Dåliga väglagningar.

924/928/944/968
Post Reply
Freddan
Addict
Bilmodell: Saknar en Porsche

Dåliga väglagningar.

#1 Post by Freddan »

Jag var ute och körde igår, tänkte att jag skulle ta mig en kvällstur för att solen var framme.

På väg hem så har vägverket lagat vägrana med någon form av klister och lagt småsten över :evil: :x .
Precis när jag upptäcker detta (för jag såg ingen varningsskylt) blir jag omkörd och i mitten av vägen så har all vass småsten samlats...... så på mindre än tre sekunder har bilen fått fler stenskott än vad den fått under hela sin livstid.

Jag försökte i panik att bormsa och veja in till sidan men det var alldeles försent........... och dessutom så var det ännumer sten i vägkanten så att det gick ganska hårt åt sidorna också.

En summering av allt när jag kom hem var att jag har fått djupa stenskott långt upp på motorhuven och hittade en spricka i dimljuset och på sidorna finns det ett par stenskott som inte fanns innan.

Vad kan man göra..... jag vill ju få detta åtgärdat, man försöker ju hålla bilen så fin som möjligt ochså händer dethär.

Kan man få vägverket till att ta fakturan för polering eller ev omlack???
Är det värt att ens klaga????

Jag är bara så ledsen för att det blev som det blev.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

patand
Moderator & Raceputte
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980

#2 Post by patand »

Vänd dig till vägverket. Har du tur så tar de det.
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

claves
Addict
Bilmodell: Porsche 951 CS
Årsmodell: 1991

#3 Post by claves »

Och du körde ju lagligt så den andra bilen måste ju passerar som en raket med hjulspin eller?

/C
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]

Freddan
Addict

#4 Post by Freddan »

claves wrote:Och du körde ju lagligt så den andra bilen måste ju passerar som en raket med hjulspin eller?

/C
Jag höll 89km/h på en 90 väg....... så det var ju ganska lagligt enligt mig. :D

Och ja..... den passerade som en raket...... men utan hjulspin då det är omöjligt för en familje toyota.

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.

Richard
Turbo-Poster

#5 Post by Richard »

Vilken väg var det? Jag hade samma upplevelse med familjebilen i förra veckan på vägen mellan Stävie (vid Furulund) och Borgeby Kyrka (vid Lödde). Jag förstår inte varför man hällde ut det. Det var ju inget fel på asfalten...
Porsche-F-n

gus_e_gus
S2-Poster

Re: Dåliga väglagningar.

#6 Post by gus_e_gus »

Freddan wrote:På väg hem så har vägverket lagat vägrana med någon form av klister och lagt småsten över :evil: :x .
Sånt där blir extra kul när de bara har lagt det fläckvis och helst då i kurvor med lite "klister" så att man mest rullar iväg på dem... :roll:
Hos min föräldrar är det någon vägstump som får den lagningen varje år, riktigt kul med småsten som gör att man håller på att hamna i diket och asfalt längs sidorna på bilen. :roll:

Freddan
Addict

#7 Post by Freddan »

Nu har dom fläckvis lagat den sista kilometern 70väg ända fram till huset där jag bor..... så man får åka i 30km/h och ändå hör man det eviga smattret från småsten i karossen................VARFÖR GÖR DOM SÅ HÄR :evil: :evil:

Fredrik
Alpinvit 944S -87

Holst
NA-Poster

#8 Post by Holst »

Jag tror att de gör det för att de eg hatar bilister, på min gamla M5 e39 så åkte hela framvagnen åt helvete efter ett besök i en omarkerad GRÄVD grop, de hade glömt markera den å sade åt mig att ta det lite lugnare.. jo tjena. Ett st BBS RS fälg länkarmar osv åt skogen. Till slut så betalade de allt men det gick ju inte snabbt. Stå på dig. Fanns det ngn varnings skylt som visade att det kan bli stensprut på platsen? om inte så skäll. Det hjälper å be att få tala med div chefer å va Pain in the ass dvs ring mkt och ofta å påtala varför du vill ha ersättning osv.
behöver fler timmar per dygn

Freddan
Addict

#9 Post by Freddan »

Richard wrote:Vilken väg var det? Jag hade samma upplevelse med familjebilen i förra veckan på vägen mellan Stävie (vid Furulund) och Borgeby Kyrka (vid Lödde). Jag förstår inte varför man hällde ut det. Det var ju inget fel på asfalten...
Detta var på Malmövägen mot Staffanstorp i höjd med Kabbarp.
Och jag förstår inte heller varför dom gjort så...... det var inget större fel på den vägen heller.

Fredrik
Alpinvit 944S -87

Freddan
Addict

#10 Post by Freddan »

Holst wrote:Jag tror att de gör det för att de eg hatar bilister, Fanns det ngn varnings skylt som visade att det kan bli stensprut på platsen? om inte så skäll. Det hjälper å be att få tala med div chefer å va Pain in the ass dvs ring mkt och ofta å påtala varför du vill ha ersättning osv.
Jag såg ingen skylt... men det betyder ju inta att där inte var någon, jag kan ju ha missat den, men jag tror inte det.

Och ersättning vill jag ju såklart ha, men när jag väl tvättat av bilen och plockat fram vaxte så var det bara ett tiotal stenskott sov blev riktigt djupa.... varav ett tog rakt i mitt nya Porsche emblem på huven!!!! :evil:

Men jag har skicka ett mejl till vägverket och skall se vad dom svarar.

Fredrik
Alpinvit 944S -87

chrisie
S-Poster

#11 Post by chrisie »

Hamnade på en likadan typ av väg här utanför Motala med porschen. Jaga bara rös i kroppen när jag kom åkandes med min renoverade 944:( vände fortare än kvickt. De hade ingen skylt uppsatt.

CarlmHermansson
NA-Poster

#12 Post by CarlmHermansson »

det är för jävligt, på vägen ut till Mollösund (ligger i bohuslän) va det samma visa förra året. på vägen ut mot Marstrand hade dom förstört i år. jag blir så trött.

Freddan
Addict

#13 Post by Freddan »

Freddan wrote:Men jag har skickat ett mejl till vägverket och skall se vad dom svarar.

Fredrik
Jag har fortfarande inte fått svar på mitt mejl. :?

Fredrik
Alpinvit 944S -87

Freddan
Addict

#14 Post by Freddan »

Vägverket hänvisade bara till en skade anmälandel på deras hemsida i ett väldigt kort mejl!!

Ingen hjälp där inte, men det är ju ett svar iaf!

Fredrik
Alpinvit 944S -87

Karl Birgander
Addict
Telefon: 0737168502
Bilmodell: 944 S2
Årsmodell: 1990

#15 Post by Karl Birgander »

Freddan wrote:Vägverket hänvisade bara till en skade anmälandel på deras hemsida i ett väldigt kort mejl!!

Ingen hjälp där inte, men det är ju ett svar iaf!

Fredrik
Att det ens finns ett förfarande för skadeanmälan är ju bra, ett verk kan ju inte bara strö ut pengar utan grund.
Fyll i en anmälan och ta det därifrån.
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)

Post Reply