Aldrig varit med om en bil som e så lätt att ta sig in i!
-
- S-Poster
- Posts: 169
- Joined: 2007-06-27 19:24:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollefteå
- Contact:
Aldrig varit med om en bil som e så lätt att ta sig in i!
Hur kan det komma sig att man konstruera en bil så att det inte tar mer än 5 sec att komma in i bilen utan nycket.. utan att bryta sönder eller slå sönder något över huvud taget? inte göra ett märke eller något!
Vad tycker ni själva om detta som åker 944 or?
Mvh daniel
P.s vet ni att det är så lätt och går så fort?
Vad tycker ni själva om detta som åker 944 or?
Mvh daniel
P.s vet ni att det är så lätt och går så fort?
Allt ska användas!
- JDr
- Addict
- Posts: 1172
- Joined: 2005-09-09 11:38:12
- Bilmodell: 944 turbo
- Location: Lindome(Gbg)
- Contact:
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25406
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Skulle tro att de som är intresserade av att veta sådant redan vet det... och vi som inte visste det kanske behöver veta det för att se om man kan förbättra något i bilen för att undvika att det går fort att bli av med den.JDr wrote:Är det här något som man bör skriva ut offentligt??

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
-
- NA-Poster
- Posts: 50
- Joined: 2006-12-20 13:19:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kramfors
- Contact:
Jag kan bara lägga till att jag hade inbrott i min andra bil förra veckan. Där tog man sig också in utan märken och bilen va LARMAD!! Bilen i fråga är en Audi S6 plus, med nypris långt över en halv mille. Det tycker jag är värre!! En så pass ny och dyr bil går tydligen att öppna med en glasspinne. Aaaaaarrrrrgggghhhhhh!!
Mvh Jörgen.
Mvh Jörgen.
944 turbo -89, maf-kit, KKK 27/8, chip, modifierat avgas, tial wg, 578 cc spridare, öppen vevhusventilation, ställbart laddtryck, innovate bredbandslambda.
-
- S-Poster
- Posts: 169
- Joined: 2007-06-27 19:24:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Sollefteå
- Contact:
- bill b
- Addict
- Posts: 1316
- Joined: 2004-03-29 14:52:25
- Location: Göteborg
- Contact:
För att generalisera; är inte de flesta såpass gamla bilar relativt lätta att bryta upp?
Själv sover jag gott om nätterna med låst garage, tjuvlarm, immobilizer, märkta rutor, bortplockad stereofront och bortplockad ratt.
Själv sover jag gott om nätterna med låst garage, tjuvlarm, immobilizer, märkta rutor, bortplockad stereofront och bortplockad ratt.

Letar lyftkyld Porsche...
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
Porsche 944 S2 -91 guards red (såld)
Porsche 944 -87 diamantblau (såld)
-
- Addict
- Posts: 1184
- Joined: 2004-04-03 11:33:27
- Bilmodell: 944 turbo S
- Årsmodell: 1988
- Location: Boden
- Contact:
Tror nog de flesta 70 och 80-tals bilarna var ganska lätta att ta sig in i.
En del tillhandahöll t.o.m verktyg för jobbet i form av radioantennen.
Metoderna är heller inga hemligheter för de som vill veta dem.
I detta fall antar jag att det är samma metod som fungerade på äldre golfar eftersom vi har liknande delar. I så fall går det ganska enkelt att försvåra något för tjuvarna, omöjligt blir det aldrig.
En del tillhandahöll t.o.m verktyg för jobbet i form av radioantennen.
Metoderna är heller inga hemligheter för de som vill veta dem.
I detta fall antar jag att det är samma metod som fungerade på äldre golfar eftersom vi har liknande delar. I så fall går det ganska enkelt att försvåra något för tjuvarna, omöjligt blir det aldrig.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Det är ju kanon! När man står på jobbet och reservnycklarna är 4 mil bort så är det ju hur bra som helst. Detta är givetvis ett rent hypotetiskt fall och självklart skulle jag aldrig vara så klantig att jag gör det själv.
Dock skulle jag vilja hävda att 9x4 är rena kassaskåpet jämfört med samtida:
x Jagrullar 240 - one key fits all
x Sverigesstolthet 99/900 - som bokstavligt går att öppna med tränyckel från GB.
Dock skulle jag vilja hävda att 9x4 är rena kassaskåpet jämfört med samtida:
x Jagrullar 240 - one key fits all
x Sverigesstolthet 99/900 - som bokstavligt går att öppna med tränyckel från GB.
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
- Jon80
- Sponsor
- Posts: 3847
- Joined: 2005-07-12 10:38:47
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Degerfors
- Contact:
Hahaha.. först trodde jag det handlade om att sätta sig i bilen och få på sig bältet, men nu ser jag ju att det handlar om inbrott 

