Jag har inte varit speciellt aktiv på forumet den senaste tiden även om jag gladeligen följer trevliga och intressanta diskussioner. Porschen (vita 924 turbon) har jag inte kört på ett par år men jag har periodvis pysslat med den i garaget.
Förra veckan fick den komma ut i vårljuset efter mycket kärlek. Jag har försökt återställa bilen till helt original, saknades lite smådetaljer som jag bland annat funnit av medlemmar här på forumet. Jag hade dessutom våtslipat hela bilen och polerat den i timmarna många så jag var extra glad att ta ut den.
Körglädjen spirade och jag njöt av bilen.
I går natt somnade jag och min sambo inte helt nyktra framför nån gammal film på tvn. Klockan 0405 vaknade vi och gick och lade oss så där sjukt trötta och med en liten begynnande baksmälla.
Klockan 0420 vaknar jag av att en bil drar iväg från parkeringen, misstänkt lik mitt motorljud kliver jag upp för att kolla, mycket riktigt. Porschen är borta!!!!
Jag ringer polisen som säger att de är i området redan, i samma andetag sägen kvinnan i luren att bilen är stoppad och tre män är gripna. Någon snäll själ har alltså sett stölden och ringt polisen.
Jag springer ut på gatan och ser blåljus ca 500m bort, går dit och finner tre as som stulit min pärla. Dom tre puckona var i tjugoårsåldern och såg inte speciellt brydda om att dom var gripna av polisen.
Bilen är tack och lov inte helt förstörd. Dörren uppbruten, ratten lös, tjuvkopplad och tyvärr är min fina helt sprickfria instrumentbräda sönderbruten.
Trygghansa helförsäkrar bilen och en bärgare drog den till Åkersberga till en firma som hette TKBM, vet inget om dom men bärgaren sade att de var Porsche auktoriserad. Vad tror ni?
Nåväl, jag är överlycklig att asen inte körde sönder min fina vita blixt

Vet ni om instrumentbrädan finns som reservdel?
MVH Mats.