Surfplatta?

Övriga diskussioner om annat än bilar.
Message
Author
User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

Re: Surfplatta?

#16 Post by FSN »

Har varit ute och kikat på MediaMarkt. ASUS Transformern går bort, den är tjock och tung och ger ett halvvisset plastigt intryck med tankke på att det ändå är en skapligt dyr pryl. Nu var det en Apple säljare på plats så I fick ganska mycket fokus. Han trixade som F-n och plockade upp bilder på TVn trådlöst .Jag är HELT ointesserad av all form av tekninskt pill med elektroniska prylar, vill bara att det funkar men skiter fullständigt i hur eller varför. Kanske en 16Gb I-pad för 4000kr + en manick för att trådlösa det till TVn är min pryl? Hur får jag trådlöst över spotify från en tablet (I-pad eller adroid) till min förstärkare?

Tvekar fortfarande mellan en Samsung och en I-pad med övervikt för apple. Alternativet är att vänta in en ASUS Prime. En sån får man tydligen hem från US för 4000:- + frakt och eventuell tull.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Dirfors
S-Poster
Posts: 184
Joined: 2010-02-22 20:12:31
Telefon: 0767860514
Bilmodell: 944 N/A
Årsmodell: 1984
Location: Göteborg
Contact:

Surfplatta?

#17 Post by Dirfors »

FSN: PM'a mig om du vill ha info om Apples lösningar. Jag jobbar nämligen med just de produkterna!
Porsche 944 N/A -84
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=22391" onclick="window.open(this.href);return false;

Trummis i All Used
http://www.myspace.com/allusedmain" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Surfplatta?

#18 Post by Erol »

FSN wrote:Jag är HELT ointesserad av all form av tekninskt pill med elektroniska prylar, vill bara att det funkar men skiter fullständigt i hur eller varför. Kanske en 16Gb I-pad för 4000kr + en manick för att trådlösa det till TVn är min pryl? Hur får jag trådlöst över spotify från en tablet (I-pad eller adroid) till min förstärkare?
Låter som du skall ha en Ipad och en Airport Express för att kunna spela musiken trådlöst.
Enkel och problemfri lösning på dina önskemål och inga krångliga inställningar.

Mer info om Airport Express finns här:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=309928" onclick="window.open(this.href);return false;


Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

Re: Surfplatta?

#19 Post by FSN »

Dirfors wrote:FSN: PM'a mig om du vill ha info om Apples lösningar. Jag jobbar nämligen med just de produkterna!

Tack, vet bara inte vad jag skall fråga?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Surfplatta?

#20 Post by Maxx »

Enklast kanske är att beskriva vad du tänkt att ha den till? Mest till att surfa lite med mera eller någon mer specifik uppgift?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

Re: Surfplatta?

#21 Post by FSN »

Maxx wrote:Enklast kanske är att beskriva vad du tänkt att ha den till? Mest till att surfa lite med mera eller någon mer specifik uppgift?

Slösurfa framför TVn, kolla mail, kolla lite TV-kanals PLAY, spotify (länkat till stereon), enkelt (och kostnadsfritt) kunna ladda in nån film som jag kikar på online på nån tröttsam tjänsteresa...... mm

Vad brukar man ha dom till?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
emm
Addict
Posts: 3901
Joined: 2005-06-27 21:25:51
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Anderslöv (norra Europas krutdurk)
Contact:

Re: Surfplatta?

#22 Post by emm »

FSN wrote: Vad brukar man ha dom till?
Det är exakt därför jag inte skaffat någon, kan helt enkelt inte se användningsområdet som skulle motivera typ 4000pix när jag redan har dator OCH iphön...

Om man då inte är prylgalen alltså...
Mikael S
Porsche 996 C2 X51

Tidigare:
Porsche 951 -86.
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 02&start=0
Porsche 944 -88
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... =17&t=5000

User avatar
Dirfors
S-Poster
Posts: 184
Joined: 2010-02-22 20:12:31
Telefon: 0767860514
Bilmodell: 944 N/A
Årsmodell: 1984
Location: Göteborg
Contact:

Re: Surfplatta?

#23 Post by Dirfors »

Jag har min iPad till väldigt många saker. Tror att behovet skapas efter inköpet av valfri surfplatta.
Både Android Market och App Store är uppe i många hundra tusen appar, så i det avseendet kommer du aldrig tröttna.

Det lät på dig som att du var sugen efter besöket på MM att använda paddan som fjärrkontroll till musik och bild trådlöst, och där har jag ett eget företag som installerar just den typen av medialösningar.
Men, precis som Erol skriver, är den enkla lösningen att skaffa en Airport Express att brygga nätverket med, och koppla till stereon. Då skickar iPad'en (och kanske till och med Android-plattorna, de kan mycket väl ha Airplay-funktionen som extra-app) ljudet trådlöst till Airporten och därmed stereon.

Hur som, bra att känna och klämma på alternativen. Man blir inte alltid klokare av att läsa massa information från respektive återförsäljare.

Och som sagt, har du några som helst frågor är det bara att slänga iväg ett PM.

/Johan
Porsche 944 N/A -84
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=22391" onclick="window.open(this.href);return false;

Trummis i All Used
http://www.myspace.com/allusedmain" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

Re: Surfplatta?

