Renovering på G.

Förslag på förändringar och funktioner.
Post Reply
Message
Author
User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

Renovering på G.

#1 Post by broberg »

Hej alla glada!

Nu planerar jag en liten uppgradering av forumet då jag legat lite på latsidan när det gäller forumet.
Så har ni önskemål om funktioner, förändingar i layout/design och andra grejor som skulle gynna sidan så är ni MER än välkommna att säga precis vad ni vill ha!

Nu kommer nog inte allt att gå igenom, men säger ni inget så är ju chansen ännu mindre att just det ni vill inte händer. ;)
Min största prioritering just nu är FAQ delen som vi borde gjort något åt för länge sedan. Men för att det ska gå igenom kommer jag nog behöva lite hjälp framöver när jag vet hur det ska se ut.
Sen har jag en uråldrig lista med saker som ska fixas som jag ännu inte gjort vilket jag skäms lite för.


Önskelistan hittils är då :

En ordentlig FAQ del med forumets samlade kunskaper.
En utskrifts-knapp så man lättar kan få en tråd som "hardcopy". (Hänger ihop lite med satsningen på FAQ du det kan vara smidigt att få ut de delarna på papper när man ska ut i garaget ;) ).
Sen skulle jag gärna vilja samla 944/924/968/928 information på just den här sidan. Som t.ex claves fina sidor med en MASSA fina bilder.


Så strö på med mera tankar, idéer och önskemål!

Mvh. Pierre Broberg
944 Sverige Admin
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#2 Post by Karl Birgander »

Mer utrymme för bilder??
En funktion enligt rejsa.nu skulle vara dunder.
Kan gärna ställa upp med en slant till välgörande ändamål!
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#3 Post by Karl Birgander »

En "min-bil-knapp" eller en liten grej bredvid signaturediteringsknappen om hur man länkar till den i sin signatur... Enklare att referera då. Eller?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#4 Post by Karl Birgander »

En grej till...
Som petrus så föredömligt påbörjade en lite "vad-är-allt-under-huven-guide".
Jag tror mig själv ha rätt bra koll på det, men likväl är det alltid bra att kunna kolla snabbt och lätt så att man har rätt.
Det skulle även bli mycket enklare att kunna ge råd genom att referera till: "Kolla punkt nummer 8 på 951 motorrummet". Det skulle i mina ögon ge mer korrekt info.
Kanske skulle jag själv kunna tillföra något vettigt om S2... ? :roll:
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
headline
Addict
Posts: 1445
Joined: 2004-05-15 19:03:28
Location: Göteborg
Contact:

#5 Post by headline »

Håller med om att ett smidigare sätt att lägga upp bilder på forumet hade varit bra. Lite pilligt att lägga upp bilder på andra ställen att sen länka hit.

Ser ingen anledning till att du ska skämmas Pierre, KLAAAAAAAAAAAASS att vi har forumet över huvud taget!!! :#pray: :#cheers: :#pray:

Mvh Gustav
Mvh Gustav

Bilen: Porsche 944 -85/2

User avatar
Karl Birgander
Addict
Posts: 6556
Joined: 2006-03-12 21:01:55
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990
Location: Älvängen
Contact:

#6 Post by Karl Birgander »

headline wrote:Ser ingen anledning till att du ska skämmas Pierre, KLAAAAAAAAAAAASS att vi har forumet över huvud taget!!! :#pray: :#cheers: :#pray:

Mvh Gustav
Amen! :D
Annars vore vi bara en massa vilsna tokar med en kärlek till våra sportaudis! :D
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

User avatar
bill b
Addict
Posts: 1316
Joined: 2004-03-29 14:52:25
Location: Göteborg
Contact:

#7 Post by bill b »

Låter som riktigt bra uppdateringar!

Vore väldigt kul att ha en ordentlig modellbeskrivning
av alla de 9X4/968:or som funnits. Finns så mycket
kunskap här men så lite sammanställt.
Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)

j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

#8 Post by j.g »

när man är inne i ett forum och tryckt på "Markera alla ämnen som lästa" länken vore det mer naturligt om man hamnade på startsidan på forumet iställer för i samma forum... om du förstår? sen tror jag absolut att du kan ta bort alla dessa mellansidor som där man får en rätt uppenbar text (i exemplet ovan är det sidan direkt efter man tryckt på länken och det står då något i stil med "alla ämnen är markerade som lästa" i någon sekund och sen blir du ändå kastad till nästa sida) jag lovar att forumet kommer kännas mycket rappare. har själv gjort samma typ av förändringar på en del forum. dessa "mellansidor" är egentligen bara till för webläsare som inte klarar redirects vilket hör till stenåldern och möjligen kan finnas på någon läsare till en commodore 64 eller så...

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#9 Post by broberg »

j.g : har du ändringarna som behövs för att ta bort "mellansidorna" så får du gärna skicka dem till mig!
(broberg@pierrejavel.com)
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Bodens Svarta 944 S2
Addict
Posts: 1662
Joined: 2004-12-18 01:38:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Boden
Contact:

#10 Post by Bodens Svarta 944 S2 »

En knapp så att man snabbt kan ta sig till sitt eget garage när man loggat in.
Dvs slippa leta ett inlägg som man gjort för att sen klicka sig in på sitt garage.
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425

Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )

j.g
Turbo-Poster
Posts: 618
Joined: 2006-05-29 01:16:47
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: sthlm
Contact:

#11 Post by j.g »

tjo, inte till phpbb. men jag tror bestämmt jag får ta och ladda hem det vid tillfälle och kolla om det är enkelt att få bort dom. jag vet att till diverse andra forum har det varit relativt lätt, men det blir juh alltid problem vid uppdateringar... det bästa är om det går att stänga av i någon config fil eller så. i en del forum finns det t.o.m. i administrationsdelen. annars blir det till att hacka vid varje uppdatering vilket kan vara lite träligt.

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#12 Post by broberg »

j.g : jo tack jag vet, har ett flertal mods installerade för tillfället och en massa ändringar för just 944sverige ... Så att uppgradera framöver kommer bli ett h*lv*te ,, men sånt får man ta :)

Jag har letat en gång efter mellansidorna, men hittade inget just då.. ska försöka igen sen när renoveringen börjar.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#13 Post by broberg »

Bodens Svarta 944 S2 wrote:En knapp så att man snabbt kan ta sig till sitt eget garage när man loggat in.
Dvs slippa leta ett inlägg som man gjort för att sen klicka sig in på sitt garage.

Det kan jag nog fixa!


(trodde det fanns en länk till "mitt garage" i garage tråden.. men icke..)
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Pär Hylander
Raceputte
Posts: 4392
Joined: 2004-03-29 12:40:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Laholm
Contact:

#14 Post by Pär Hylander »

Jo, den klickbara texten "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök" som finns i forumstart-vyn skulle jag vilja ha i fler vyer, i princip i alla vyer men kanske speciellt när man läser i en tråd så skulle jag vilja ha den klickbara texten där överst eller underst.
Pär Hylander
_______________________________
Buskör för lite

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25403
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#15 Post by patand »

En ny del i forumet: Vi har ju köpes och säljer. Vore nog kul och praktiskt med en "auktioneras" del också. Kul sätt att sälja och köpa grejer. :)

Givetvis utan att 944Sverige åtar sig att sköta något av det! Det är fortfarande upp till säljare och köpare att komma överens.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users