944s 1989
-
- S2-Poster
- Posts: 229
- Joined: 2005-05-24 11:33:29
- Contact:
944s 1989
Tittat på en lågmilad svensksåld 944s 1989, sofar so good, men bilen har S2/turbo front. Skall det vara så original verkligen? Har 191 hk enligt reg-bevis så det är inte en S2.
mvh Marcus
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
944s 1989
Nej, någon ägare har troligen byggt om till den nya fronten, antingen genom att byta till original front och framskärmar från en S2/turbo eller en plastkopia anpassad till 944:ans framskärmar.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Re: 944s 1989
Alternativt är det en S2:a från -89 som Vägverket/Transportstyrelsen reggat in fel. Inte helt ovanligt på importbilar.Maxx wrote:Nej, någon ägare har troligen byggt om till den nya fronten, antingen genom att byta till original front och framskärmar från en S2/turbo eller en plastkopia anpassad till 944:ans framskärmar.
Sitter det glidok eller fyrkolvsok på bilen?
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: No registered users