Skillnader på 944 S2 & Turbo?
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2005-01-04 19:50:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Näsum/Karlshamn
- Contact:
Skillnader på 944 S2 & Turbo?
vad e det för skillnader? vilken modell e det som e lämpligaste att köpa? även prestanda och såan uppgifter kan vara bra att veta..
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Mvh Stoffe
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
- Daniel
- S2-Poster
- Posts: 218
- Joined: 2004-03-29 13:22:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Flyinge
- Contact:
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
Nu är jag inte så hemma på 944 men ...
I princip är det väl bara motorerna som skiljer? Utseendet, hjulupphängningarna och bromsarna är väl samma för S2 och turbo.
I princip är det väl bara motorerna som skiljer? Utseendet, hjulupphängningarna och bromsarna är väl samma för S2 och turbo.
- 944 S2: 3 l, 211 hk, 280 Nm, 1310 kg, 0-100 km/h: 6,9 s
944 turbo (-88.): 2,5 l, 220 hk, 330 Nm, 1350 kg, 0-100 km/h: 6,3 s
944 turbo (.89-): 2,5 l, 250 hk, 350 Nm, 1400 kg, 0-100 km/h: 5,9 s
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2005-01-04 19:50:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Näsum/Karlshamn
- Contact:
Har provat att söka, men har inte hittat nåt, du som verkar kunna det mesta kanske kan tipsa vad man ska söka efter? har provat det jag tycker låter lämpligt, men ursäkta att man frågar, trodde att forum som detta var till för att hjälpa, vad gör det om det råkar bli några få dubbla posts`?Daniel wrote:Sök!! Har funnits ett antal trådar som handlat om detta. Senast det var uppe var inte speciellt länge sedan. Mvh
tack! för ett bra svar.. fick svar på några av frågorna iaf..Maxx wrote:Nu är jag inte så hemma på 944 men ...
I princip är det väl bara motorerna som skiljer? Utseendet, hjulupphängningarna och bromsarna är väl samma för S2 och turbo.
Lämpligast att köpa ... tja ... ingen aning. Tycke och smak avgör?
- 944 S2: 3 l, 211 hk, 280 Nm, 1310 kg, 0-100 km/h: 6,9 s
944 turbo (-88.): 2,5 l, 220 hk, 330 Nm, 1350 kg, 0-100 km/h: 6,3 s
944 turbo (.89-): 2,5 l, 250 hk, 350 Nm, 1400 kg, 0-100 km/h: 5,9 s
Mvh Stoffe
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
- Joakim
- Forum founder
- Posts: 1248
- Joined: 2004-03-18 15:01:12
- Telefon: 0707566691
- Bilmodell: Ingen Porsche just nu
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Linköping
- Contact:
944 turbo (-88.): 2,5 l, 220 hk, 330 Nm, 1350 kg, 0-100 km/h: 6,3 s
1988 heter denna modell Turbo S.
1990 heter den turbo igen, men har samma specar, förutom chassiepaketet (option m030) som var standard på turbo S 1988.
Naturligtvis gör det inget om det blir dubbelposter, jag är säker på att det var mer som ett tips, och ingen tillsägelse med otrevlig ton.
Läs historiken på länken nedan för att få lite bättre hum om bilarna.
http://www.944sverige.com/main.php?targ=fakta.html
1988 heter denna modell Turbo S.
1990 heter den turbo igen, men har samma specar, förutom chassiepaketet (option m030) som var standard på turbo S 1988.
Naturligtvis gör det inget om det blir dubbelposter, jag är säker på att det var mer som ett tips, och ingen tillsägelse med otrevlig ton.
Läs historiken på länken nedan för att få lite bättre hum om bilarna.
http://www.944sverige.com/main.php?targ=fakta.html
http://www.turnclear.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nonakedtires.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.blackantenergy.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2005-01-04 19:50:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Näsum/Karlshamn
- Contact:
Tackar, tackar..Joakim wrote:944 turbo (-88.): 2,5 l, 220 hk, 330 Nm, 1350 kg, 0-100 km/h: 6,3 s
1988 heter denna modell Turbo S.
1990 heter den turbo igen, men har samma specar, förutom chassiepaketet (option m030) som var standard på turbo S 1988.
Naturligtvis gör det inget om det blir dubbelposter, jag är säker på att det var mer som ett tips, och ingen tillsägelse med otrevlig ton.
Läs historiken på länken nedan för att få lite bättre hum om bilarna.
http://www.944sverige.com/main.php?targ=fakta.html
är din 944:a fortfarande till salu?
Mvh Stoffe
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
- Johan Bergendorff
- S-Poster
- Posts: 141
- Joined: 2004-12-08 12:49:44
- Contact:
Re: Skillnader på 944 S2 & Turbo?
Ett annat tips är att beställa lösnummer ifrån Teknikens Värld, bl a skrev Willy Priske ett bra reportage om hela 944 serien med grundfakta om bilen, fällor och fel, fanns ju inte så många...=)
Turbo-86 295hk 0-100 5,5 Toppfart 270 km/h.
Turbo-86 295hk 0-100 5,5 Toppfart 270 km/h.
