Felger og ET

Teknik & Trim forum för 924, 944, 968 och 928
Post Reply
Message
Author
T|GeM
S-Poster
Posts: 62
Joined: 2005-08-10 01:14:38
Contact:

Felger og ET

#1 Post by T|GeM »

hey

hvor mange mm\cm er det å gå på i forhold til originale innpresset på 944 turbo? før felgen tar i skjermbuen

fått tak i et par felger 9" ET14 og 11" ET11
tror dere det vil gå bra på porsche 951 86 som originalt har ET 23\15

lars

User avatar
Bodens Svarta 944 S2
Addict
Posts: 1662
Joined: 2004-12-18 01:38:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Boden
Contact:

#2 Post by Bodens Svarta 944 S2 »

Blir inte det en skillnad fram på ca 9mm och bak på 4mm (bygger längre ut)..
Det borde väl funka... Om inte så kanske det går att svarva ner navet på fälgen?

Kanske värt att testa kanske..
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425

Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )

T|GeM
S-Poster
Posts: 62
Joined: 2005-08-10 01:14:38
Contact:

#3 Post by T|GeM »

ja men ser jo på original felgene at det er vel en 1cm+ å gå på i følge mine øyne.. ser ut som at det er fler cm å gå på bak =)

User avatar
Bodens Svarta 944 S2
Addict
Posts: 1662
Joined: 2004-12-18 01:38:05
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Boden
Contact:

#4 Post by Bodens Svarta 944 S2 »

Tror samma sak..
Kollar jag på min bil så har jag ca 2 cm fram till skärmkant och ca 3 cm bak..
Så logiskt sett så borde det ju funka utmärkt tycker man.. Men det är ju lätt att tycka.

Finns det nåt sett att testa fälgarna innan du köper dom? I sånt fall är det ju bara att
testa.. Kanske kan köpa o testa.. Funkar det inte så kanske ni kan komma överens att
du får skicka tillbaks fälgarna?
Jag hade en gång en svart S2 på Sommaren.. Men vinterleksaken är kvar..
Mmm en svart RX-1 Mountain som jag nu bytt bort mot en Nytro MTX 2009... Najs.
/Janne fd PCS #9425

Varför köra Amerikanskt när det finns kvalité.. ; )

T|GeM
S-Poster
Posts: 62
Joined: 2005-08-10 01:14:38
Contact:

#5 Post by T|GeM »

Ja får se litt =)
er et sett felger fra tyskland.. så blir litt i frakt hvis jeg skal sende frem og tilbake..
men får se om jeg får prøvd noen felger for å teste her i norge.. er det noen her på forumet som kjører med negativ ET da.. altså at felgene får lenger ut. hadde hjulpet masse =)

kjører jo med 17" ruf på bilen nå. dem er ET17 bak mot ET15 som det er.. og der er det jo masse å gå på.. så tror egentlig ikke det skal bli noe problem.. men så er det 9" bredde og ikke 11" som de jeg ser på =)

T|GeM
S-Poster
Posts: 62
Joined: 2005-08-10 01:14:38
Contact:

#6 Post by T|GeM »

Men hvordan måles egentlig ET?
et det mot felgens ytterkant?

T|GeM
S-Poster
Posts: 62
Joined: 2005-08-10 01:14:38
Contact:

#7 Post by T|GeM »

ingen som vet?

User avatar
Mike-DK
Carrera-Poster
Posts: 334
Joined: 2004-03-29 21:28:23
Bilmodell: 968 Cab TILL SALU!!!
Årsmodell: 1992
Location: Staffanstorp, Skåne
Contact:

#8 Post by Mike-DK »

ET 0= centrum på fälgen. ET11 = 11mm från centrum
MVH
Michael Christensen
968 Cabrio -92 Gul - TILL SALU
Triumph Spitfire 4 MkII 1965 - RALLYBIL
BMW 320d -13
Fiat Ducato
PCS 8484

anders-f
Turbo-Poster
Posts: 729
Joined: 2004-04-05 17:51:09
Bilmodell: Saknar en Porsche
Location: Stockholm
Contact:

#9 Post by anders-f »

Kolla på www.dackgrossisten.se/i5.aspx så får du förklaring hur ET mäts!
Anders H Falkman
Svart 944 -83 ( såld )
Röd S2 -90 ( såld )
C5 ( Citroen bruksbil )
MX-5(såld)
SLK 230K 97 (såld)
BMW Z4 3.0i
Stockholm
PCS10085

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users