Några här som kör på E85?

924/928/944/968
Message
Author
User avatar
patand
Moderator & Raceputte
Posts: 25406
Joined: 2004-05-03 14:00:48
Bilmodell: 924 Turbo
Årsmodell: 1980
Location: Oxelösund
Contact:

#31 Post by patand »

Maxx wrote:959 har Motronic från Bosch.
http://www.porsche.com/international/ac ... /1986-959/

Edit: Förtydligade.
Men vad f-n... hur mycket fel kan man ha i en tråd egentligen... :roll: :lol:

Tur att det är några som har koll! Antagligen var det K-jet från en tidig 928 jag tänkte på då, tänkte på en kille jag haft lite kontakt med som kör en BMW M1 i SPVM med en vråltrimmad Volvomotor (fölängda stakar o allt möjligt hemmabygge, ger 400+hk), han sa att han hade valt K-jet insprutning från någon porsche (han KAN K-jet men inte de moderna spruten var anledningen tydligen...).
Patrik PCS #9071
http://www.patandracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.avanceradforarkurs.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sponsorer: http://www.utzon.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.racingdekaler.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Porsche 931|Club Sport
Porsche 931|Nr 2 [SÅLD]
Porsche 924/944 Bieber Cab [SÅLD]

Prillan
Turbo-Poster
Posts: 447
Joined: 2005-09-04 16:26:34
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Göteborg
Contact:

#32 Post by Prillan »

K-jet är ju tuffare eftersom man förstår hur alla detaljer i systemet fungerar, sen kanske det är lite krångligare att fatta hur allt hänger ihop:)
Per Carlsson

Tomas
Addict
Posts: 1184
Joined: 2004-04-03 11:33:27
Bilmodell: 944 turbo S
Årsmodell: 1988
Location: Boden
Contact:

#33 Post by Tomas »

Prillan wrote:K-jet är ju tuffare eftersom man förstår hur alla detaljer i systemet fungerar, sen kanske det är lite krångligare att fatta hur allt hänger ihop:)
Vad jag sett är det få personer som verkligen förstår hur allt hänger ihop i en K-Jet. Grundprincipen verkar enkel på ytan men exakt hur det hänger ihop är inte alls speciellt enkelt.
[size=75]1988 944 Turbo S
Bosch HFM5 MAF, eget MAF-chip, mappar för bensin & E85.
3" avgassystem med separat rör för wastegate, Tial 38 mm wastegate, modifierad intercooler, 944 NA kamaxel, Siemens #72 spridare, Bosch 044 bränslepump.
Innovate LM-1 bredbandslambda med dataloggning.
Öhlins stötdämpare fram och bak, justerbara i kompression och retur. Borttagna torsionsstavar, gummibussningar bytta mot plast och länklager.
Victor LeMans 9,5+11x18" fälgar med Toyo R888 265+295 däck.[/size]

User avatar
Chaan
S-Poster
Posts: 133
Joined: 2004-12-10 20:07:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#34 Post by Chaan »

Japp har kvar den. Kanske världens första etanolkonverterade Porsche (januari 2005). Mest kört med en 9000 2.3T senaste tiden dock.

E85 har varit ännu billigare under perioder.
924:orna börjar bli skattebefriade nu..

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot]