patand wrote:Hur var det här då? Är bilen i garaget nu?
Det har blivit lite ändrade planer...
Har hittat en lämplig donator som jag antagligen kommer hämta på söndag.
Den måste ner i beståndsdelar och med tanke på att det börjar bli frost på nätterna nu, så har jag en känsla av att det måste ske inomhus om det ska bli gjort i år.
Och att ha två jaguarer bredvid varandra i garaget samtidigt som den ena ska rivas blir nog lite väl tight.
Så som det ser ut just nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra.
Antingen ställer jag donatorn i garaget och hoppas på att hinna få den rensad och uppkapad innan det är "för sent" att hämta den andra. Med för sent menar jag att det måste vara barmark för att flytten ska funka.
Alternativ två är att jag ställer coupén i garaget över vintern och börjar kapa i donatorn till våren.
Jag vet ju av erfarenhet att det inte brukar hända så mycket på vintern i mitt garage. Och det vore trist att ha coupén naken under en pressening över vintern.
Donatorn måste hämtas på trailer, så jag kommer ha möjlighet att flytta coupen på söndag. Men då kommer det antagligen betyda att det mer eller mindre är färdigjobbat för i år på det här projektet.
Bortsett från lite småpill försås.
det här är ju egentligen inga stora problem att ha. Att jag hittade en donator kommer spara vansinnigt mycket pengar i slutänden. Donatorn är av den mycket sällsynta "SWB"-modellen (kort hjulbas) och delar således bottenplatta med min coupé. Mer eller mindre allt utom taket, en del krom och dörrarna kommer kunna plockas direkt från bil till bil. Förutsatt att allt är friskt, vill säga.
Bilen lackades 2012, så jag utgår ifrån att den åtminståne är bra i plåten. Nybesiktigad utan några rostanmärkningar...
Den har allt som jag behöver till min konvertering till vänsterstyrt och har rätt färg på interiören och utrustningen verkar stämma så när som på takluckan.
Billig är den dessutom.
Problemet är logistiken. Men det löser sig säkert. Så jäfla avancerat är det ju inte trots allt.
Bobo