Satt och spanade lite på nätet och sprang på en artikel ang 924:an och då främst amerikanska modellerna. Jag har ju min "Amerikanen" som heter detta pga sina tyngre och robustare kofångare fram och bak (dock inga positionsljus på sidorna)
I artikeln nämndes att fr.o.m årsm 81 fick alla Amerikanska 924 skivor runt om ( min är en 81:a) och så hade de ju katalysator pga hårdare miljölagar. Min har ju varken skivor, katt eller positonsljusen.
Kan ju inte vara helt säker på att artikeln stämmer helt men den verkade helt korrekt i de jag vet.
Frågan blir då om någon vet om 924:an såldes i något annat land med dessa stora kofångare men utan katalysator och positionsljusen? I regpappren står de att bilen inte är privatimport men första brukandet i Sverige var 1989. Kan man på något vis få reda på vilket land bilen kommer ifrån?
Med vänlig hälsning, Fredde
Fråga ang 924 amerika mod
- Freddie_81
- Addict
- Posts: 1893
- Joined: 2008-05-27 22:09:16
- Telefon: 0739606054
- Bilmodell: 944, 924
- Årsmodell: 1979
- Location: Åkers Styckebruk
- Contact:
Fråga ang 924 amerika mod
Larsson81@outlook.com
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
Bilar :#944burn:
Porsche 931 Silver 1980
Porsche 931 Vit 1979
Porsche 931 Silver 1979
Porsche 924 CGT breddad 1978
Pontiac LeMans 1970 (Muskler)
Pontiac Grand Prix 1971 (Pimpmobile)
Audi 2,0 TDI-e 2011 (Familjepulkan)
Toyota Avensis 2,2 D4D 2009 (Min pendlarpulka)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: Fråga ang 924 amerika mod
Slå en signal till Transportstyrelsen, de kan garanterat se sånt.Freddie_81 wrote:Kan man på något vis få reda på vilket land bilen kommer ifrån?
Ring: 0771-14 15 16
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users