Häxan är nu ordentligt för-testad. Jäklar vad hon går!!! 300 kg lättare märks! För tillfället sitter original A-armar eftersom vi inte fick nån snabb lösning på dom nya. Torbjörn har snyggat till inredningen ordentligt och fått på den stora vingen bak (med hjälp av kompis Nisse). SFRO gillade inte alls bromsbalansjustering i kupén så vi fick täcka den med "fast monterad kåpa". Lite andra anmärkningar men inget allvarligt.
På tisdag är det SBP besiktning, onsdag hjulinställning, torsdag banpremiär på Sviestad!
ja det var en av mina mer nervösa besiktningar (och jag har försökt få genom en del genom åren...) Speciellt när han började yra om kolkanistrar och strypnigar på tankröret... då gällde det att tänka och prata fort... Tydligen skulle sånt finnas med iochmed motorbytet. Men han var lite tveksam och valde att hellre fria än fälla. Däremot var han väldigt onöjd med vingen där bak, så den får åka av vid besiktning framöver.
Bilen går verkligen som en skållad råtta. Jag gjorde 0-100 på 6,2 sekunder mätt på performanceboxen. Låter kanske inte så imponerande, men det var med gamla 205:or vinterdäck. Hjulspinn upp till 80 ungefär. Ska bli riktigt kul att se hur hon går på bana. Hon får den gröna att kännas som en proppmätt flodhäst i jämförelse. (Hon vägde in på 1110 kg med nästan full tank).
Blåtå wrote:ja det var en av mina mer nervösa besiktningar (och jag har försökt få genom en del genom åren...) Speciellt när han började yra om kolkanistrar och strypnigar på tankröret... då gällde det att tänka och prata fort... Tydligen skulle sånt finnas med iochmed motorbytet. Men han var lite tveksam och valde att hellre fria än fälla. Däremot var han väldigt onöjd med vingen där bak, så den får åka av vid besiktning framöver.
Bilen går verkligen som en skållad råtta. Jag gjorde 0-100 på 6,2 sekunder mätt på performanceboxen. Låter kanske inte så imponerande, men det var med gamla 205:or vinterdäck. Hjulspinn upp till 80 ungefär. Ska bli riktigt kul att se hur hon går på bana. Hon får den gröna att kännas som en proppmätt flodhäst i jämförelse. (Hon vägde in på 1110 kg med nästan full tank).
0-100 på 6,2 låter ändå ganska imponerande. Är det gjort nåt med motorn? Undrar hur min hänger med den bilen nu för tiden. Gick relativt jämnt på Anderstorps långa raka 2007. Också skapligt lättad och 968 US motor på 236hk
Blåtå wrote:ja det var en av mina mer nervösa besiktningar (och jag har försökt få genom en del genom åren...) Speciellt när han började yra om kolkanistrar och strypnigar på tankröret... då gällde det att tänka och prata fort... Tydligen skulle sånt finnas med iochmed motorbytet. Men han var lite tveksam och valde att hellre fria än fälla. Däremot var han väldigt onöjd med vingen där bak, så den får åka av vid besiktning framöver.
Bilen går verkligen som en skållad råtta. Jag gjorde 0-100 på 6,2 sekunder mätt på performanceboxen. Låter kanske inte så imponerande, men det var med gamla 205:or vinterdäck. Hjulspinn upp till 80 ungefär. Ska bli riktigt kul att se hur hon går på bana. Hon får den gröna att kännas som en proppmätt flodhäst i jämförelse. (Hon vägde in på 1110 kg med nästan full tank).
0-100 på 6,2 låter ändå ganska imponerande. Är det gjort nåt med motorn? Undrar hur min hänger med den bilen nu för tiden. Gick relativt jämnt på Anderstorps långa raka 2007. Också skapligt lättad och 968 US motor på 236hk
min 968 gjorde 0-100 på 5,7sek enligt driftboxen med chip, filter och avgasystem. När jag testade förra sommaren men då hade jag en helt optimal start
Porsche 968 CS -93
BMW 325d m-sport -09
ERCUP segrare 2008
Porsche sports cup 8C segrare 2010
FSN wrote:
0-100 på 6,2 låter ändå ganska imponerande. Är det gjort nåt med motorn? Undrar hur min hänger med den bilen nu för tiden. Gick relativt jämnt på Anderstorps långa raka 2007. Också skapligt lättad och 968 US motor på 236hk
min 968 gjorde 0-100 på 5,7sek enligt driftboxen med chip, filter och avgasystem. När jag testade förra sommaren men då hade jag en helt optimal start
Skulle vara intressantare att se 30-150 tider eller nåt sånt så inte starten blir så utslagsgivande.