944s 1989

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
MarcusLi
S2-Poster
Posts: 229
Joined: 2005-05-24 11:33:29
Contact:

944s 1989

#1 Post by MarcusLi »

Tittat på en lågmilad svensksåld 944s 1989, sofar so good, men bilen har S2/turbo front. Skall det vara så original verkligen? Har 191 hk enligt reg-bevis så det är inte en S2.
mvh Marcus

MB B170 NGT - 09
BMW 328iM cab - 98
Ex. 968 cab 1992

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

944s 1989

#2 Post by Maxx »

Nej, någon ägare har troligen byggt om till den nya fronten, antingen genom att byta till original front och framskärmar från en S2/turbo eller en plastkopia anpassad till 944:ans framskärmar.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Erol
Moderator
Posts: 4350
Joined: 2005-12-20 14:11:36
Bilmodell: 951 Snart körbar
Årsmodell: 1986
Location: Eskilstuna
Contact:

Re: 944s 1989

#3 Post by Erol »

Maxx wrote:Nej, någon ägare har troligen byggt om till den nya fronten, antingen genom att byta till original front och framskärmar från en S2/turbo eller en plastkopia anpassad till 944:ans framskärmar.
Alternativt är det en S2:a från -89 som Vägverket/Transportstyrelsen reggat in fel. Inte helt ovanligt på importbilar.

Sitter det glidok eller fyrkolvsok på bilen?
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.

Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users