Attans....
- Androw
- NA-Poster
- Posts: 10
- Joined: 2004-03-29 17:14:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg
- Contact:
Attans....
Hej.Har min pärla stående hos Tolli i HBG..944S har ju både kedja och kammrem....min hade nybytt kedjespännarplast och kollad kedja men det struntade den i...hydraliska kedjespännaren i bitar och kedjan har dragit sönder en kugge på kamaxeln...9800 kronor för axeln...2500 för ny kedja och spännare...kolvarna har gått upp i ventilerna när kedjan pajade så minst två, kanske fyra ventiler a 830 kronor...tillkommer gör topppackning och jobb med ca 4500...och då vet jag fortfarande inte om kolvarna har fått sprickor... om jag har fått metallspån i oljepumpen...sitter ett litet nät bara......summa summarium...samma pris som en begagnad motor att bara hinka i.....finns tyvärr inte begagnad motor på skrotarna i Sverige så någon som har en S eller S2 motor liggande till salu .....eller en bra site till tyskland????
Mvh Anders
Mvh Anders
- broberg
- Addict
- Posts: 2069
- Joined: 2004-03-17 14:39:27
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Årsmodell: Vet ej
- Contact:
- Androw
- NA-Poster
- Posts: 10
- Joined: 2004-03-29 17:14:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg
- Contact:
- Anders Larsson
- Addict
- Posts: 1063
- Joined: 2004-03-29 12:09:46
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Finspång alt Loftahammar
- Contact:
-
- S2-Poster
- Posts: 299
- Joined: 2004-04-06 01:05:03
- Location: Sthlm / Halmstad
- Contact:
- Androw
- NA-Poster
- Posts: 10
- Joined: 2004-03-29 17:14:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg
- Contact:
- Peedster
- Addict
- Posts: 1170
- Joined: 2004-03-29 09:39:44
- Bilmodell: 924,944,968,GT2
- Årsmodell: 1992
- Location: Stockholm/Täby
- Contact:
Ajajaj...
Man har ju hört att 944S kan vara lite mer rasbenägna än de andra modellerna, och detta bekräftar ju ryktet.
Jag avstod från en S när jag kollade för några år sedan dels pga att det är så mycket som går sönder när det väl händer.
En N/A kan ju överleva kamresbrott.
Det låter inte kul det där! Hoppas du hittar någon motor!
Mvh Peter
Man har ju hört att 944S kan vara lite mer rasbenägna än de andra modellerna, och detta bekräftar ju ryktet.
Jag avstod från en S när jag kollade för några år sedan dels pga att det är så mycket som går sönder när det väl händer.
En N/A kan ju överleva kamresbrott.
Det låter inte kul det där! Hoppas du hittar någon motor!
Mvh Peter
Nuvarande:
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
En frontmotor
En mittmotor
En bakmotor
Porsche - Made to be driven
Peedster - Made to drive Porsche
- Androw
- NA-Poster
- Posts: 10
- Joined: 2004-03-29 17:14:00
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Location: Helsingborg
- Contact:
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Låter ju jäkligt trist det där..
Ett billigare sätt att lite snabbt få bilen i rullning igen är ju annars att stoppa i en vanlig 944:a motor. Det känns ju inte helt rätt men kan vara en lösning tills man hittar rätt motor.
//Magnus
Ett billigare sätt att lite snabbt få bilen i rullning igen är ju annars att stoppa i en vanlig 944:a motor. Det känns ju inte helt rätt men kan vara en lösning tills man hittar rätt motor.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- sweanders
- Turbo-Poster
- Posts: 917
- Joined: 2004-03-29 22:25:52
- Bilmodell: Saknar en Porsche
- Contact:
S, S2 och 968 har en del gemensamma mått som inte 951 eller 2,5l N/A har.944_Driver wrote:Låter ju jäkligt trist det där..
Ett billigare sätt att lite snabbt få bilen i rullning igen är ju annars att stoppa i en vanlig 944:a motor. Det känns ju inte helt rätt men kan vara en lösning tills man hittar rätt motor.
//Magnus
[b]Med vänliga hälsningar, Anders Hansson[/b]
- notetoself
- Addict
- Posts: 1623
- Joined: 2004-05-13 07:15:48
- Bilmodell: Porschelös
- Location: Högsäter
- Contact:
Asså... Hirschberg är helt fel ställe om man inte är miljonär.Androw wrote:Hej igen...pratade med Hirschberg nyss..han som har länken högre upp i tråden...S2 motorn =27 000 kronor...vet inte om jag ska slå till...ingen som har en för halva priset
Har haft kontakt med honom/dom två gånger.
