newkie wrote:Där ser man, man ska inte tro allt man läser på internetJon80 wrote: Porsche 959 producerades mellan 86 och 89.. say no more
Edit: 911 Turbon hade redan -78 300HP

newkie wrote:Där ser man, man ska inte tro allt man läser på internetJon80 wrote: Porsche 959 producerades mellan 86 och 89.. say no more
Edit: 911 Turbon hade redan -78 300HP
944 turbo S: 95.075 DM (1988)Karl Birgander wrote:Nu är det väl ändå så att på sin tid var 951 ganska dyr och klassad som sportbil, medans bland andra m3 var betydligt billigare? (M3 -90 kostade enligt autopower.se 317.000)
Prestandamässigt och särskilt rakt fram så är ju inte m3 bland det extremaste, dock var det ju top of line bmw. Porsche har ju alltid haft mer eller mindre extrema modeller som top of the line, till vilka 951 kanske ibland hört prestandamässigt, men inte i vardagen.
EDIT: ....undrar vad jag ville säga...
*Sigh!... Grmf!... fffff...* (här krävs ett Homer Simpson quote: "Alright Brain...Its all up to you")GLind wrote:944 turbo S: 95.075 DM (1988)Karl Birgander wrote:Nu är det väl ändå så att på sin tid var 951 ganska dyr och klassad som sportbil, medans bland andra m3 var betydligt billigare? (M3 -90 kostade enligt autopower.se 317.000)
Prestandamässigt och särskilt rakt fram så är ju inte m3 bland det extremaste, dock var det ju top of line bmw. Porsche har ju alltid haft mer eller mindre extrema modeller som top of the line, till vilka 951 kanske ibland hört prestandamässigt, men inte i vardagen.
EDIT: ....undrar vad jag ville säga...
BMW M3 E30: 61.900 DM (1988)
Rätt så rejäl prisskillnad ja...
EDIT: ja Karl du brukar inte skriva virriga inlägg det brukar vara Jons och Patands uppgift. Men detta är nog bland det oklaraste jag sett
Karl Birgander wrote:Nu är det väl ändå så att på sin tid var 951 ganska dyr och klassad som sportbil, medans bland andra m3 var betydligt billigare? (M3 -90 kostade enligt autopower.se 317.000)
Exakt....Erol wrote:Karl Birgander wrote:Nu är det väl ändå så att på sin tid var 951 ganska dyr och klassad som sportbil, medans bland andra m3 var betydligt billigare? (M3 -90 kostade enligt autopower.se 317.000)
Om du jämför 951:an med en M3 E30 från -90 så har inte BMW:n en chans,
jag upptäkte det i sommras då jag busade lite mot en M3 E30.
Det jag tror trådskaparen menar är att våra 20 år gammla bilar står sig bra mot morderna "top of the line"-bilar
/ Erol
Exakt.....Erol wrote:Karl Birgander wrote:Nu är det väl ändå så att på sin tid var 951 ganska dyr och klassad som sportbil, medans bland andra m3 var betydligt billigare? (M3 -90 kostade enligt autopower.se 317.000)
Om du jämför 951:an med en M3 E30 från -90 så har inte BMW:n en chans,
Det jag tror trådskaparen menar är att våra 20 år gammla bilar står sig bra mot morderna "top of the line"-bilar
/ Erol
Kanske inte rakt fram, men man ska nog inte underskatta en M3 E30 när det börjar svänga...Erol wrote:Om du jämför 951:an med en M3 E30 från -90 så har inte BMW:n en chans,
Låter farligt med nya bilar ErolErol wrote:Det jag tror trådskaparen menar är att våra 20 år gammla bilar står sig bra mot morderna "top of the line"-bilar
/ Erol
Pehr Johnsson wrote:Låter farligt med nya bilar ErolErol wrote:Det jag tror trådskaparen menar är att våra 20 år gammla bilar står sig bra mot morderna "top of the line"-bilar
/ Erol![]()
Körde min 951 på bilprovningens våg. Ca 20 liter soppa i tanken, spolarvätska fullt, 2 st verktygslådor i reservhjulsbaljan. Har inga lättare eftermarknadsdelar. Tvärtom har jag extravikt tack vare 968 uppgraderingar. Mätaren stannade vid 1 380 kg (men utan mig i bilen).newkie wrote:5,85, för 951
4,7 för BMW M3 e46
Jag ska iofs inte snacka så mkt om det, jag har bara rejsat mot en i fart också och jag har liknande erfarenheter. Bilarna är väldigt jämna jag har Revline chip.
Men det känns som att BMWn bör vara kvickare på nått vis...Har bara kört morsans 525i -05 den drar som F-n redan i botten trotts bara 218 häst och väger typ 1500 kanske?
Har våra bilar verkligen en tjänstevikt på 1500 kg? låter mkt tycker jag? Står så på vägvärket i alla fall.
Users browsing this forum: No registered users