Ställde av idag efter att ha varit hos lackeraren för offert. Jag har riktat lite bulor i bakskärmen och tänker nu passa på att ta en hellack. Genom att använda samma kulör så kan jag skippa dörrfalsarna.
Det blir solidlack med klarlack ovanpå så att det blir lika tåligt som en metalliclack. Den gamla lacken behövde rubbas med jämna mellanrum så jag räknar med att spara lite tid framöver.
Fors billack i Dalby skall göra jobbet för 10-12 000:- om jag demonterar själv. Jag har även fått offerter på drygt 20 000:-....
Bengt
Lackering på G
-
- Turbo-Poster
- Posts: 408
- Joined: 2004-03-29 19:41:58
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Bjärred
- Contact:
Lackering på G
951-91, egna chip (och alldeles för mycket pengar spenderade)
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Klart vettigt att lägga en klarlack ovanpå den solida lacken, blir ett fint djup i färgen och
så är det skönt att slippa rubba i tid och otid.
10-12.000:- låter som ett rimligt pris, jag gav några tusen till men då lackades
dörrgångar och motorutrymme samt att jag demonterar/monterar allt själv.
/Erol
så är det skönt att slippa rubba i tid och otid.
10-12.000:- låter som ett rimligt pris, jag gav några tusen till men då lackades
dörrgångar och motorutrymme samt att jag demonterar/monterar allt själv.
/Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
-
- S-Poster
- Posts: 95
- Joined: 2004-06-12 16:27:04
- Contact:
- Erol
- Moderator
- Posts: 4350
- Joined: 2005-12-20 14:11:36
- Bilmodell: 951 Snart körbar
- Årsmodell: 1986
- Location: Eskilstuna
- Contact:
habeon wrote:10-12000 för en hellack låter ju riktigt billigt, min huv skulle kosta 5000 hos AWtech i Malmö. Bilen är dock svart och jag vet att det kräver "lite" extra jobb.
/ Håkan
10-12.000:- är billigt, kräver nog lite kontakter. Obs! detta pris skulle dra
iväg rätt mycket om lackaren skall demontera/montera bilen, det tar många
timmar, så där sparar man många kronor.
Men 5000:- för en huv... jag skulle nog kolla vidare om jag vore dig, 3000:-
låter mer rimligt. Svartfärg borde inte var speciell på nått sätt.
/ Erol
-Siktar på 450 hk-
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Honat och modifierat block, vevstakar/kolvar balanserade, planad topp 8,9-1, mirafrästa säten/ventiler, portade kanaler - ökat flöde 11% på inlopp, 9r kamaxel, hårdare ventilfjädrar, Garret GT3271, lättat svänghjul med 60-2 trigger, SPEC 3 hybridkoppling med aluminiumtryckplatta, Nira i3+, separata tändspolar. 1200 cc spridare, 044 pump, 8mm bränsleledning samt E85.
Min biltråd: http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=6600
Who is online
Users browsing this forum: Google [Bot]