Fick försäkringspapperen idag. Försäkringsvärde 120kkr. Haft min 968'a i 7 år, tror den stått i ungefär samma värde.
Annonserades ett par på blocket i höstas, en för 150kkr, en för 170kkr (tror jag), nån som vet vad de gick för?
Kronfallet har väl bidragit, men visst är de väl på väg upp i värde?
Prisspannet på mobile.de är enormt, kan inte dra några slutsatser av det.
Coupe 15000mil
Värde 968
-
- S2-Poster
- Posts: 267
- Joined: 2007-06-13 13:51:40
- Bilmodell: 968 Ametist
- Årsmodell: 1993
- Location: Gästrikland
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Värde 968
Beror väldigt mycket på skick/utrustning/mil samt framförallt om det är en CS.
En vanlig 968 ligger nog i dagsläget på 100-140 beroende på skick och utrustning.
En extremt fin original CS eller en påkostad racebil med "rätt" delar och bara meriter 170-220.
En vanlig 968 ligger nog i dagsläget på 100-140 beroende på skick och utrustning.
En extremt fin original CS eller en påkostad racebil med "rätt" delar och bara meriter 170-220.
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- robinkjellstedt
- Turbo-Poster
- Posts: 519
- Joined: 2012-09-11 16:40:46
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Värde 968
Ja, just nu verkar det dels skilja väldigt mycket mellan Sverige och Tyskland och dels mellan Coupé och CS. I Tyskland verkan man inte få någon vettig coupé för under 150' och en CS får man väl ge 400' för? I Sverige så känns det som att Coupé ligger mellan 100'-140' som Erol säger. Men de senaste CS som har varit på blocket har alla legat ute för mellan 280'-350'. Personligen tycker jag att det är väldigt konstigt att det skulle vara dubbla priset för en CS jämfört med en Coupé..
Jag köpte min Coupé för 4 eller 5 år sedan för 90' och den borde nog i dagsläget vara värd ca 120' med tanke på skick, mil och utrustning.. Så lite har dom nog gått up de senaste åren..
Jag köpte min Coupé för 4 eller 5 år sedan för 90' och den borde nog i dagsläget vara värd ca 120' med tanke på skick, mil och utrustning.. Så lite har dom nog gått up de senaste åren..
PCS#: 13541
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
Porsche 968 -92 | Metallic Amethyst
- laakso
- Turbo-Poster
- Posts: 443
- Joined: 2009-05-12 14:25:32
- Telefon: 0767677224
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1993
- Location: Uppsala
- Contact:
Re: Värde 968
När jag blev påbackad förra året så ville jag ju ha bilen lagad och inte inlöst. Reparationen gick på 70.000:- och vad jag förstår så väljer försäkringsbolagen att laga om kostnaden ligger under 50% äv värdet. (Någon får gärna rätta mig på den punkten)
För att visa vad motsvarande bil var/är värd så adderade jag ihop dom 30 billigaste bilarna på mobile.de (fanns knappt några manuella coupé i Sverige då) och delade med 30. Jag tror slutsumman hamnade på ca. 200.000:-
Detta skickade jag in till verkstan.
Jag vet att man inte får 200.000:- för en 968 Coupé idag. Men värdet är på väg upp. Har ungefär samma inköpspris på min som Robin och skulle inte släppa den för under 130.000:- idag.
För att visa vad motsvarande bil var/är värd så adderade jag ihop dom 30 billigaste bilarna på mobile.de (fanns knappt några manuella coupé i Sverige då) och delade med 30. Jag tror slutsumman hamnade på ca. 200.000:-
Detta skickade jag in till verkstan.
Jag vet att man inte får 200.000:- för en 968 Coupé idag. Men värdet är på väg upp. Har ungefär samma inköpspris på min som Robin och skulle inte släppa den för under 130.000:- idag.
968 -93
Who is online
Users browsing this forum: No registered users