Svetshjälp i sommar?

924/928/944/968
Post Reply
fridsten
Turbo-Poster
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej

Svetshjälp i sommar?

#1 Post by fridsten »

Hallå!

Som någon kanske har noterat i min biltråd, sitter mina ytterbackspeglar... hmm... bristfälligt. Någon har monterat tunga flaggspeglar utan att göra ett ordentligt underarbete. Denne "mekaniker" har alltså borrat ett par hål i varje dörr och helt enkelt hängt dit speglarna. De går inte att använda.

Jag har fått tag på ett par "cup"-speglar som jag tänkte använda i stället, men då de ska sitta i främre hörnet på sidorutan, får jag ett par fula, uppfläkta hål i varje dörr. Nu till frågan:

Finns det någon, helst i Stockholmsområdet, som är en hejare på att svetsa plåt och har lust att lägga igen hålen åt mig någon gång efter midsommar, när jag hämtat bilen från Skåne?

Själv har jag inte tillgång till vare sig svets eller garage och mina svetskunskaper är i nivå med monteringen av de nuvarande speglarna.

Ersättning kan tänkas utgå i form av rusdrycker, gentjänster eller, i värsta fall, kontanter.

osendosen
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#2 Post by osendosen »

Jag jobbar som bilplåtslagare i sundbyberg. Jag hjälper dig med svets och underarbete för lackering. det kommer att behöva lackeras antar jag?
Att njuta är att köra Porsche!

fridsten
Turbo-Poster
Bilmodell: Boxster
Årsmodell: Vet ej

#3 Post by fridsten »

Det är ju nästgårds! Superschysst! :)

Jo, lackering kommer att bli nödvändigt, men jag nöjer mig med att grunda och lägga på burkfärg så länge. Det blir nog en riktig lackering vilket år som helst...

osendosen
S-Poster
Bilmodell: Saknar en Porsche

#4 Post by osendosen »

Ok, Då ordnar vi det. Hör av dig när du vill ha det fixat.

F.ANDERSEN@SPRAY.SE
Att njuta är att köra Porsche!

Post Reply