för oss som skruvar själva............Hur lättskruvad är då boxtern? Det var iallafall orsaken till att jag köpte en 968, Dessutom vill man väl isåfall ha en boxter S? och den kostar inte 130!
FredrikÅ wrote:Jag har inget emot att göra banbil av en cab, många verkar nästan
överdrivet rädda för det. Kul med något udda, dessutom.
Misstolka mig rätt... jag tycker inte det är FEL att göra racebil av en cab. Jag menade bara att det nog inte är det bästa utgångsobjektet. Håller helt med om att det ALLTID är kul med något udda!
Det faktum som kanske smittar tråden något är att en efterkonstruerad variant på en bil där man plockat bort taket ofta tar bort det emsta av vridstyvheten. Men med en bil som redan från start varit ämnad som taklös och därefter uppstyvad med en bur borde det inte var något bekymmer.
Sant Anders. Men även om man jämför fabriksbyggda bilar så är ofta en cab mindre vridstyv än motsvarande sedan. Fast med en bra bur så kan man säkert få det riktigt bra även på en cab.