- och filterbyte är förberedd. Växelkors är inköpt men har inte kommit så nära bilen än. Men en trevlig vinterbil är det. Den tar sig fram bra trots fem år gamla dubbfria sulor. Ibland går det väl lite brett, men det är nog mer förarens fel än bilens. Bra värme dessutom.
Emil Sällberg

Kangaroo
S-Poster
Posts: 56
Joined: 2007-08-10 22:19:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping
Contact:

#19 Post by Kangaroo »

Upptäckte idag att någon hade backat in i mig igår kväll utanför Coop Forum här i stan. Visst, en rätt duktig buckla i nummerplåten. Fick för mig att skruva bort den ikväll för att inspektera hur det såg ut under. Det fick mig att bli lite sur faktiskt. Någon har kört bilen med en påklistrad nummerplåt och Ralliart-stickers. Fy! :roll:

Tror det blir en anmälan till försäkringsbolag och polis i förhoppning om att man kan få någon ersättning. Får jag inte det täcks det ju av nummerplåten, men förbannat tråkigt att folk inte har mage att lämna en lapp med nummer eller något när de kör på ens bil.

Ber om ursäkt för de fula mobilbilderna, men det var den jag hade på mig.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Emil Sällberg

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#20 Post by Patrik Börjesson »

Ett typiskt dragkroksmärke. Jag fick ett sånt på min förra 44a oxå... irriterande även om skadorna är ganska små.

Kangaroo
S-Poster
Posts: 56
Joined: 2007-08-10 22:19:58
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Linköping
Contact:

#21 Post by Kangaroo »

Har spenderat kvällen under bilen i GDS-hallen (i brist på bättre). Då kopplingen för några dagar sen fick för sig att bo på golvet och droppar av bromsvätska hittades i snön under bilen kändes det rätt klart vad som var problemet, och mycket riktigt, slavcylindern hade börjat läcka ordentligt. Lätt och trevligt att byta.

Förutom att lufta systemet. Det gick.. inte alls. Behöver nog ta och trycksätta systemet för att det ska fungera. Det kom bara ut ytterst lite vätska och fortsatt mycket luft, även efter cirka 50 pumpningar. Hade dock ingen möjlighet att höja bakänden på bilen, som guiden på Clark's Garage tipsade om.

Tror att det får bli ett besök till en verkstad imorgon för att suga/sätta tryck i systemet. Om nu då inte huvudcylindern inte gått sönder samtidigt, men det hoppas jag inte. Det byggs ju i alla fall upp ett tryck i systemet när man trycker ner pedalen, så förhoppningsvis så.
Emil Sällberg

Patrik Börjesson
Turbo-Poster
Posts: 414
Joined: 2008-10-25 13:30:14
Bilmodell: 944 -85B
Location: Örebro
Contact:

#22 Post by Patrik Börjesson »

Köp en oljekanna på Biltema, fyll den med bromsvätska och sätt på en slang till nippeln på slavcylindern. pumpar du systemet baklänges. Jag gjorde exakt detta för någon månad sedan då min koppling gjorde exakt samma sak... Det står på flera ställen på forumet hur man ska göra detta, om du söker så finns det nog någon som kan förklara bättre än mig.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot]