924/928/944/968
Erol
Moderator
Posts: 4350 Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:
#1
Post
by Erol » 2008-05-24 19:49:15
Tänkte bara dela med mig av vad som händer just nu i garaget!
Kvällen är vigd till att sätta ihop motorn till min 951:a
Tomt block.
Saker som skall fästa i eller på blocket
Kolvring blir monterad
Länkar även till en film när vi sätter i första kolven i motorn:
Filmlänk
Uppdatering hur det går och fler bilder kommer under kvällen...
Mvh Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
bergodalvana
Addict
Posts: 2011 Joined: 2007-05-30 16:25:11
Telefon: 0761361306
Bilmodell: 951
Årsmodell: 1986
Location: Munkedal, TEL 0761361306
Contact:
#2
Post
by bergodalvana » 2008-05-24 20:13:58
Va?... ingen mekalördag utan en par kalla?
951 Turbo SS "televerket racing"
Saab 900 2.0T -96 "speedparts edition"
944 -85 "rosenrot racing" (såld)
944 -84 "tysken" (krockad)
944Sverige medlem: 1780
PCS:11959
"its not the fart that kills - its the smell"
Erol
Moderator
Posts: 4350 Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:
#3
Post
by Erol » 2008-05-24 20:44:45
bergodalvana wrote: Va?... ingen mekalördag utan en par kalla?
Självkart finns livetsdryck med i garget.
Vevaxeln är på plats.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Erol
Moderator
Posts: 4350 Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:
#4
Post
by Erol » 2008-05-24 22:04:51
Nu har vi fått dit oljepickup och ena balansaxeln. Nu stundar en matpaus
samt en sväng på stan, det är ändå en stor bilträff i stan idag. Efter det
fortsätter skruvadet.
/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd:
http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
DLS
Addict
Posts: 3240 Joined: 2004-07-06 13:29:23
Bilmodell: 944 Turbo
Årsmodell: 1990
Location: Vingåker
Contact:
#5
Post
by DLS » 2008-05-25 00:33:52
va??
har ni inte kommit längre sen jag åkte
Johan
PCS: 9407
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=4256]Porsche 944 Turbo -90[/url]
Users browsing this forum: No registered users