På juldagen vänder det, då infinner sig meklusten[Bobo] wrote: Snart blir det ljusare igen. Om tre veckor vänder det.
Bobo
Jaguar XJC 4,2 1975 | Mitt nya heltidsjobb
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
-
- Addict
- Posts: 1207
- Joined: 2010-08-04 22:37:55
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1980
- Location: Mariefred
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
[Bobo] wrote: Om tre veckor vänder det. Bobo
Nej "det är mörkt i 6 veckor till"
QV_
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Ljuset och mekarlustan kom tillbaka!
Idag drog arbetet med donatorn igång igen.
Jag började med att inviga min karroserivagn. Måste skaffa en till innan nyttan med den verkligen kommer till sin rätt, men det känns betydligt bättre med vagn än med bockar...
Målet för dagen var att få ner avgassystemet och tankarna.
Jag började framifrån. När avgassystemet var lossat framme vid motorn började jag plocka isär det bak vid hjulhusen. Rören är ganska raka sånär som på en ordentlig böj som går över hjulupphänggningen. Så för att kunna få ner allt var jag tvungen att separera på några ställen. Med avgassytemet ur vägen åkte jag och käkade lunch.
När jag kom tillbaka luktade det bensin i garegat.
Det visade sig att ljuddämparen på högersidan hade klämt sönder ett rostigt bränslerör, så det var bara att sätta igång med det planerade arbetet att få ner tankarna. Det blev lite mer bråttom att tömma den högra nu helt plötsligt, men i lvrigt gick allt enligt planerna.
Den högra tanken innehöll ca 2l soppa och min dunk rymmer 5l. Ingen fara på taket! Tankarna sitter med fyra bultar som är lätta att komma åt. Bränsleröret var lätt att komma åt och skruva loss och hela processen var förvånansvärt enkel.
Problemet uppkom så smått när vänstertanken skulle tömmas.
Femlitersdunken fyldes ganska snabbt. I med pluggen igen och fram med alternativa kärl för bensin. PET-flaskor i mitt fall.
Totalt tappade jag ungefär 15 liter från den vänstra tanken. Med facit i hand kanske jag skulle skaffat en större dunk, men det blev minimalt med spill trots allt.
Väl tömd kom vänstertanken ner precis lika enkelt som den högra. Bakom tankarna dolde sig rostskyddsfärgad plåt som som ser ut som den gjorde när den lämnade fabriken Donatorn blir bara bättre och bättre!
Bobo
Idag drog arbetet med donatorn igång igen.
Jag började med att inviga min karroserivagn. Måste skaffa en till innan nyttan med den verkligen kommer till sin rätt, men det känns betydligt bättre med vagn än med bockar...
Målet för dagen var att få ner avgassystemet och tankarna.
Jag började framifrån. När avgassystemet var lossat framme vid motorn började jag plocka isär det bak vid hjulhusen. Rören är ganska raka sånär som på en ordentlig böj som går över hjulupphänggningen. Så för att kunna få ner allt var jag tvungen att separera på några ställen. Med avgassytemet ur vägen åkte jag och käkade lunch.
När jag kom tillbaka luktade det bensin i garegat.
Det visade sig att ljuddämparen på högersidan hade klämt sönder ett rostigt bränslerör, så det var bara att sätta igång med det planerade arbetet att få ner tankarna. Det blev lite mer bråttom att tömma den högra nu helt plötsligt, men i lvrigt gick allt enligt planerna.
Den högra tanken innehöll ca 2l soppa och min dunk rymmer 5l. Ingen fara på taket! Tankarna sitter med fyra bultar som är lätta att komma åt. Bränsleröret var lätt att komma åt och skruva loss och hela processen var förvånansvärt enkel.
Problemet uppkom så smått när vänstertanken skulle tömmas.
Femlitersdunken fyldes ganska snabbt. I med pluggen igen och fram med alternativa kärl för bensin. PET-flaskor i mitt fall.
Totalt tappade jag ungefär 15 liter från den vänstra tanken. Med facit i hand kanske jag skulle skaffat en större dunk, men det blev minimalt med spill trots allt.
Väl tömd kom vänstertanken ner precis lika enkelt som den högra. Bakom tankarna dolde sig rostskyddsfärgad plåt som som ser ut som den gjorde när den lämnade fabriken Donatorn blir bara bättre och bättre!
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Idag fortsatte rivandet.