#24 Post by FSN »

Dirfors wrote:Jag har min iPad till väldigt många saker. Tror att behovet skapas efter inköpet av valfri surfplatta.
Både Android Market och App Store är uppe i många hundra tusen appar, så i det avseendet kommer du aldrig tröttna.

Det lät på dig som att du var sugen efter besöket på MM att använda paddan som fjärrkontroll till musik och bild trådlöst, och där har jag ett eget företag som installerar just den typen av medialösningar.
Men, precis som Erol skriver, är den enkla lösningen att skaffa en Airport Express att brygga nätverket med, och koppla till stereon. Då skickar iPad'en (och kanske till och med Android-plattorna, de kan mycket väl ha Airplay-funktionen som extra-app) ljudet trådlöst till Airporten och därmed stereon.

Hur som, bra att känna och klämma på alternativen. Man blir inte alltid klokare av att läsa massa information från respektive återförsäljare.

Och som sagt, har du några som helst frågor är det bara att slänga iväg ett PM.

/Johan
F-n vad grymt. Skulle vilja ha tex en I-pad. Streama trådlöst till förstärkarn i vardagsrummet och till sovrummet (och ev ytterligare nåt rum) med nån form av aktiva trådlösa högtalare (typ Sonos eller liknande).

Hur löser man en sån sak och blir det jättedyrt?
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Surfplatta?

#25 Post by Erol »

FSN wrote:F-n vad grymt. Skulle vilja ha tex en I-pad. Streama trådlöst till förstärkarn i vardagsrummet och till sovrummet (och ev ytterligare nåt rum) med nån form av aktiva trådlösa högtalare (typ Sonos eller liknande).

Hur löser man en sån sak och blir det jättedyrt?
Som jag skrev Airport Express, ca 800:- enligt tidigare länk.

Funkar än så länge bara på Ipad då gränssnittet är framtaget av Apple.
Men det finns Appar som kan föra över ljud från androidplattorna till
Airport Express, men funkar endast med de ljudfiler som ligger på
plattan, inte ljud som streamas dvs. Spotify och youtube.

Det finns andra lösningar med t.ex. blåtandsdongel som kopplas till
stereon dock så blir du låst att vara ca 8-10 meter från stereon för
att kunna lyssna på musik i stereon.


/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
maverick
Addict
Posts: 1993
Joined: 2005-05-22 19:03:55
Bilmodell: 944 S1
Årsmodell: 1988
Location: Stockholms län
Contact:

Re: Surfplatta?

#26 Post by maverick »

Det där är i princip trådlöst internet á la apple, dvs som de flesta redan har i hemmet.

Det finns appar och DLNA inbyggt i android för stream av olika medier.

Edit; Wifi-direct är även på gång.
MVH//Per

User avatar
Dirfors
S-Poster
Posts: 184
Joined: 2010-02-22 20:12:31
Telefon: 0767860514
Bilmodell: 944 N/A
Årsmodell: 1984
Location: Göteborg
Contact:

Surfplatta?

#27 Post by Dirfors »

Jag kanske pungade ut 25,000:- för allt. Och då menar jag allt; Tv, förstärkare, dator, kablar, mediaspelare, routrar, iPad, baslåda etc.
Har du redan allt förutom Apple-grejerna, så blir det inte många tusen alls.
Porsche 944 N/A -84
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=22391" onclick="window.open(this.href);return false;

Trummis i All Used
http://www.myspace.com/allusedmain" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

Re: Surfplatta?

#28 Post by FSN »

Dirfors wrote:Jag har min iPad till väldigt många saker. Tror att behovet skapas efter inköpet av valfri surfplatta.
Både Android Market och App Store är uppe i många hundra tusen appar, så i det avseendet kommer du aldrig tröttna.

Det lät på dig som att du var sugen efter besöket på MM att använda paddan som fjärrkontroll till musik och bild trådlöst, och där har jag ett eget företag som installerar just den typen av medialösningar.
Men, precis som Erol skriver, är den enkla lösningen att skaffa en Airport Express att brygga nätverket med, och koppla till stereon. Då skickar iPad'en (och kanske till och med Android-plattorna, de kan mycket väl ha Airplay-funktionen som extra-app) ljudet trådlöst till Airporten och därmed stereon.

Hur som, bra att känna och klämma på alternativen. Man blir inte alltid klokare av att läsa massa information från respektive återförsäljare.

Och som sagt, har du några som helst frågor är det bara att slänga iväg ett PM.

/Johan

Fick både en IPad och en Airport Express i födelsedagspresent idag. Ganska magiskt faktiskt då jag inte har haft några önskemål öht.
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]


[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4332
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: Re: Surfplatta?

#29 Post by Erol »

FSN wrote:Fick både en IPad och en Airport Express i födelsedagspresent idag. Ganska magiskt faktiskt då jag inte har haft några önskemål öht.
Grattis, hoppas du blir nöjd!


/ Erol





Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

User avatar
FSN
Raceputte
Posts: 1557
Joined: 2004-03-29 19:00:19
Bilmodell: 924S med 968 drivlina
Årsmodell: 1986
Location: Göteborg, TORSLANDA
Contact:

#30 Post by FSN »

Jaha. Har äntligen fått fart på "plug and play" AirPort Express och nu kan jag trycka ut musik till stereon via ITunes både från IPad och från laptopen. men hur katten streamar jag tex Spotify från Ipaden? Jag är mer än lovligt efter när det kommer till sånt här........

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users