Filma gärna!
Ska försöka hitta min nyligen inköpta "actionkamera" den är icke funnen efter flytten...makkanftw wrote:Filma gärna!
DLS wrote:Har skaffat isdäck till bruks bmw:n så det ska ut o sladdas till helgen
Har också varit där och lekt, dagen efter dig till och med. Men är det inte Åländern det körs på?Tjonken wrote:Och för dom runt Linköpingstrakten som är sugna på lite iskörning så finns det plogade banor på sjön Ämmern vid Opphem, utanför Rimforsa.
Jag var där igår och sladdade runt, både med 944 och med Räserbilen.![]()
Dock var det en kostnad på hutlösa 30kr per bil för att få köra..![]()
![]()
En mycket trevlig dag blev det, med korvgrillning, termoskaffe och på-tvären-åka.
Det stämmer, det är Åländern. Såg ett klipp idag, när polisen är där och övningskör.Kangaroo wrote:Har också varit där och lekt, dagen efter dig till och med. Men är det inte Åländern det körs på?Tjonken wrote:Och för dom runt Linköpingstrakten som är sugna på lite iskörning så finns det plogade banor på sjön Ämmern vid Opphem, utanför Rimforsa.
Jag var där igår och sladdade runt, både med 944 och med Räserbilen.![]()
Dock var det en kostnad på hutlösa 30kr per bil för att få köra..![]()
![]()
En mycket trevlig dag blev det, med korvgrillning, termoskaffe och på-tvären-åka.
Mats Jacobsson wrote:Kör min tredje vinter med Porsche 944. Kan bara intyga att det är den bästa vinterbilen jag haft någon gång. Det är vansinnigt kul att åka och sladda med samt, den gör inget oförutsett. En mycket beskedlig bil
Eller så kanske det bara är det att jag har halvbra dubbfria däck, 215 breda på 9"are bak...safe wrote:Mats Jacobsson wrote:Kör min tredje vinter med Porsche 944. Kan bara intyga att det är den bästa vinterbilen jag haft någon gång. Det är vansinnigt kul att åka och sladda med samt, den gör inget oförutsett. En mycket beskedlig bil
Hmm, jag kör min 944a nu i vinter. Är nog egentligen första gången jag kör bakhjulsdrivet på vintern....
Den går riktigt fint på vägen driver på bra rakt fram, har inte kört fast trots 20cm snö på vägarna.
Men i sväva kurvor och i rondeller är den hopplös, den släpper bak hela tiden i mycket låga hastigheter.
Jag funderar på om det är diffbromsen som är boven, att den stjälper mer än den hjälper i kurvor vid halt väglag??
Varför inte lägga upp en tråd om "vinterträff" under Träff delen av forumet!posse944 wrote:Häng med till Hallebysjön på lördag! ligger mellan Linköping/Norrköping typ.
Jag tar med min Full-HD videokamera och filmar. tänkte göra en film att lägga upp. vore trevligt med flera 944:or på filmen
Users browsing this forum: No registered users