Inredning

924/928/944/968
Post Reply
Message
Author
User avatar
Johnny
Turbo-Poster
Posts: 977
Joined: 2007-07-06 21:44:48
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Contact:

Inredning

#1 Post by Johnny »

Är det någon större skillnad på inredning i 924 genom åren. Passar instrumentbräda från en 944 i en 924 :?:

User avatar
broberg
Addict
Posts: 2069
Joined: 2004-03-17 14:39:27
Bilmodell: Saknar en Porsche
Årsmodell: Vet ej
Contact:

#2 Post by broberg »

Det ska passa utan problem.

dvs tidig 944 (82-85A) ska passa utan problem i alla 924:or.
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#3 Post by Maxx »

Kanske bäst att påpeka att den nya/sena inredningen i 944 inte är bolt-on i en 924 (eller tidig 944).
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Johnny
Turbo-Poster
Posts: 977
Joined: 2007-07-06 21:44:48
Bilmodell: 944
Årsmodell: 1986
Contact:

#4 Post by Johnny »

Måste bara tacka för svaren, TACK
En sak till, 924, 944 ratt är ju inte så speciellt vacker att titta på. Finns det någon snyggare Porsche orginalratt tex 968 -92 som passar utan att behöva byta för mycket.
mvh

User avatar
Maxx
Addict
Posts: 6045
Joined: 2004-04-13 00:16:47
Bilmodell: 968 Clubsport
Årsmodell: 1994
Location: Eskilstuna
Contact:

#5 Post by Maxx »

Har för mig att det skiljer mellan rattar till den tidiga inredningen och den sena, dvs det går inte att byta till en sen ratt i en tidig bil. Någon får bekräfta att det är så, tack. :wink:

En snygg MOMO-ratt, till exempel, kanske kan vara ett alternativ?
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«

Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)

User avatar
Mårten
Addict
Posts: 1436
Joined: 2005-07-26 07:36:58
Telefon: 0706505189
Bilmodell: 944 turbo
Årsmodell: 1988
Location: Borås
Contact:

#6 Post by Mårten »

Maxx wrote:Har för mig att det skiljer mellan rattar till den tidiga inredningen och den sena, dvs det går inte att byta till en sen ratt i en tidig bil. Någon får bekräfta att det är så, tack. :wink:

En snygg MOMO-ratt, till exempel, kanske kan vara ett alternativ?
Så här ser en MOMO ratt + växelspaksknopp ut i min bil...
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Ulf "Mårten" Mårtensson
PCS # 9702
951 -88
Sandéns WG med hårdare fjäder, Bengts chip inkl 3 bar bränsleregulator & pysventil för högre laddtryck. Ingen kat. Bosch 044 bränslepump. S2-låda med lägre utväxling. Bilstein ClubSport kit. Momo RS 2 GT stolar. 911 3,6 turbokoppling.

Min biltråd: 951 - Jag har sparat sen jag var 12...

User avatar
Richard
Turbo-Poster
Posts: 577
Joined: 2006-04-29 14:02:33
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Furulund
Contact:

#7 Post by Richard »

Har en nästan oanvänd Momo Jet 330 mm med nav för 924/tidiga 944 över.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Porsche-F-n

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users