Jon Eriksson
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
[url=http://www.jerd.se]JE Racing DynamiX[/url]
[url=http://www.waspracing.se]Wasp Racing[/url]
---------------------
Motto: "I'm going to live forever.. or die trying"
[url=http://944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6676]951:an[/url]
- xanlar
- Turbo-Poster
- Posts: 852
- Joined: 2005-11-20 14:14:36
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Jag ser hellre att dom öppnar dörren utan att det syns på min bil än att de krossar rutan
har aldrig värdesaker i bilen utan uppsikt.
som jobe 951 säger är sena 90-tals audi lättare att ta sig in i. på ett enkelt sätt kan man få bilen att larma av och surra ner alla rutor på 3 sek.
Inte helt genomtänkt
Samt gammla saabar som man kan tjuvkoppla utan att ens gå in i bilen. släpvagnskontakt...
Finns ju knep för de flesta bilar men som tur är är inte våra bilar så vanliga att alla vet hur man ska bryta sig in i dem. ett exempel är min dörr där nån bänt sönder hela handtaget till passagerardörren, plåten är uppbocked men de fick ändå inte upp dörren så de slog in vindrutan istället
ett bra monterat larm med startspärr hjälper. många startspärrar sitter tyvärr till startmotorn då man istället kan öppna motorhuven o starta bilen med valfritt strömförande föremål. startspärren fungerar bättre om den sitter till tex sprut eller soppapump
har aldrig värdesaker i bilen utan uppsikt.
som jobe 951 säger är sena 90-tals audi lättare att ta sig in i. på ett enkelt sätt kan man få bilen att larma av och surra ner alla rutor på 3 sek.
Inte helt genomtänkt
Samt gammla saabar som man kan tjuvkoppla utan att ens gå in i bilen. släpvagnskontakt...
Finns ju knep för de flesta bilar men som tur är är inte våra bilar så vanliga att alla vet hur man ska bryta sig in i dem. ett exempel är min dörr där nån bänt sönder hela handtaget till passagerardörren, plåten är uppbocked men de fick ändå inte upp dörren så de slog in vindrutan istället
ett bra monterat larm med startspärr hjälper. många startspärrar sitter tyvärr till startmotorn då man istället kan öppna motorhuven o starta bilen med valfritt strömförande föremål. startspärren fungerar bättre om den sitter till tex sprut eller soppapump
Andreas Larsen
-
- NA-Poster
- Posts: 50
- Joined: 2006-12-20 13:19:28
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Kramfors
- Contact:
Du har helt rätt! Audin verkar vara lättare att ta sig in i, Porschen stod bredvid och den va orörd! Audis larm är ett skämt! Jag provade själv på den, och d va inga problem och då har jag aldrig testat förr.xanlar wrote:Jag ser hellre att dom öppnar dörren utan att det syns på min bil än att de krossar rutan
har aldrig värdesaker i bilen utan uppsikt.
som jobe 951 säger är sena 90-tals audi lättare att ta sig in i. på ett enkelt sätt kan man få bilen att larma av och surra ner alla rutor på 3 sek.
Inte helt genomtänkt
Samt gammla saabar som man kan tjuvkoppla utan att ens gå in i bilen. släpvagnskontakt...
Finns ju knep för de flesta bilar men som tur är är inte våra bilar så vanliga att alla vet hur man ska bryta sig in i dem. ett exempel är min dörr där nån bänt sönder hela handtaget till passagerardörren, plåten är uppbocked men de fick ändå inte upp dörren så de slog in vindrutan istället
ett bra monterat larm med startspärr hjälper. många startspärrar sitter tyvärr till startmotorn då man istället kan öppna motorhuven o starta bilen med valfritt strömförande föremål. startspärren fungerar bättre om den sitter till tex sprut eller soppapump
944 turbo -89, maf-kit, KKK 27/8, chip, modifierat avgas, tial wg, 578 cc spridare, öppen vevhusventilation, ställbart laddtryck, innovate bredbandslambda.
-
- Carrera-Poster
- Posts: 314
- Joined: 2004-03-31 21:43:14
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Göteborg
- Contact:
Re: Aldrig varit med om en bil som e så lätt att ta sig in i
Jag vet hur lätt det är men att skriva detta på ett forum där massa obehörigt folk kan läsa om detta kan ju vara förödande för er 944 ägare, LÅS denna tråd och ta bort den innan nån klant berättar hur man gör.mabusus wrote:Hur kan det komma sig att man konstruera en bil så att det inte tar mer än 5 sec att komma in i bilen utan nycket.. utan att bryta sönder eller slå sönder något över huvud taget? inte göra ett märke eller något!
Vad tycker ni själva om detta som åker 944 or?
Mvh daniel
P.s vet ni att det är så lätt och går så fort?
Vet att andra forum har gjort samma sak med såna här trådar.
MVH
Jonas L
www.autolab.nu
PORSCHE, Probably the best car in the world.
WWW.AUTOLAB.NU (under ombyggnad)
Officiell ITS FUN sponsor
Aktuellt: Lanserar inom kort modernaste formen av GPS spårning till din bil.
PCS #8090
WWW.AUTOLAB.NU (under ombyggnad)
Officiell ITS FUN sponsor
Aktuellt: Lanserar inom kort modernaste formen av GPS spårning till din bil.
PCS #8090
- Freddan
- Addict
- Posts: 1581
- Joined: 2005-01-31 20:09:11
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Lund
- Contact:
Montera larm på bilen är ju en första sak att göra.JDr wrote:Är det här något som man bör skriva ut offentligt??
Kom isåfall med ideer om hur man förhindrar/löser problemet!
Annars kan man bara låsa in en folkilsken rottveiler, så tar dom nog bilen brevid istället!

Fredrik
Alpinvit 944S -87
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
The 944S wants to be driven between 4000 and 6000 rpm in order to strut its stuff.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users