1. Frågade pris på ruta med vinge från 931. 5000 med min gamla i inbyte
skulle han ha. HU! Hittade en i Etuna från en kille här på forumet för
1500. Lite mer rimligt + att jag fick behålla min gamla.
2. Kopplingswire. Fick ett pris på 400. Visst tänkte jag, inte tokbilligt
men va F-n. Det är ju lite special trots allt. Gissa om jag blev förvånad
när jag fick en BEGAGNAD!!! Jösses!
Har även fått detta bekräftat av andra i gamet.
/xxx
Mattias - förr känd som turbo-puh...
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
Livrädd med stil. Har ingen Porsche längre.
-
- Addict
- Posts: 2289
- Joined: 2004-03-29 19:38:47
- Bilmodell: 996 C4S, fd 944 83+86
- Årsmodell: Vet ej
- Location: Kumla
- Contact:
Okay, jag har fått den uppfattningen från andra forum att man "lätt" kan sänka i en komplett 944:a motor i S men det kanske är fel då.. Den omvända operationen har väl gjorts på en 924S av nån här på forumet, FSN? Vad är det som inte passar?sweanders wrote: S, S2 och 968 har en del gemensamma mått som inte 951 eller 2,5l N/A har.
//Magnus
Magnus Karlström
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
996 C4S -03
BMW 750iL -95
Skoda diesel.. kombi.. vit...
- John
- Site Admin
- Posts: 570
- Joined: 2004-03-18 10:03:23
- Bilmodell: 964 Jubileum 1994
- Årsmodell: 1994
- Location: Kalmar
- Contact:
En liten tanke bara...
Det går inte att hitta en krockad bil där motorn funkar men kanske plåt, kylare mm är skadat? Det brukar ju finnas mycket i delar att sälja loss när du väl plockat motorn och när jag hade smällt min bil ville mindre ärliga människor ge mig 5000kr för bara regbeviset och chassinummer
(OBS jag nappade inte på det)
http://se.mobile.de/SIDGyAwARXAxh8mbfOG ... 644&top=3&
Om det visar sig att notorn är ok i en bil som denna så tror jag man går jämt upp genom att sälja resten av bilen sen
Det går inte att hitta en krockad bil där motorn funkar men kanske plåt, kylare mm är skadat? Det brukar ju finnas mycket i delar att sälja loss när du väl plockat motorn och när jag hade smällt min bil ville mindre ärliga människor ge mig 5000kr för bara regbeviset och chassinummer
(OBS jag nappade inte på det)
http://se.mobile.de/SIDGyAwARXAxh8mbfOG ... 644&top=3&
Om det visar sig att notorn är ok i en bil som denna så tror jag man går jämt upp genom att sälja resten av bilen sen
[size=84][b]Mvh John Johansson[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
[size=84][b]www.garaget.org/mrjohn[/b][/size]
-
- S-Poster
- Posts: 168
- Joined: 2004-03-31 11:35:24
- Bilmodell: 924
- Årsmodell: 1984
- Location: Märsta
- Contact:
Mitt tips är http://www.v-zweeden.com vet inte om dom har det du söker, till det pris du hade tänkt dig. Men dom har de mesta!
Mvh Micke
Porsche 924 N/A -80 Skrotad
Porsche 924 Targa N/A -84 Pendlarbilen
Porsche 924 Targa N/A -85 Vinterprojekt 2014-15
Porsche 924 N/A -80 Skrotad
Porsche 924 Targa N/A -84 Pendlarbilen
Porsche 924 Targa N/A -85 Vinterprojekt 2014-15
- FSN
- Raceputte
- Posts: 1557
- Joined: 2004-03-29 19:00:19
- Bilmodell: 924S med 968 drivlina
- Årsmodell: 1986
- Location: Göteborg, TORSLANDA
- Contact:
En 944 N/A motor passar rakt av i en 944S rent fysiskt men det blir trubbel med det elektriska, boxen måste bytas och massor med kabel att dra om. Sen så kanske det inte är jättepoppis hos SBP??944_Driver wrote:Okay, jag har fått den uppfattningen från andra forum att man "lätt" kan sänka i en komplett 944:a motor i S men det kanske är fel då.. Den omvända operationen har väl gjorts på en 924S av nån här på forumet, FSN? Vad är det som inte passar?sweanders wrote: S, S2 och 968 har en del gemensamma mått som inte 951 eller 2,5l N/A har.
//Magnus
[color=blue] /Fredrik Svensson[/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
[size=75][color=blue] 924S2 Rennwagen -86
Kosmic T7 Rotax Max Challenge -04
[/size][/color]
Who is online
Users browsing this forum: No registered users