På träffen senast så tog Bosse upp frågan om någon sett Le Mans med Steve McQueen. Tänkte att det kunde vara läge då att upplysa forumet om den bästa racing filmen genom tiderna om det nu är någon yngre här som missat denna filmen. Som grabb satt jag klistrad framför TV´n och slet ut VHS-band efter VHS-band för att se Michael Delaney ratta sin Porsche 917 i kampen mot Ferrari.
Detta är en tidlös racingfilm som inte får missas. Har ni redan sett den se den igen!!
En annan gamal klassiker som inte heller får glömmas är ju Grand Prix med James Garner. Här blandas härligt foto med Klassiaka Formel 1 bilar på Banor som Spa, Monaco och inte minst Monza med de bankade kurvorna!! Underbart ljud är det också!!
NineFourFour wrote:På träffen senast så tog Bosse upp frågan om någon sett Le Mans med Steve McQueen. Tänkte att det kunde vara läge då att upplysa forumet om den bästa racing filmen genom tiderna om det nu är någon yngre här som missat denna filmen. Som grabb satt jag klistrad framför TV´n och slet ut VHS-band efter VHS-band för att se Michael Delaney ratta sin Porsche 917 i kampen mot Ferrari.
Detta är en tidlös racingfilm som inte får missas. Har ni redan sett den se den igen!!
Film tipset är alltså:
Le Mans(1971)
Skall jag lägga upp den på 944servern Le Mans är på väg i avi format
Bosse
Men det tar lite tid (inte hos mig, På den punkten är jag både snabb och säker 100 Mb lina)
Om Torbjörn har problem med detta så är det bara att ta bort filen
Bosse wrote:Skall jag lägga upp den på 944servern Le Mans är på väg i avi format
Bosse
Men det tar lite tid (inte hos mig, På den punkten är jag både snabb och säker 100 Mb lina)
Kanske fel forum för sådant som uppenbart inte följer svensk lag?
Broberg?
Torbjörn?
Leksak: Porsche 944 S2 -90
Min bruks: BMW 320dT -08
Fruns bruks: BMW 120iAM -10
Sommarglid: BMW 320iM cab -99 (E36)
Den nämdes ovan och förtjänar en plats i denna tråden i ett Porssche forum! Bilar handlar om en liten blå bil som kommit lite fel i tillvaron. Hon är vacker men olycklig i storstaden så hon flyttar in i den lilla sömniga staden kylarköping för att finna ro i livet. Men så en dag kommer Blixten McQueen in farande i stan... (Väldigt egen fri tolkning av filmen )
Ajabaja!
Bilen är för tusan röd och det har kommit fel när han chaufför somnade och han ramlande ur trailern.
Den blåa bilen är en 911 som heter Sally och hon bor i staden han kommer till!
EDIT: Du har rätt, skrev bara lite konstig
Är en mycket bra film, och se den på engelska!
Cars är faktiskt kul! (Eller Bilar som den heter på svenska). Bör ses på engelska!
Vad gäller olagliga kopior så är det kanske lite dumt att lägga upp sådana på en server som har direkt koppling till forumet. Bättre att helt lagligt lägga en länk till en webbsida där man, om man vill, kan komma åt en länk för nedladdning via p2p-nätverk och eventuellt en beskrivning hur man gör detta för de som inte är så insatta.
NineFourFour wrote:En annan gamal klassiker som inte heller får glömmas är ju Grand Prix med James Garner. Här blandas härligt foto med Klassiaka Formel 1 bilar på Banor som Spa, Monaco och inte minst Monza med de bankade kurvorna!! Underbart ljud är det också!!
Här kan man bl a se vår egen Joakim Bonnier och alla andra F1 stjärnor från tiden. Bl a filmat med kamerabil ( Ford F40? ) som hängde på startfältet t ex på klassiskt race på Spa där starten gick i sol men det var störtregn längst bort på banan. Carambolaget där med bilar i häckar och diken syns klart på filmen. Bästa racingfilmen, tycker jag. Och Francoise Hardy tålde oxå att tittas på...
Anders H Falkman
Svart 944 -83 ( såld )
Röd S2 -90 ( såld )
C5 ( Citroen bruksbil )
MX-5(såld)
SLK 230K 97 (såld)
BMW Z4 3.0i
Stockholm
PCS10085
Sportvagnsklubben Göteborg annordnade för några år sedan en väldigt uppskattad visning av Le Mans på biograf Draken vid Järntorget.
Det var knökfullt och utanför biografen hade de ställt upp några bilar, bl.a en 911 2.7 RS...
Efter filmen var det eftersnack på en pub i närheten.
Kanon kväll!
Thomas Pihl
951 RS
ERCup #98
http://www.drive.to/caranracing
http://www.ercup.se