Jag fokuserade på elen och arbetet började i aktern.
Målet var att tömma bilen på el- och bränslerelaterade komponenter fram till B-stolpen.
Jag började med att montera bort soppapumparna och lossade alla jordkablar och märkte upp allt. Elen till baklyktor, pumpar, antenn och skyltbelysning kommer i två flätor från coupén, genom baksätet och ut i bagaget. Det tog några timmar att märka upp allt och lirka ut alla kablar genom hålen i karossen utan att skada dom. Om jag lyckades kommer jag väl inte få veta förrän allt är installerat i XJC:n tyvärr.
Tomt blev det iallafall! Monterade ihop avgassystemet och märkte upp alla delarna för att kunna stuva undan det lite bättre och ändå få ihop pusslet när det väl är dags... Hela systemet är rostfritt. Så det behöver bara några nya klämmor och några timmars puts.
Nypris: minst 10000kr
Med det mesta av kablaget samlat i coupén påbörjade jag arbetet med att tömma motorrummet. Precis som i bagaget gällde det att märka upp och dokumentera allt så noga som det bara gck. Det tog tid...
Generatorn och tutan ligger numera undanpackade för framtida puts och det börjar bli naket framför rattstången. Arbetet fortsätter i sakta mak. Det tar tid att märka upp allt märker jag. Förhoppningsvis kan jag ta igen lite tid när elen är ur världen. Den förbannade elen.
Bobo
Jag fokuserade på elen och arbetet började i aktern.
Målet var att tömma bilen på el- och bränslerelaterade komponenter fram till B-stolpen.
Jag började med att montera bort soppapumparna och lossade alla jordkablar och märkte upp allt. Elen till baklyktor, pumpar, antenn och skyltbelysning kommer i två flätor från coupén, genom baksätet och ut i bagaget. Det tog några timmar att märka upp allt och lirka ut alla kablar genom hålen i karossen utan att skada dom. Om jag lyckades kommer jag väl inte få veta förrän allt är installerat i XJC:n tyvärr.
Tomt blev det iallafall! Monterade ihop avgassystemet och märkte upp alla delarna för att kunna stuva undan det lite bättre och ändå få ihop pusslet när det väl är dags... Hela systemet är rostfritt. Så det behöver bara några nya klämmor och några timmars puts.
Nypris: minst 10000kr
Med det mesta av kablaget samlat i coupén påbörjade jag arbetet med att tömma motorrummet. Precis som i bagaget gällde det att märka upp och dokumentera allt så noga som det bara gck. Det tog tid...
Generatorn och tutan ligger numera undanpackade för framtida puts och det börjar bli naket framför rattstången. Arbetet fortsätter i sakta mak. Det tar tid att märka upp allt märker jag. Förhoppningsvis kan jag ta igen lite tid när elen är ur världen. Den förbannade elen.
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Det har blivit ytterligare några timmar i garaget.
Nu är värmepaketet borta, vilket innebär att det enda som finns kvar i coupén är elsystemet.
Med den biten avklarad gav jag mig på bromsarna.
Systemet tömdes delvis på vätska. De bakre bromsarna sitter så förbannat illa till.
Som en del i att bibehålla Jaguars rykte som sportiga bilar var ofjädrad vikt någonting man aktade sig för väldigt noga. Bromsarna sitter därför monterade långt in mot diffen och det sitter mängder av hjulupphängning ivägen. Tänker inte ge mig på dom där dom sitter, så de får följa med ner när jag sänker ner bakvagnen...
När bromsrören till frambromsarna var tömda och reservoaren var tom lossade jag alla bultar som håller bromsservon och bromspedalen på plats. Märkte upp alla rör och vacuumslangar, dokumenterade och sen var det dags att åka hem.
Fortsätter imorgon.
Bobo
Nu är värmepaketet borta, vilket innebär att det enda som finns kvar i coupén är elsystemet.
Med den biten avklarad gav jag mig på bromsarna.
Systemet tömdes delvis på vätska. De bakre bromsarna sitter så förbannat illa till.
Som en del i att bibehålla Jaguars rykte som sportiga bilar var ofjädrad vikt någonting man aktade sig för väldigt noga. Bromsarna sitter därför monterade långt in mot diffen och det sitter mängder av hjulupphängning ivägen. Tänker inte ge mig på dom där dom sitter, så de får följa med ner när jag sänker ner bakvagnen...
