Själva operationen i sig är faktiskt inte så svår som man kan tro...
Det gäller bara att ha rätt grejer.. och gott om tid...
Jag har aldrig klätt om en Porscheratt, men några andra modeller...
Samma princip gäller dock..
Börja med att sprätta upp alla sömmar.
"Skala" bort det gamla lädret (eller vad det nu är, det är någon form av väv på baksidan).
Gör en mall av det gamla matrealet och gör nya bitar i ditt valda matreal.
Därefter är det bara fråga om att spraylimma dit bitarna... Exakt som det satt innan...
Har för mig att en våra rattar är gjorda av 3 delar..
Sömmarna har ingen egentlig funktion, förutom det estetiska.
När det är dags att sy ihop allt gäller det att du använder rätt nål och tråd.
Nålen ska vara böjd och trubbig, tråden ska vara anpassad för jobbet.
Det kan vara bra att ha tillgång till ånga, men det beror ju förstås på hur pass flexibelt matreal du tänker arbeta med...
Säg till om du behöver hjälp!
Bobo