Har kört fram dessa motorfästen i aluminium, med gummidel:
(hoppas nu bildservern funkar som den ska, uppdatera om bilden inte syns)
Söker nu någon som ämnar byta motorfästen, och är villig att köra ett gratistest för utvärdering av mina fästen. PMa om ni är intresserade, samt när ni ämnar byta fästena. Passar av någon anledning inte, så justeras de för nytt test omgående.
Mvh Jon
Last edited by Jon80 on 2006-09-18 18:00:39, edited 1 time in total.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Jaha,typiskt.Jag som precis bytt mitt högra motorfäste.Kostade 1740:- på PC.
Mvh
Morgan Lundahl
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
Mogge wrote:Jaha,typiskt.Jag som precis bytt mitt högra motorfäste.Kostade 1740:- på PC.
Va?! Skojjar du.. 1740:- för ETT motorfäste?!
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Nej inget skoj här inte.Svindyra är dom.Såg på UTZONS sida att jag kunde köpt dom där för 1295:-/st
Mvh
Morgan Lundahl
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
Klart! Gjorde det lätt för mig och plockade den förste som anmälde sig.. Nämligen Broberg
Till er som blir besvinka nu, så om allt flyter på, och broberg inte tappar motorn i backen pga värdelösa fästen , så kommer jag skaffa mig Usama Binladen-skägg om jag inte kan få ner tillverkningskostnaden till runt 1300:- / PAR. (alltså 650:- stycket).
Mvh Jon
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Last edited by Bodens Svarta 944 S2 on 2006-09-18 19:06:58, edited 1 time in total.
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425
Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )
Jon80 wrote:Klart! Gjorde det lätt för mig och plockade den förste som anmälde sig.. Nämligen Broberg
Till er som blir besvinka nu, så om allt flyter på, och broberg inte tappar motorn i backen pga värdelösa fästen , så kommer jag skaffa mig Usama Binladen-skägg om jag inte kan få ner tillverkningskostnaden till runt 1300:- / PAR. (alltså 650:- stycket).
Mvh Jon
Hmm, PM:a dig innan Brobergs inlägg... men men, ditt val!
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Erol wrote:
Hmm, PM:a dig innan Brobergs inlägg... men men, ditt val!
Mvh Erol
Enligt min PM lista fick jag ditt PM:
2006-09-18 18:25:32
Broberg skrev sitt inlägg 18:24:08, så du var 1 minut och 24 sekunder för sen
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
Normalt har man motorfästen av silent-block typ dvs det finns ingen metallisk förbindelse mellan delarna, bara gummi. I konstruktionen på bilden så styrs sidorörelse av skruven dvs metalliskt samt vid utfjädring så finns ingen dämpning alls.
Jag tror att konstruktionen blir bättre med gummi/plast på båda sidor om infästningen. Dessutom kan man göra nedre bultfästet lite ledat så att sidorörelser tas upp dämpat. Titta på hur dropplinken är byggd.
Med dessa modifieringar är jag intresserad att köpa.
mvh Bengt
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
Jag tror att motorfästet funkar bra som det är,man får ett stumt motorfäste där man vinner lite av motorns vrid beroende på att motorn inte rör sig något speciellt.Gummipucken i mitten tror jag gör så att lite av vibrationerna från motorn försvinner på tomgång.Men det är ju muttern och pinnbulten som får ta den största belastningen.Många som kör Dragracing kör ju med helstumma metallfästen,men det är ingen skön upplevelse på tomgång.Men som sagt detta är vad jag tror,är inget som är ingeniörsuträknat.
Mvh
Morgan Lundahl
Ingenting är bättre än Ferrari,Men Porsche är bättre än ingenting. Därför är Porsche bättre än Ferrari
------------------------------------------------------------------------------------------------
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=9676/]Mitt lilla projekt[/url]
Det ska onekligen bli intressant att få dessa testade. Det är efter mått från Gurra, och hans idér som fästet tagits fram. Tyvärr har gurra inte fått dit prylarna ännu.
Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]