Men vi undviker att använda bromsvätska till racingbilen som har varit öppnad längre än 1-2 månader för att vara på säkra sidan, finns inget värre än när bromsarna inte funkar bra...
Och då pumpar vi ändå ut de närmsta decimetrarna vätska vid oken inför varje tävling när bromsarna luftas.
Men 6 timmars racing skiljer sig förstås ganska markant mot 20 min bankörning...
Thomas Pihl
951 RS
ERCup #98
http://www.drive.to/caranracing
http://www.ercup.se
Men vi undviker att använda bromsvätska till racingbilen som har varit öppnad längre än 1-2 månader för att vara på säkra sidan, finns inget värre än när bromsarna inte funkar bra...
Och då pumpar vi ändå ut de närmsta decimetrarna vätska vid oken inför varje tävling när bromsarna luftas.
Men 6 timmars racing skiljer sig förstås ganska markant mot 20 min bankörning...
Ja ganska överdrivet... Fegisar
EDIT: Jag fick kollat vätskan (ej Motul RBF 600) i bilen (bruksbilen) ca 4 månader efter byte och hade kvar ett par deciliter i bagaget. Det var väldigt lite vatten i bilens bromsvätska. I flaskan så var det i princip obefintligt (nästan) så jag använder öppnade burkar över en sommar utan problem.
EDIT: Jag fick kollat vätskan (ej Motul RBF 600) i bilen (bruksbilen) ca 4 månader efter byte och hade kvar ett par deciliter i bagaget. Det var väldigt lite vatten i bilens bromsvätska. I flaskan så var det i princip obefintligt (nästan) så jag använder öppnade burkar över en sommar utan problem.
Bra att veta!
Thomas Pihl
951 RS
ERCup #98
http://www.drive.to/caranracing
http://www.ercup.se