Porsche TDI
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- johan944
- Addict
- Posts: 3376
- Joined: 2006-02-20 23:20:44
- Bilmodell: 931 V8
- Årsmodell: 1981
- Location: Stockholm
- Contact:
- bergodalvana
- Addict
- Posts: 2011
- Joined: 2007-05-30 16:25:11
- Telefon: 0761361306
- Bilmodell: 951
- Årsmodell: 1986
- Location: Munkedal, TEL 0761361306
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2296
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
- gegge
- Addict
- Posts: 2635
- Joined: 2007-06-13 07:05:52
- Bilmodell: 924, turbo och S
- Årsmodell: 1981
- Location: Skåne
- Contact:
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2008-04-12 20:03:40
- Contact:
Jo faktiskt! då 6:an är ren overdrive med 0,50:1 i utväxling,varvet lär hamna strax under 2000rpm i 100kmh.gegge wrote:Han ska visst lägga in en 6-växlad låda också! Men det förändrar knappast utväxlingen.
Men än så länge så kostar A6lådan lite för mycket så den gamla 016 5petade får hänga med än så länge,fast numera med en torsendiff från audi v8:a (1000:- för en torsendiff! här snackar vi lågbudget) Fast det är lite småkul att kunna lägga kunna elda däck på både 2:an och 3:an


Datumen på bilderna är galet pga min antika kamera tappar minnet ibland
ps! korsfästning/stening mm undanbedes tack

- Karl Birgander
- Addict
- Posts: 6556
- Joined: 2006-03-12 21:01:55
- Telefon: 0737168502
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Älvängen
- Contact:
Kul grej!
Antar att det är du Mathias som bygger/byggt den?
I vilka audis hittar man den diffen och vet du vilka lådor den passar i?
För 1000 så köper jag en idag!
Antar att det är du Mathias som bygger/byggt den?
I vilka audis hittar man den diffen och vet du vilka lådor den passar i?
För 1000 så köper jag en idag!

Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2008-04-12 20:03:40
- Contact:
Den sitter i bakaxeln på alla audi V8:a,man måste svarva ner ena änden från 45mm till 41mm


Sedan måste man använda drivflänsarna från audin med då splinsen är lite väl korta på porchens,tyvärr så har audin större knutar vilket gör en adapterskiva nödvändig.
Det är möjligt att det finns nåt passande inom VAG också!
Audi bakaxlarna finns det ganska gott om på skroten fast min inköptes privat på blocket.
Jo jag är den skyldiga till detta märkliga röda fordon
summan av en utflippad diskution i våras



Sedan måste man använda drivflänsarna från audin med då splinsen är lite väl korta på porchens,tyvärr så har audin större knutar vilket gör en adapterskiva nödvändig.
Det är möjligt att det finns nåt passande inom VAG också!
Audi bakaxlarna finns det ganska gott om på skroten fast min inköptes privat på blocket.
Jo jag är den skyldiga till detta märkliga röda fordon




- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
GRYMT!Mathias T wrote:Den sitter i bakaxeln på alla audi V8:a,man måste svarva ner ena änden från 45mm till 41mm
Sedan måste man använda drivflänsarna från audin med då splinsen är lite väl korta på porchens,tyvärr så har audin större knutar vilket gör en adapterskiva nödvändig.
Det är möjligt att det finns nåt passande inom VAG också!
Audi bakaxlarna finns det ganska gott om på skroten fast min inköptes privat på blocket.
Jo jag är den skyldiga till detta märkliga röda fordon![]()
summan av en utflippad diskution i våras
![]()

Hmmm undrar om det mot förmodan skulle gå att få dit en sådan diff på en G31 låda också...
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- NA-Poster
- Posts: 3
- Joined: 2008-04-12 20:03:40
- Contact:
Nu är den ju nybes innan motorbytet ocg går i två år pga 30års ålder,tror jag fuskar och väntar med regbes tills det är dags eller tills polisen får ideer
Det enda som kan ställa till det är nog det höga vridet på TDI spisen.
Provkörde nu för en stund sedan med torsendiffen och det funkade helt suveränt! gissa om man kan ha kul med en gammal småskabbig 924 och grusväg
Hm? i g31 lådan
frågan är om dom överhuvudtaget är besläktade med audi,fast å andra sidan går det ju att modifiera det mesta

Det enda som kan ställa till det är nog det höga vridet på TDI spisen.
Provkörde nu för en stund sedan med torsendiffen och det funkade helt suveränt! gissa om man kan ha kul med en gammal småskabbig 924 och grusväg


Hm? i g31 lådan

- Henka_E
- Addict
- Posts: 1401
- Joined: 2008-06-12 17:12:33
- Bilmodell: Porsche 944
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Apropå drivaxlar. Jag labbade endel med drivaxlarna till ett annat bygge. Det visade sig att om man tar isär knutarna helt så går det att klämma i centrumet från 100mm knuten i 108mm knuten - detta gäller dock Audi knutar. Jag har aldrig haft isär drivaxeln från Porschen men det kan ju gå att göra samma sak med den - på det sättet skulle man klara sig ifrån att köra med en adapter!
Tror 034 Motorsport säljer såna här shafts som är omborrade för 100mm knutar men de ser skumma ut...
Tror 034 Motorsport säljer såna här shafts som är omborrade för 100mm knutar men de ser skumma ut...
- jerker67
- Addict
- Posts: 1154
- Joined: 2006-04-26 23:10:42
- Bilmodell: 944N/A -84
- Location: BOLLNÄS
- Contact:
Tokroligt
beundrar er som orkar hålla på och labba Kanon !!

944N/A -84 (ut86) införskaffad av mig: maj 2003 (såld :(
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Audi 100 Avant -94
www.laphroaig.com best in Whisky
http://webshop.cp-service.se customdelar turbo, grenrör, insug, avgas feritta, mm mm. titta in och se...
www.xlanderracing.se carrera cup
Who is online
Users browsing this forum: Bing [Bot]