- Maxx
- Addict
- Posts: 6045
- Joined: 2004-04-13 00:16:47
- Bilmodell: 968 Clubsport
- Årsmodell: 1994
- Location: Eskilstuna
- Contact:
1988 såldes två versioner av 944 turbo; den "vanliga" med 220 hk och en "limited edition" på 1000 ex (vilket blev lite fler än så har jag för mig) baserade på 944 turbo Cup-bilen med 250 hk och som kallades 944 turbo S. 1989 uppgraderades standardmodellen av 944 turbo till 250 hk (baserat på turbo S-modellen från året före) tack vare turbo S popularitet.Joakim wrote:944 turbo (-88.): 2,5 l, 220 hk, 330 Nm, 1350 kg, 0-100 km/h: 6,3 s
1988 heter denna modell Turbo S.
1990 heter den turbo igen, men har samma specar, förutom chassiepaketet (option m030) som var standard på turbo S 1988.
Jag hoppade helt enkelt över 944 turbo S i min förra uppräkning. Så för säkerhets skull kanske det ska påpekas att det även finns en raceversion av 944 turbo som kallas 944 turbo Cup?
edit: Ändrade ett felaktigt årtal och lade till lite text.
»Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt«
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
Michael Sjösgärd | 968 clubsport -94 | Maxx Liebling
Nürburgring nordslinga: 41 varv (9:03.32 BTG, 2010-09-13)
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
Håller med både dig o daniel i frågan, några dubbelposts gör inget, men det finns faktiskt en fantastiskt fin sökfunktion (som saknades på det gamla forumet) vid en snabb sökning på
"S2 AND Turbo" så hittade jag massor av trådar..
här är två hyfsat likadana som den här tråden :
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=s2+turbo
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=s2+turbo
"S2 AND Turbo" så hittade jag massor av trådar..
här är två hyfsat likadana som den här tråden :
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=s2+turbo
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=s2+turbo
// Broberg, grundare och föredetta administratör för 944Sverige.com, formgivare av 944Sverige logotyp | Ej längre aktiv.
-
- NA-Poster
- Posts: 6
- Joined: 2005-01-04 19:50:08
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Näsum/Karlshamn
- Contact:
okej, enklare att hitta om man visste att man kan skriva AND, provade med + men det funkade inget vidare, tack!Broberg wrote:Håller med både dig o daniel i frågan, några dubbelposts gör inget, men det finns faktiskt en fantastiskt fin sökfunktion (som saknades på det gamla forumet) vid en snabb sökning på
"S2 AND Turbo" så hittade jag massor av trådar..
här är två hyfsat likadana som den här tråden :
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=s2+turbo
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... t=s2+turbo
Mvh Stoffe
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
Alfa Romeo 156 TS "Till Salu"
- claves
- Addict
- Posts: 2272
- Joined: 2004-03-29 20:44:32
- Bilmodell: Porsche 951 CS
- Årsmodell: 1991
- Location: Malmö
- Contact:
Racetec
Du får gärna skriva i de gamla posterna efter du läst igenom dem.
Då kan du hänvis till speciella inlägg och vi kan förklara närmare om det behövs.
Själv besvarar jag gärna på frågor ang turbo.. bara o pm om något är oklart.. så hoppas jag att jag kan svara.... Fråga inte bara om trim.
Denna tråd gillade jag!
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... ht=220+250
/Claves
jag har lite info på http://ultrafunky.d2g.com/
Du får gärna skriva i de gamla posterna efter du läst igenom dem.
Då kan du hänvis till speciella inlägg och vi kan förklara närmare om det behövs.
Själv besvarar jag gärna på frågor ang turbo.. bara o pm om något är oklart.. så hoppas jag att jag kan svara.... Fråga inte bara om trim.
Denna tråd gillade jag!
http://www.944sverige.com/forum/viewtop ... ht=220+250
/Claves
jag har lite info på http://ultrafunky.d2g.com/
[url=http://ultrafunky.d2g.com/Pictures/My_951/index.htm]Bilder på min Porsche 951 -91[/url]
- Daniel
- S2-Poster
- Posts: 218
- Joined: 2004-03-29 13:22:02
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Flyinge
- Contact:
Hallå där!! Det var på inget sätt meningen att vara ovänlig, utan bara ett sätt att leda dig rätt i djungeln, även om det tyvärr råkade bli lite kort. Dessutom vill jag klargöra att jag på inget sätt gör anspråk på att veta det mesta. MvhHar provat att söka, men har inte hittat nåt, du som verkar kunna det mesta kanske kan tipsa vad man ska söka efter? har provat det jag tycker låter lämpligt, men ursäkta att man frågar, trodde att forum som detta var till för att hjälpa, vad gör det om det råkar bli några få dubbla posts`?
Daniel
PCS 8500
951-86
BMW 525I -95
Peugeot 205gti-92(bus)
Yamaha TRX850(bus)
Sharan 1,8T (buss)
PCS 8500
951-86
BMW 525I -95
Peugeot 205gti-92(bus)
Yamaha TRX850(bus)
Sharan 1,8T (buss)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users