Du kan mycket väl ha rätt. Men min erfarenhet säger mig att man generellt får precis vad man betalar för.Anton N wrote:Det är klart att skicket styr priserna en del, men jag ser bara till mina egna erfarenheter. Min första 944:a köpte jag för 29, min andra för 35 och båda var i fint skick maskinellt såväl som exteriört. Min senaste 944:a köpte jag för 22 500 om jag inte minns fel med en del småfix, men i ett skick som de allra flesta skulle klassa som gott för en bil ifrån 1986. Jag kanske bara har haft turen eller förmågan att veta när det varit läge att slå till, men jag inbillar mig ändå att det har sålts fler 9x4:or till liknande priser och i liknande skick.
Och det som du betrakar som småpill kan ju innebära bilbyte för någon annan...
Folk som inte kan meka får ju betala för att slippa.

Min första bytte jag bort (bytesvärde 27) när den började läcka olja ur mer eller mindre samtliga packboxar i motorn. Henka löste det på en helg när han väl fick hem den. Ett obestigbart berg för mig, men en enklare helgtur för honom...
Den var dessutom fuktskadad invändigt och var i allmänt väldigt "bruksigt" skick. Jag tror att han fick ganska bra betalt för den när han hade putsat upp den, torkat ur den och fått den tät i motorn. Jag ville bara bli av med den och hade nog gått ner till 20 om han hade prutat...
Bobo