Hej,
Omständigt att söka med iPhone men jag hittade inga befintliga tråd. Rätt mig gärna om jag har fel.
Bakdäcken tar i vid häftiga gaspådrag och inspirerande kurvtagningar. Och ändå skulle jag behöva sänka bilen en aning baktill. Kärran står men baken uppåt...
Vet någon hos vem man kan valsa hjulhusen (Stockholms närområde)?
Valsa hjulhus bak
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Valsa hjulhus bak
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- makedoneZ
- S-Poster
- Posts: 61
- Joined: 2008-05-19 15:17:30
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Stockholm
- Contact:
Valsa hjulhus bak
http://www.skanstullsdack.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kostar ca 500kr per sida.
Gjorde det dock inte då jag var/är orolig för att lacken kan spricka.
Kostar ca 500kr per sida.
Gjorde det dock inte då jag var/är orolig för att lacken kan spricka.
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Valsa hjulhus bak
Ja, det är det som skrämmer lite.
Finns det folk här på forumet som har gjort det och med vilket resultat?
Finns det folk här på forumet som har gjort det och med vilket resultat?
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Sv: Valsa hjulhus bak
Man bör värma skärmarna lite försiktigt med en varmluftspistol för att minimera risken för att lacken spricker. Dock så går det aldrig att garantera att lacken håller.
/ Erol
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
- YocaL
- Turbo-Poster
- Posts: 676
- Joined: 2007-04-24 16:25:31
- Bilmodell: 944 S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Jönköping
- Contact:
Re: Valsa hjulhus bak
Jag har samma problem med ett par "finfälgar" jag har liggandes.
Men jag kommer nog istället välja att svarva ner infästningen på fälgen lite istället och mao. ändra ET't på fälgen (så länge det finns plats inåt för fälgen vill säga).
Känns bättre att ändra på fälgarna istället för karossen.
Men jag kommer nog istället välja att svarva ner infästningen på fälgen lite istället och mao. ändra ET't på fälgen (så länge det finns plats inåt för fälgen vill säga).
Känns bättre att ändra på fälgarna istället för karossen.

/ Johan Roberg
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
[url=http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14393/][b] Biltråd[/b][/url]
- Janne J
- Addict
- Posts: 1328
- Joined: 2013-01-01 13:47:35
- Telefon: 0705829625
- Bilmodell: 911SC, 944S2
- Årsmodell: 1990
- Location: Kinna
- Contact:
Re: Valsa hjulhus bak
Det hade jag aldrig vågat, är det någonstans där påfrestningarna är stora så är det där.YocaL wrote:Jag har samma problem med ett par "finfälgar" jag har liggandes.
Men jag kommer nog istället välja att svarva ner infästningen på fälgen lite istället och mao. ändra ET't på fälgen (så länge det finns plats inåt för fälgen vill säga).
Känns bättre att ändra på fälgarna istället för karossen.
Jag har spräckt plåtfälgar på det stället när jag har åkt racing.
PCS 13359, 911SC-82, Mustang HT 65
- kghas
- S-Poster
- Posts: 178
- Joined: 2007-08-16 22:28:12
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Valsa hjulhus bak
Jeg har valset bak....med hammer 
Fikk ikke valseutstyret til å passe, så da brukte jeg varme og hammer. Fungerte helt fint. Lakken sprakk ikke.
NB: ikke alltid nødvendig å valse, kan også stille camber bak...



Fikk ikke valseutstyret til å passe, så da brukte jeg varme og hammer. Fungerte helt fint. Lakken sprakk ikke.
NB: ikke alltid nødvendig å valse, kan også stille camber bak...


Mvh Knut
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
931 Rally historique: http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... 17&t=33065
Ex 951: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=14369
- Petrus
- Addict
- Posts: 2036
- Joined: 2006-02-20 12:51:52
- Telefon: 0701422302
- Bilmodell: Porsche 951
- Årsmodell: 1987
- Location: Stockholm
- Contact:
Re: Valsa hjulhus bak
Tack för feedback. Det skulle inte jag har vågat ge mig på men jag ser att resultatet är fint. Ja, en riktigt fin bil har du! Gillar skarpt alla vita detaljerna mot röda lackeringen. Snyggt!kghas wrote:Jeg har valset bak....med hammer
Fikk ikke valseutstyret til å passe, så da brukte jeg varme og hammer. Fungerte helt fint. Lakken sprakk ikke.
NB: ikke alltid nødvendig å valse, kan også stille camber bak...
Mvh Petrus
Hook w. me on http://www.facebook.com/PeRuuth
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Hook w. my 951 on http://www.facebook.com/porsche951kmrb
Who is online
Users browsing this forum: No registered users