Hejsan!
Nyss fått igång min porsche 924 och den går som den ska, men jag tycker att ljudet i bilen är lite högt när man kör. Ska det vara så eller kan det vara för dåligt isolerat eller d.yl?
/ mvh
högt ljud i kupen, vanligt? 924 -79
-
- S-Poster
- Posts: 90
- Joined: 2010-11-06 20:11:32
- Bilmodell: 924
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: högt ljud i kupen, vanligt? 924 -79
Det beror ju på vad du jämför med, men det korta svaret är "Ja, det ska vara så".
Jämfört med en modern bil idag så är en 924 "bullrig". Jag tycker det är "sportigt".
Jämfört med en modern bil idag så är en 924 "bullrig". Jag tycker det är "sportigt".

»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: högt ljud i kupen, vanligt? 924 -79
Om listen till bakrutan är dålig brukar det bli ett jädrans liv
i kupén, det går att köpa ny list på Swedol på metervara för
en billig peng.
/ Erol
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
i kupén, det går att köpa ny list på Swedol på metervara för
en billig peng.
/ Erol
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users