Någon som känner igen denna bil?

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
TPR
Turbo-Poster
Posts: 411
Joined: 2007-01-20 22:49:14
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#16 Post by TPR »

De är inte FIA godkända eftersom man vrider fast kopplingen som då öppnar sig.
De FIA godkända (ATL och Premier) är ju fjäderbelastade och öppnar sig när man trycker kopplingarna mot varandra.
Fördelen med de vridbara är, förutom priset, att de läcker nästan ingenting till skillnad från de FIA godkända...

De vridbara är godkända i både ERCup och SLC så jag tycker de borde vara godkända hos er oxå...

Kommer tyvärr inte ihåg vem jag pratade med, men jag blev snabbt guidad rätt i telefon.
Har för mig vi betalade typ 3500 kr + moms för 2 st honor och 2 st hanar.
Thomas Pihl
951 RS
ERCup #98
http://www.drive.to/caranracing
http://www.ercup.se

User avatar
Cédric
Addict
Posts: 4717
Joined: 2004-09-20 22:10:24
Bilmodell: 924 turbo, 924
Årsmodell: 1980
Location: Stockholm
Contact:

#17 Post by Cédric »

Det blir ju väldigt billig varvtidssänkning per krona. Borde ni helt klart köra på patrik !

User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#18 Post by patand »

Tack för infon Thomas! :D

Jo JAG tycker ju vi borde det Cédric... men det är ju inte jag som betalar. ;)
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

User avatar
TPR
Turbo-Poster
Posts: 411
Joined: 2007-01-20 22:49:14
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#19 Post by TPR »

Cédric wrote:Det blir ju väldigt billig varvtidssänkning per krona. Borde ni helt klart köra på patrik !
Njaaa, nu är det ju inte en komplett tankanläggning man köper... :roll:
Behövs ju slang i bil och till tankanläggningen (inte billigt), anslutningar till tanken i bilen, själva bensinbehållaren och rör, hjul, vinch m.m. för tornet.
Vi budgeterade 10 000 kr för komplett anläggning och höll väl den budgeten ganska så bra.
Då fick vi ändå hjälp att svetsa en rostfri tank (läckagetestad), betalade bara materialet har jag för mig.
Thomas Pihl
951 RS
ERCup #98
http://www.drive.to/caranracing
http://www.ercup.se

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]