När bromsrören till frambromsarna var tömda och reservoaren var tom lossade jag alla bultar som håller bromsservon och bromspedalen på plats. Märkte upp alla rör och vacuumslangar, dokumenterade och sen var det dags att åka hem.
Fortsätter imorgon.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Kul att det går framåt igen! Donatorn verkar ju vara ett riktigt kap (har jag sagt det förut kanske?)!
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Ja, den verkar som sagt vara i förhållandevis gott skick.patand wrote:Kul att det går framåt igen! Donatorn verkar ju vara ett riktigt kap (har jag sagt det förut kanske?)!
Hittade en fusklagning vid ena tröskeln idag när jag slipade lite, men i övrigt verkar den ok.
Det blev en halvdag i garaget idag.
Bromsservo med pedal och tillhörande vacuumslangar och slangarna till värmepaketet monterades bort.
Sen tröttnade jag på att montera bort saker och började skrapa bort lite underredsmassa och slipade plåtrent på några ställen som jag var lite extra nyfiken på. Ser bra ut. Sånär som på den där fusklagningen... Någon har lagt på flödigt med spackel, kapat till en tunn aluminiumplåt och tryckt fast i kletet. Sen gått på med underredsmassa. Bakom plåten och spacklet hittade jag en del rost.
Det verkar emellertid som att angreppet är relativt lokalt. Varken kniv eller slipskiva gjorde hål iallafall...
Lyckades med konststycket att fastna med den roterande stålborsten i tröjan och vred till handen lite, så jag packade ihop i förtid.
Berättade jag att jag fastnade med den i skägget i somras, föresten? Ont gjorde det...
Men både temperatur och mekarlusta är tillbaka i garaget. Så jag räknar med att det blir hyfsat effektivt arbete fram till hösten.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- msChiara
- NA-Poster
- Posts: 9
- Joined: 2015-04-28 13:30:21
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: 1994
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Du har säkert kul med det projektet! Härligt
- Natanael
- Turbo-Poster
- Posts: 527
- Joined: 2014-03-23 21:46:11
- Telefon: 0704967917
- Bilmodell: 924 n/a
- Årsmodell: 1982
- Location: Göteborg
- Contact:
Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Hur går det för dig Bobo? Vädret har ju bara fortsatt bli bättre, är det likadant med mekarlusten?
Hälsningar
Hälsningar
- Sebastu
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2013-11-16 09:42:21
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Jag har precis läst hela tråden igen Härlig inspiration, men hur går det nu?
Så nyfiken!
Så nyfiken!
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Kul att se att tråden blir läst även fast det inte händer så mycket här!
Det har stannat av lite i garaget.
Har varit där och småpetat lite, men inget att skryta med.
Det mesta är rensat i donatorn.
Motor och växellåda sitter fortfarande kvar, men i övrigt är det inte så mycket. Några bromsrör, handbromsspaken och länkaget och framvagnen sitter fortfarande kvar.
Blev tvungen att kapa några bromsrör, så jag tänkte låta dom sitta kvar tills jag tar mig för att bocka nya. Blir lite enklare om man har facit...
En hel del komponenter från motorn har monterats bort för att göra lyftet lite enklare.
Förhoppningen är att något ska hända i sommar, men jag är inte helt hundra i pallet just nu. Depresiv period skulle det nog heta om jag frågade någon som vet.
Statistiken säger mig att efter en depresiv period kommer en manisk. Bara vänta in den tasmanska djävulen och spänna fast sig. När det vänder brukar jag ju bli desto mer produktiv, så det jämnar nog ut sig.
Brukar vända på våren, men i år verkar det dra ut på tiden tyvärr.
Bobo
Det har stannat av lite i garaget.
Har varit där och småpetat lite, men inget att skryta med.
Det mesta är rensat i donatorn.
Motor och växellåda sitter fortfarande kvar, men i övrigt är det inte så mycket. Några bromsrör, handbromsspaken och länkaget och framvagnen sitter fortfarande kvar.
Blev tvungen att kapa några bromsrör, så jag tänkte låta dom sitta kvar tills jag tar mig för att bocka nya. Blir lite enklare om man har facit...
En hel del komponenter från motorn har monterats bort för att göra lyftet lite enklare.
Förhoppningen är att något ska hända i sommar, men jag är inte helt hundra i pallet just nu. Depresiv period skulle det nog heta om jag frågade någon som vet.
