hej
blev erbjuden en -82 928 halvrisig, besiktad men servicedags. hade gått 28000 eller nåt
nåt att satsa på 928 ? delar? krångel?
-
- S-Poster
- Posts: 64
- Joined: 2014-06-18 12:03:18
- Bilmodell: Porsche 924
- Årsmodell: 1979
- Contact:
- Bathory
- Addict
- Posts: 3574
- Joined: 2004-10-30 20:43:31
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Grästorp
- Contact:
Re: nåt att satsa på 928 ? delar? krångel?
Nu ska jag inte måla f*n på väggen men vad jag hört är att 928 innan 85 är ganska mycket problem med insprutet.
Måste bara tillägga att jag själv inte har någon erfarenhet utav det så det är bara hörsägen.
Kan vara värt att kolla med flera.
Annars så verkar det vara en stabil bil med lite elproblem.
Hoppas att det hjälper dig något.
Mvh
Sven
Måste bara tillägga att jag själv inte har någon erfarenhet utav det så det är bara hörsägen.
Kan vara värt att kolla med flera.
Annars så verkar det vara en stabil bil med lite elproblem.
Hoppas att det hjälper dig något.
Mvh
Sven
Porsche 911-82 (Såld)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
Porsche 931-79 (skrotad)
Porsche 944-84 (Smälld)
Porsche 924-84 (såld)
Porsche 931-79 (Såld)
Porsche 924-80 (Skrotad)
Porsche 924-84 (Såld)
Porsche 931-80 (Pågående bygge)
- patand
- Moderator & Raceputte
- Posts: 25403
- Joined: 2004-05-03 14:00:48
- Bilmodell: 924 Turbo
- Årsmodell: 1980
- Location: Oxelösund
- Contact:
Re: nåt att satsa på 928 ? delar? krångel?
Före 85 lär nog 928 haft K-jetronic och då är det nog inte mer strul än på 924 eller 931 skulle jag tro (även om det iof är ett bränslehuvud med 8 slitsar osv istället för 4 iof).
Därmot kan jag tänka mig att det kan kosta bra mycket mer att få ordning på en halvrisig 928 än en halvrisig 924 pga delarna är dyrare.
Därmot kan jag tänka mig att det kan kosta bra mycket mer att få ordning på en halvrisig 928 än en halvrisig 924 pga delarna är dyrare.

Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]
- Xmax
- S-Poster
- Posts: 82
- Joined: 2013-06-08 11:55:43
- Bilmodell: 944 Coupé
- Årsmodell: 1986
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: nåt att satsa på 928 ? delar? krångel?
Kanske lite hjälp på vägen till rätt beslut.
http://www.klassiker.nu/kopguide/porsche-928s-2232
http://www.klassiker.nu/kopguide/porsche-928s-2232
- Ragnar Joensen
- Addict
- Posts: 1347
- Joined: 2005-07-18 11:47:24
- Bilmodell: 968
- Årsmodell: 1992
- Location: Eslöv (Skåne's metropol)
- Contact:
Re: nåt att satsa på 928 ? delar? krångel?
Kolla på 928 forumet på http://www.porsche.nu" onclick="window.open(this.href);return false;. Där finns det riktig erfarenhet, och inte bara hörsägen och annat vilseledande.
Porsche fantast !
968 1992
968 1992
- Tux
- Carrera-Poster
- Posts: 382
- Joined: 2007-07-06 01:55:50
- Bilmodell: Cayman (C)S
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Trollhättan
- Contact:
Re: nåt att satsa på 928 ? delar? krångel?
Tipset brukar vara: Köp en så fin och väldokumenterad bil som möjligt, det blir billigare så i längden.
Jag bytte från 944S2 till 928gts 2011 och kan väl utan omsvep erkänna att det är en annan division ekonomiskt om något behöver göras eller bytas. Delarna är generellt kostsamma och bilarna är välbyggda och det är trångt nästan överallt som man vill komma åt.
Gissningsvis så är en 82:a lite bättre då det är mindre special till den.
Sen om det är en 928 och inte en 928s, kan du leva med 240hk-maskinen? Den blir ju inte speciellt kvick även om den är lättare än en gts.
Sen är det också vilken ambitionsnivå och budget du har. Men det är alltid nyttigt att ha en väl tilltagen buffert för oförutsedda utgifter...
Har du konkreta frågor eller funderingar så svarar jag gärna på dem.
Mvh Pontus
Jag bytte från 944S2 till 928gts 2011 och kan väl utan omsvep erkänna att det är en annan division ekonomiskt om något behöver göras eller bytas. Delarna är generellt kostsamma och bilarna är välbyggda och det är trångt nästan överallt som man vill komma åt.
Gissningsvis så är en 82:a lite bättre då det är mindre special till den.
Sen om det är en 928 och inte en 928s, kan du leva med 240hk-maskinen? Den blir ju inte speciellt kvick även om den är lättare än en gts.
Sen är det också vilken ambitionsnivå och budget du har. Men det är alltid nyttigt att ha en väl tilltagen buffert för oförutsedda utgifter...
Har du konkreta frågor eller funderingar så svarar jag gärna på dem.
Mvh Pontus
PCS# 11077
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
Porsche Cayman (C)S -06
Peugeot 207 1.6 hdi -12 aka Malte Persson aka Franskrost, råttsoffa och bruksbil, risig men betald...
-
- S-Poster
- Posts: 64
- Joined: 2014-06-18 12:03:18
- Bilmodell: Porsche 924
- Årsmodell: 1979
- Contact:
Re: nåt att satsa på 928 ? delar? krångel?
tack för tips
hört mig runt och fått bra med tips från er på forumet
tackar för det
har bestämt mig för att avstå. känns lite som ett vågspel att satsa på en gammal 928
/ Lasse
hört mig runt och fått bra med tips från er på forumet
tackar för det
har bestämt mig för att avstå. känns lite som ett vågspel att satsa på en gammal 928
/ Lasse
Who is online
Users browsing this forum: No registered users