Statistiken säger mig att efter en depresiv period kommer en manisk. Bara vänta in den tasmanska djävulen och spänna fast sig. När det vänder brukar jag ju bli desto mer produktiv, så det jämnar nog ut sig.
Brukar vända på våren, men i år verkar det dra ut på tiden tyvärr.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- Sebastu
- Turbo-Poster
- Posts: 413
- Joined: 2013-11-16 09:42:21
- Bilmodell: 944
- Årsmodell: 1985B
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Aj aj!
Nog känner jag igen pendlandet mellan hopp och förtvivlan, känslan av allt går att göra och att ingenting jag gör egentligen gör någon skillnad eller har någon mening, pendlandet mellan enorm energi och hopplös trötthet.
Hang in there, krya på dig!
Nog känner jag igen pendlandet mellan hopp och förtvivlan, känslan av allt går att göra och att ingenting jag gör egentligen gör någon skillnad eller har någon mening, pendlandet mellan enorm energi och hopplös trötthet.
Hang in there, krya på dig!
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Tack!Sebastu wrote:Hang in there, krya på dig!
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Nu har jag faktiskt lagt några timmar på donatorn igen. Känns som att det börjar vända...
Dessvärre har jag mer lust till andra projekt just nu, men jag försöker peta lite varje gång jag är i garaget.
På torsdag får jag sällskap. Så förhoppningsvis blir det lite mer än bara petande då.
Styrväxel, servopump och förgasarna ligger numera bredvid bilen.
Motorn börjar bli mer och mer lyftvänlig och ska egentligen bara separeras från växellådan innan lyftet.
Kablaget är uppmärkt men ännu inte helt demonterat från motorn.
Framvagnen sitter fortfarande kvar. Det är kanske där jag ska börja idag.
Återkommer med lite bilder när jag kommer hem igen.
Bobo
Dessvärre har jag mer lust till andra projekt just nu, men jag försöker peta lite varje gång jag är i garaget.
På torsdag får jag sällskap. Så förhoppningsvis blir det lite mer än bara petande då.
Styrväxel, servopump och förgasarna ligger numera bredvid bilen.
Motorn börjar bli mer och mer lyftvänlig och ska egentligen bara separeras från växellådan innan lyftet.
Kablaget är uppmärkt men ännu inte helt demonterat från motorn.
Framvagnen sitter fortfarande kvar. Det är kanske där jag ska börja idag.
Återkommer med lite bilder när jag kommer hem igen.
Bobo
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
- [Bobo]
- Addict
- Posts: 3890
- Joined: 2010-09-04 19:38:44
- Bilmodell: 931-81
- Årsmodell: 1981
- Location: Linköping
- Contact:
Re: Jaguar XJC 4,2 1975 | Projektet
Fortsatte med rensandet i motorrummet och 95% av elhärvan ligger nu bredvid bilen.
Det som återstår är det som är draget genom ett litet hål ovanför hjulhuset.
gav mig på växellänkaget och började förbereda för att ta isär motor och låda. Funderade på om det skulle vara enklare att lyfta ur både motor och låda samtidigt, men jag tror att det blir för trångt... Motorfästena sitter på framvagnsbalken. Så den måste sitta kvar sålänge motor sitter i bilen.
Funderar på om jag ska demontera hjulupphängningen sålänge. Allt ska ju isär tids nog, så det kanske blir enklast att demontera när det sitter kvar på bilen. Får se hur jag gör.
Arbetet fortsätter idag.
Bobo
Det som återstår är det som är draget genom ett litet hål ovanför hjulhuset.
gav mig på växellänkaget och började förbereda för att ta isär motor och låda. Funderade på om det skulle vara enklare att lyfta ur både motor och låda samtidigt, men jag tror att det blir för trångt... Motorfästena sitter på framvagnsbalken. Så den måste sitta kvar sålänge motor sitter i bilen.
Funderar på om jag ska demontera hjulupphängningen sålänge. Allt ska ju isär tids nog, så det kanske blir enklast att demontera när det sitter kvar på bilen. Får se hur jag gör.
Arbetet fortsätter idag.
Bobo
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
996 -99 | Ocean Blue
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
931 -81 | Alpinweiß
944 S2 -91 Zyclam Red - SÅLD
924 -82 Vintersläden II - SÅLD
924 -83 Vintersläden - SÅLD
944 -83 Indishrot - SÅLD
Jaguar XJC | Projektet
Who is online
Users browsing this forum: No registered users